Gå til innhold

Etternavn på baby - så forbanna!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig noe å krangle om? Det er bare ett navn. Dere vil vel aldri bruke etternavn når dere snakker til barna likevel. Da blir jo kun fornavnet brukt. Etternavn er bare noe som vil stå på offisielle papirer.

Dere mødre har ikke enerett på hverken barnet eller etternavn. Dere er ikke viktigere enn far. Som en skriver at TS skal få bestemme fordi hun har fått gravid i 9 mnd, for noe tull. Hvor mange rettigheter skal dere mødre egentlig ha? Far bidro med å lage dette barnet og har like mye rettigheter.

Jeg håper far får bruke sitt etternavn som han vil, siden det er så utrolig viktig. Jeg trudde gener var viktigere enn ett etternavn.

Dere mødre en noen store egoistiske fjollete tullinger som ødelegger for dere selv. Dere ødelegger for fremtiden til andre damer også med de kravene dere stiller hele tiden.

Jeg håper det blir fler som reiser ril Danmark og får sæd av en ukjent mann der, da slipper fedre betale bidrag og å bli tråkket ned i gjørma av ego bitches.

Anonymkode: c00ce...0ad

Hvordan er mor en «egoistisk fjollete tulling» så lenge hun har akseptert at barnet får fars etternavn ? Problemet her er jo at far er en «egoistisk fjollete tulling» som ikke en gang aksepterer at barnet skal ha mors etternavn som mellomnavn. 

TS: Etter å ha lest hvor lite engasjert far er, og hvor lite ansvar han tar, ville jeg faktisk endret etternavnet til barnet til ditt. Dersom far er så tafatt som du beskriver så er muligheten for brudd absolutt til stede, og det er noe med at det er vanskeligere å reise til utlandet med et barn man ikke deler etternavn med uten skriftlig bekreftelse fra den forelderen som deler etternavn med barnet (eller noe i den duren. Google det) 

Anonymkode: 7dc9f...704

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ditt etternavn bør settes sammen med hans etternavn med bindestrek . Hvis du ikke gjør dette vil det siste etternavnet alltid bli skrevet i alle sammenhenger. Jeg har to etternavn og ingen( inkludert meg selv) gidder eller orker å skrive begge navn "ever".

Anonymkode: 198eb...bdc

Så enig!!

Anonymkode: 52426...866

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter har to etternavn med bindestrek mellom. Mitt etternavn står først, og det er det etternavnet som blir brukt i det daglige her. Når det gjelder dokumenter og andre viktige papirer så blir begge etternavna brukt naturlig nok. 

Hvis han ikke godkjenner, får barnet uansett mors etternavn automatisk etter en tid. Man skal sende inn før en viss tid har gått. Bare la han ikke godkjenne. Barnet får mors etternavn om dere ikke blir enige uansett...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

No må ikke du la bitterheten din gå ut over andre på KG. Er barn et sårt tema for deg? 

Jeg er på INGEN måte egoist, som jeg skrev lot jeg far få etternavnet, MEN han har ikke logget seg inn på altinn å godtatt dette, så får jeg vite igår at han har diskutert med svigermor om at han skal få mitt navn helt vekk? 

DET er ikke akseptabelt, dette mener jeg han skal diskutere med MEG, som er mor til barnet og ikke noen andre.

Ts

Anonymkode: 10d5b...ceb

Enig. Jeg hadde vært forbanna selv. Mine barn har mitt etternavn som mellomnavn, og hans etternavn. Begge navn er ca like sjeldne. Hvis jeg skulle gjort noe annerledes, ville jeg hatt bindestrek, siden mitt navn nok vil «forsvinne» etterhvert. Evt brukt mitt mellomnavn i stedet for mitt etternavn, det er mer sjeldent og jeg har et sterkere forhold til den siden av slekta. 

Jeg synes du har strukket deg langt allerede, og det finnes ingen unnskyldning for at svigermor blander seg!

Anonymkode: c670e...da6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville trukket tilbake godviljen jeg hadde vist så langt ved å faktisk gi han etternavnet siden han ikke evner å verken inngå kompromiss eller kommunisere, og generelt er uengasjert i barnet.

Jeg hadde endret søknaden til mitt etternavn, latt ham trenere til det uansett er for sent, og generelt revurdert hele forholdet til gubben (og mora, siden du tydeligvis får to vrangpeiser for prisen av en i dette samboerskapet).

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg hadde vært forbanna selv. Mine barn har mitt etternavn som mellomnavn, og hans etternavn. Begge navn er ca like sjeldne. Hvis jeg skulle gjort noe annerledes, ville jeg hatt bindestrek, siden mitt navn nok vil «forsvinne» etterhvert. Evt brukt mitt mellomnavn i stedet for mitt etternavn, det er mer sjeldent og jeg har et sterkere forhold til den siden av slekta. 

Jeg synes du har strukket deg langt allerede, og det finnes ingen unnskyldning for at svigermor blander seg!

Anonymkode: c670e...da6

Barna blir bare omtalt med det etternavnet som står sist :) På den måten blir mellomnavnet helt borte i dagligtale..

Anonymkode: 8b5d3...a7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1:Er det gutt eller jente? Om gutt så kan det for mange fedre, bety mye at gutten, hans sønn, har hans etternavn. Er det min sønn, om han ikke har mitt etternavn? (Selvfølgelig er det det, men....det føles veldig dårlig og vondt.) Om det er en jente, hvem bryr seg (satt på spissen.) Egentlig burde navneloven endres på denne likestilte enkle måten. Gutter får fars etternavn, jenter får mors etternavn.  

2: Dere snakket ikke om det på forhånd, det var litt dumt, men hvem kan tenke på alt, og vite at dette skulle bli ett problem. Eller snakket dere om det på forhånd, og en av dere ignorerte å si sin mening? Så andre parten tok det for gitt at det ville bli hans eller hennes etternavn? Lite å gjøre med nå, men kan gi litt større forståelse.

3: Du ønsker, over alt på denne jord, at din unge skal ha alt. Det inkluderer ett fantastisk forhold til far, til familien, ja til og med til svigermor. Om det stemmer, ville jeg ikke ha bedt svigermor om å dra til blokksberg, eller dumpa mannen :) Familien er fantastisk å ha, og du burde absolutt ønske at svigerforeldre skal elske barnebarna sine og det vil hjelpe dere enormt mye (barnepass etc.) Lytt til gode råd, spør gjerne, også når du vet svaret, slik at de føler at de er med. Elsk familien din. Obs noen kan være håpløse og har ingenting inni din familie å gjøre. Men at svigermor, som elsker sin sønn over alt på dene jord, ønsker at barnebarnet skal få hans navn, høres ikke ut som et urimelig ønske.  

4: Du har allerede gitt deg, (noe du vil måtte gjøre mange ganger i ett forhold, noen ganger til og med når du har rett, og andre ganger, kanskje enda surere, hvor du tar feil.) Noen saker er store, noen er små. Men alle vil når man får litt tid bak seg, virke ubetydelige og små, samme hvor store fjell de var når man var oppi de. Du har for øvrig gjort, fra din side, og hva jeg kan lese, alt riktig. Viktig å legge merke til, fra din side. For vi har ikke hørt hans side. Fra hans side, kan denne saken virke helt håpløs, selvfølgelig skal sønnen ha hans navn. Det er slik det alltid har vært, det er slik det er. Hun har aldri nevnt dette før, og lager nå plutselig et voldsomt oppstyr om dette. Så hører han med mora si, og hun er helt enig med han. Han må være mann, ikke noen tøffel, etc etc (jeg har ikke peil, på hva de har sagt.)  

5: Kvinner har i alle år, sliti med sterke menn, hvor menn styrer alt, og hvor kvinners meninger ikke betyr stort (fra samfunnets side.) Løsningen er kommunikasjon, manipulasjon og sex nekt. Kvinner får man langt mer, om de ber om det, etter sex. 

6: Kommunikasjon, snakk med han. Fortell hva du føler, hvor viktig det er for deg etc etc (jeg kan ikke hjelpe her, alle kvinner er forskjellige, med unntak av fellesnevneren at jeg ikke skjønner noenting, før jeg blir forklart det (og da er det selvfølgelig alt for seint, jeg er jo den største drittsekken i verden.))

7: Manipulasjon (eller egentlig bare kommunikasjon?) Oppfør deg trist, gråt litt for deg selv (men pass på at det er når du vet han er i nærheten, men han tror du ikke har sett han.) Virk apatisk. Nekt for at noe er galt, spør han igjen, så nekt igjen, bryt så ut i gråt og kast deg rundt han. Det er herlig enkelt. Ingen mann kan nå bortforklare at noe ikke er galt. Og ingen mann vil nå ikke lytte og forsøke å løse dette problemet. Og problemene som nå skal løses fosser nå ut av munnen din.

8: Problemet er (vel pøs ut.) Jeg kan tenke meg følgende: Du må gjøre alt hjemme, alt bleieskift, det er alltid du som må stå opp om natta når ungen gråter, etc etc. Du makter det ikke lenger. Svigermor er fæl. Og du får ikke lov til å ha etternavnet ditt engang på ungen. Ikke engang som mellomnavn. Her kan du virkelig pøse ut alt. Herlig enkelt. Obs alt dette kan gjøres med mindre tårer under punkt 6, men med tårer så er det vanskelig å argumentere imot. Det er veldig vanskelig å argumentere mot tårer, spesielt siden jeg som mann ikke skal gråte selv.

9: Sex nekt. Dette er fantastisk, får du ikke viljen din, så er det slutt på sex. Og det er ikke lett å være mann lenger. Det er dog noe som heter karma i denne situasjonen. Det er når du sitter alene med en unge hjemme, gråter og er lei deg, furten, nekter sex, og mannen din får seg noe hos noen andre damer. Så det kan gå gæli. 

10: For moro skyld, når du våkner om natta, ungen gråter, vekker du mannen din så han kan også ta ungen? Eller forsøker du å være stille når du går ut av senga? Er ikke helt hans sin feil, om det er det siste. Det er helt vanlig, å dulte borti mannen sin, si at nå er det din tur, jeg sto opp forrige gang. Samtidig er det helt vanlig, at den som skal på jobb tidligst (og det blir som oftest mannen, da dama har permisjon) får sove. Her må du se an din situasjon.

11: Lykke til med forholdet  :)

 

 

 

Endret av Vannkoker
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vannkoker skrev:

1:Er det gutt eller jente? Om gutt så kan det for mange fedre, bety mye at gutten, hans sønn, har hans etternavn. Er det min sønn, om han ikke har mitt etternavn? (Selvfølgelig er det det, men....det føles veldig dårlig og vondt.) Om det er en jente, hvem bryr seg (satt på spissen.) Egentlig burde navneloven endres på denne likestilte enkle måten. Gutter får fars etternavn, jenter får mors etternavn.  

2: Dere snakket ikke om det på forhånd, det var litt dumt, men hvem kan tenke på alt, og vite at dette skulle bli ett problem. Eller snakket dere om det på forhånd, og en av dere ignorerte å si sin mening? Så andre parten tok det for gitt at det ville bli hans eller hennes etternavn? Lite å gjøre med nå, men kan gi litt større forståelse.

3: Du ønsker, over alt på denne jord, at din unge skal ha alt. Det inkluderer ett fantastisk forhold til far, til familien, ja til og med til svigermor. Om det stemmer, ville jeg ikke ha bedt svigermor om å dra til blokksberg, eller dumpa mannen :) Familien er fantastisk å ha, og du burde absolutt ønske at svigerforeldre skal elske barnebarna sine og det vil hjelpe dere enormt mye (barnepass etc.) Lytt til gode råd, spør gjerne, også når du vet svaret, slik at de føler at de er med. Elsk familien din. Obs noen kan være håpløse og har ingenting inni din familie å gjøre. Men at svigermor, som elsker sin sønn over alt på dene jord, ønsker at barnebarnet skal få hans navn, høres ikke ut som et urimelig ønske.  

4: Du har allerede gitt deg, (noe du vil måtte gjøre mange ganger i ett forhold, noen ganger til og med når du har rett, og andre ganger, kanskje enda surere, hvor du tar feil.) Noen saker er store, noen er små. Men alle vil når man får litt tid bak seg, virke ubetydelige og små, samme hvor store fjell de var når man var oppi de. Du har for øvrig gjort, fra din side, og hva jeg kan lese, alt riktig. Viktig å legge merke til, fra din side. For vi har ikke hørt hans side. Fra hans side, kan denne saken virke helt håpløs, selvfølgelig skal sønnen ha hans navn. Det er slik det alltid har vært, det er slik det er. Hun har aldri nevnt dette før, og lager nå plutselig et voldsomt oppstyr om dette. Så hører han med mora si, og hun er helt enig med han. Han må være mann, ikke noen tøffel, etc etc (jeg har ikke peil, på hva de har sagt.)  

5: Kvinner har i alle år, sliti med sterke menn, hvor menn styrer alt, og hvor kvinners meninger ikke betyr stort (fra samfunnets side.) Løsningen er kommunikasjon, manipulasjon og sex nekt. Kvinner får man langt mer, om de ber om det, etter sex. 

6: Kommunikasjon, snakk med han. Fortell hva du føler, hvor viktig det er for deg etc etc (jeg kan ikke hjelpe her, alle kvinner er forskjellige, med unntak av fellesnevneren at jeg ikke skjønner noenting, før jeg blir forklart det (og da er det selvfølgelig alt for seint, jeg er jo den største drittsekken i verden.))

7: Manipulasjon (eller egentlig bare kommunikasjon?) Oppfør deg trist, gråt litt for deg selv (men pass på at det er når du vet han er i nærheten, men han tror du ikke har sett han.) Virk apatisk. Nekt for at noe er galt, spør han igjen, så nekt igjen, bryt så ut i gråt og kast deg rundt han. Det er herlig enkelt. Ingen mann kan nå bortforklare at noe ikke er galt. Og ingen mann vil nå ikke lytte og forsøke å løse dette problemet. Og problemene som nå skal løses fosser nå ut av munnen din.

8: Problemet er (vel pøs ut.) Jeg kan tenke meg følgende: Du må gjøre alt hjemme, alt bleieskift, det er alltid du som må stå opp om natta når ungen gråter, etc etc. Du makter det ikke lenger. Svigermor er fæl. Og du får ikke lov til å ha etternavnet ditt engang på ungen. Ikke engang som mellomnavn. Her kan du virkelig pøse ut alt. Herlig enkelt. Obs alt dette kan gjøres med mindre tårer under punkt 6, men med tårer så er det vanskelig å argumentere imot. Det er veldig vanskelig å argumentere mot tårer, spesielt siden jeg som mann ikke skal gråte selv.

9: Sex nekt. Dette er fantastisk, får du ikke viljen din, så er det slutt på sex. Og det er ikke lett å være mann lenger. Det er dog noe som heter karma i denne situasjonen. Det er når du sitter alene med en unge hjemme, gråter og er lei deg, furten, nekter sex, og mannen din får seg noe hos noen andre damer. Så det kan gå gæli. 

10: For moro skyld, når du våkner om natta, ungen gråter, vekker du mannen din så han kan også ta ungen? Eller forsøker du å være stille når du går ut av senga? Er ikke helt hans sin feil, om det er det siste. Det er helt vanlig, å dulte borti mannen sin, si at nå er det din tur, jeg sto opp forrige gang. Samtidig er det helt vanlig, at den som skal på jobb tidligst (og det blir som oftest mannen, da dama har permisjon) får sove. Her må du se an din situasjon.

11: Lykke til med forholdet  :)

 

 

 

Takk for langt og godt svar. 

Det er en gutt, vi diskuterte det før jeg ble gravid. Vi ble enige om at baby skulle ha mitt som mellomnavn dersom vi ikke skulle gifte oss (noe han tydeligvis ikke ønsker lengre) - han har også en søster som er gift og har tatt et annet navn, men der heter alle barna (gutt og jenter) hennes *gamle* etternavn. Dette også noe svigermor trumfet gjennom.

Ts

Anonymkode: 10d5b...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren din har ikke fått barn med moren sin. Svigermor må trekke seg helt unna. Det er helt normalt at barn har begge foreldrene sitt etternavn, og hvert fall om man ikke er gift. 

Her må du sette foten ned. Enten ditt navn som etternavn, eller mellomnavn. Det å fjernet navnet ditt er UAKTUELT. Jeg hadde låst meg helt om noen hadde dratt inn noen andre i en slik diskusjon. Navnet til barnet er foreldrene sin oppgave. Det er respektløst å ikke tro at foreldre skal klare den jobben på egenhånd. Greit at svigermor ikke er enig, men dette er ikke hennes ansvar. 

Anonymkode: d132a...f7a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du var raus som lot han få sitt navn sist, når ditt er sjeldent. Selv om ditt da ikke brukes til daglig, så ER det barnets navn og det kan senere velge å kun bruke det sjeldne navnet, så mellomnavn har helt klart verdi!

Når jeg leser at han ikke faktisk opptrer som en pappa, så ville jeg vært mer i tvil og aldri i livet om du skal godta at de sletter ditt navn helt! Jeg har generelt ikke troa på forhold der menn viser så elendige omsorgsevner når de får barn, og synes som de fleste her, at du skal sørge for at barnet får ditt navn. Hadde han stilt opp for deg og barnet synes jeg det hadde vært greit med hans sist og ditt som etternavn. Man skal ikke overdrive betydningen av et navn heller, men scenarioet med at det blir slutt og gifter deg og får nye barn:

"Her bor Hilde, Frank, Martin og Henriette Slottsborgsvansen. Og Tobias Pettersen."

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere faktisk ikke blir enige, får dere slå mynt/la sten-saks-papir avgjøre hvilket navn som skal være mellomnavn og hvilket som skal være etternavn. At ditt navn er sjeldent er faktisk ikke et argument i saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Samboer og jeg ble foreldre for første gang for én mnd siden. 

Før baby ble født diskuterte vi etternavn på baby, samboer vil selvsagt at han skal få etternavnet hans mens jeg ønsker at han skal få mitt. 

Mitt etternavn er fredet ( er kun min familie som har dette navnet) mens hans er så vanlig at godt over 30% av innbyggerne i kommunen har dette. I tillegg har han brødre som kan føre navnet videre, det har ikke jeg. Vi vil heller ikke bli gift, jeg ønsker at vårt barn skal ha noe likt etternavn som meg hvertfall.

Nevner også at svigermor har vært veldig på den at babyen skal ha hans etternavn, noe hun forsåvidt ikke har noe med. 

Jeg gikk med på bruke mitt etternavn som mellomnavn og hans som etternavn til slutt. 

Jeg sendte inn melding om navn på baby for 1 uke siden hvor far også må logge seg inn for å akseptere navnet. Han har endo ikke akseptert navnevalget, selv etter jeg har purret på han.

Når svigermor var på besøk igår sier hun at samboer har endo ikke forhandlet ferdig etternavnet på baby. Ut ifra samtalen de hadde hatt så hadde hun spurt om han ikke skulle ha KUN hans etternavn, dette mente hun var riktig - og han hadde sagt seg enig. 

Han har ikke sagt til meg at han ønsker kun hans navn, irriterer meg at han ikke kan akseptere mitt etternavn som mellomnavn. Jeg mener dette ikke er noe å forhandle. 

Måtte få luftet frustrasjonen her... 

Hva mener dere? Er jeg urimelig? Bør baby bare få etternavn til samboer og ta vekk mitt? 

Anonymkode: 10d5b...ceb

Er det ikke slik at om far ikke godkjenner, så får barnet automatisk ditt etternavn? 

Fredet navn bør bevares, syns derfor at barnet bør få ditt etternavn!

Anonymkode: 19c90...afc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rosalie skrev:

Siden dere faktisk ikke blir enige, får dere slå mynt/la sten-saks-papir avgjøre hvilket navn som skal være mellomnavn og hvilket som skal være etternavn. At ditt navn er sjeldent er faktisk ikke et argument i saken.

Er jo ikke det som er problemet. Vi ble enige om å ha mitt etternavn som mellomnavn, etter at jeg sendte inn skjema om navn har ikke far gått inn og akseptert det også får jeg vite i ettdrtid at han og svigermor har snskket om at mitt navn må vekk og at baby kun skal ha hans navn. 

Hadde det bare vært så enkelt som å ha mitt som mellomnavn og hans som etternavn, så hadde vi ikke hatt et problem.

Ts

Anonymkode: 10d5b...ceb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Rosalie skrev:

Siden dere faktisk ikke blir enige, får dere slå mynt/la sten-saks-papir avgjøre hvilket navn som skal være mellomnavn og hvilket som skal være etternavn. At ditt navn er sjeldent er faktisk ikke et argument i saken.

Syns sjeldent og fredet navn så absolutt er et veldig godt argument i saken!

Anonymkode: 19c90...afc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke det som er problemet. Vi ble enige om å ha mitt etternavn som mellomnavn, etter at jeg sendte inn skjema om navn har ikke far gått inn og akseptert det også får jeg vite i ettdrtid at han og svigermor har snskket om at mitt navn må vekk og at baby kun skal ha hans navn. 

Hadde det bare vært så enkelt som å ha mitt som mellomnavn og hans som etternavn, så hadde vi ikke hatt et problem.

Ts

Anonymkode: 10d5b...ceb

Hva tenker du selv nå, etter å ha lest alle rådene, føler du deg klokere?

Anonymkode: b8853...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du selv nå, etter å ha lest alle rådene, føler du deg klokere?

Anonymkode: b8853...45f

Jeg har et sterkt ønske om å ha mitt navn som mellomnavn for å hvertfall føre det videre. 

Jeg tenker også at ettersom han viser null interesse for baby og ikke tar ansvar så frykter jeg at forholdet ryker, vil ikke at baby kun skal ha hans navn dersom forholdet ryker (mtp reiser, pass, ha samme navn som baby)

Jeg har selv min fars sitt mellomnavn, vet hvor lite brukt det blir. Men er liksom prinsipp og det at slekten føres videre med denne ungen også.

Tenker å sitte meg ned med han og be han være ærlig, om han diskuterer dette bak min rygg med svigermor så skal han innrømme det istedenfor at svigermor skal si det til meg (på en nedlatende tone). 

Ts

Anonymkode: 10d5b...ceb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det så om å gjøre for dem å ikke ha med ditt fredede etternavn? Er det Kuksjø eller Pikkodden eller noe sånt? 

Anonymkode: e1895...1ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellomnavn er unødvendig. Det er ikke etternavn og blir ofte bare en kjedelig sak å skrive. 

Og kunstig sammensatte etternavn med bindestrek høres sjelden bra ut. Nei, sørg for at barnet får ditt etternavn! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vist generøsitet her ved å la ditt navn være mellomnavn, han ber om langt mer enn hva som er akseptabelt her, ved å skyve deg helt ut på dette.

Anonymkode: b8853...45f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så om å gjøre for dem å ikke ha med ditt fredede etternavn? Er det Kuksjø eller Pikkodden eller noe sånt? 

Anonymkode: e1895...1ff

Hehe, jeg aner ikke hvorfor dem ikke vil ha det med. 

Det er ganske fint, folk gir komplimenter på etternavnet. Både hans og mitt etternavn er norske med "Ø" i seg. Mitt etternavn er stedsnavnet hvor mine forfedre eide/vokste opp.

Anonymkode: 10d5b...ceb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...