Gå til innhold

Hva skal man egentlig med en partner i livet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før i tiden var man kanskje mer avhengige av hverandre. Mannen jobbet, mens kona var hjemme og stelte huset. Men slik er det ikke nå lengre, og i dag klarer folk seg stort sett selv enten man er mann eller kvinne. Selv har jeg egen jobb, eier egen bolig, har egen bil, og har penger til overs så jeg klarer å holde meg med mat og det som trengs. Så det er ingenting jeg egentlig rent praktisk vil oppnå ved å ha en partner som jeg ikke kan oppnå på egenhånd. Man ser også trenden i samfunnet med at det bygges flere små leiligheter egnet for single beboere, fremfor par eller familier med barn. Samfunnet tilpasser seg mer til at man skal kunne leve som singel og selvstendig. Så kommer da spørsmålet - Hva skal man EGENTLIG med en partner?

Jeg skal ikke legge skjul på det at tilgang til sex og nærhet er en av tingene som hos meg veier for å skaffe meg en partner. Ellers dreier det seg om å ha noen rundt meg i hverdagen, og å ha noen å finne på ting sammen med. Jeg sitter ofte noen kvelder og har gjerne lyst til å finne på noe, men har bare meg selv og gidder derfor ikke. Ellers kan det gjerne være en motivasjon eller trygghet å være to om ting, ta avgjørelser sammen og slikt. Det å kunne ha noen å støtte seg til når ting går dårlig, og noen å kunne støtte når de trenger det. Jeg er åpen for å få barn, men anser det ikke som et eget mål jeg jobber meg mot.

Hva tenker dere er fordeler eller grunner til å skaffe seg en partner?

Anonymkode: df035...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen å få seg barn med.. ja det går på egenhånd men er jæklig slitsomt aleine.

Noen å dele oppturer og nedturer med. 

Følelsen av å bli elsket, som de fleste mennesker trenger, da det ligger i menneskets natur.

Anonymkode: bfa08...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tryggheten og støtten man får (og gir selvsagt) når man har noen i livet som kjenner deg bedre enn de fleste, på godt og vondt. Det å ha noen å dele de små tingene med, hverdagen, en å kunne prate med og åpne seg for. Sex og nærhet med en man stoler på og elsker. 

Anonymkode: b3756...00a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tryggheten og støtten man får (og gir selvsagt) når man har noen i livet som kjenner deg bedre enn de fleste, på godt og vondt. Det å ha noen å dele de små tingene med, hverdagen, en å kunne prate med og åpne seg for. Sex og nærhet med en man stoler på og elsker. 

Anonymkode: b3756...00a

Bare så synd at det ikke er en selvfølge når man har partner/kjæreste... Jeg er mer ensom i forholdet mitt gjennom 20 år, enn jeg var i livet før jeg ble sammen med ham... Har en mann som ikke vil snakke om negative ting, som kun gir meg oppmerksomhet når han er kåt osv osv..  Plustelig er man fanget med barn, huslån etc.... Jeg har heldigvis lært meg å klare meg sjøl, og elsker mitt eget selskap :) Man TRENGER ingen :)

Anonymkode: 71d23...2ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det å ha en partner om gleden ved å en å kunne dele drømmer og mål med. En person som gir råd, støtter og er en lagspiller i livet og samlivet. Jeg anser det et privilegium å kunne bo sammen med sin beste venn som kun ønsker det beste for en :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen å få seg barn med.. ja det går på egenhånd men er jæklig slitsomt aleine.

Noen å dele oppturer og nedturer med. 

Følelsen av å bli elsket, som de fleste mennesker trenger, da det ligger i menneskets natur.

Anonymkode: bfa08...cc5

Ikke noe 10-15 katter ikke fikser

Anonymkode: 8e426...980

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stabil sex, utenom alt det andre som er nevnt.

Anonymkode: 20df1...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsen av å bli elsket, og å elske noen høyere enn livet selv, det er uslåelig <3

Anonymkode: c8eb4...bf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som kjenner meg bedre enn meg selv. En som elsker meg. En jeg kan elske. En å dele hverdagen med. En som alltid er der, som jeg kan snakke med om alt, lene meg på, blåse ut til, spørre om råd. En å få barn med. En annen voksenperson å dele småbarnslivet med. En å le sammen med fordi vi har like lam humor. En å kose med, en som vet hvordan jeg vil koses med, en som kjenner kroppen min, en jeg elsker kroppen til. 

Ja, mange gode grunner, spør du meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FantasDick skrev:

En som kjenner meg bedre enn meg selv. En som elsker meg. En jeg kan elske. En å dele hverdagen med. En som alltid er der, som jeg kan snakke med om alt, lene meg på, blåse ut til, spørre om råd. En å få barn med. En annen voksenperson å dele småbarnslivet med. En å le sammen med fordi vi har like lam humor. En å kose med, en som vet hvordan jeg vil koses med, en som kjenner kroppen min, en jeg elsker kroppen til. 

Ja, mange gode grunner, spør du meg. 

Alt dette, pluss en som speiler meg og hjelper meg bli et bedre menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FantasDick skrev:

En som kjenner meg bedre enn meg selv. En som elsker meg. En jeg kan elske. En å dele hverdagen med. En som alltid er der, som jeg kan snakke med om alt, lene meg på, blåse ut til, spørre om råd. En å få barn med. En annen voksenperson å dele småbarnslivet med. En å le sammen med fordi vi har like lam humor. En å kose med, en som vet hvordan jeg vil koses med, en som kjenner kroppen min, en jeg elsker kroppen til. 

Ja, mange gode grunner, spør du meg. 

Hvor fant du en sånn?

Anonymkode: 8e426...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffe meg barn først, så partner. Savner å ligge i skje!!

Anonymkode: 8cb01...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.1.2018 den 23.53, AnonymBruker skrev:

..

Endret av æøå*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor fant du en sånn?

Anonymkode: 8e426...980

Haha, på jobb, faktisk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man som menneske er avhengig av kjærlighet og nærhet. Det ble gjort et studie av en engelsk konge på 1800-tallet, der han lurte på hva som ville skje med babyer om de ikke ble snakket til, sett i øynene eller kost med, men likevel fikk mat og ble vasket og kledd på. Det fant han aldri ut, da babyene døde etter kort tid. 

Så selv om man får behovene dekket når det gjelder mat, husrom og varme - så trenger man kjærlighet og nærhet. Man kan få det ved å være veldig nær venner eller familie, men mange vil ha en partner da man får tilfredstilt det seksuelle behovet på en trygg måte. 

Anonymkode: 1cf38...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nærhet, kos, tull og fjaserier :hjerte: Mannen min er min aller beste venn! Han kjenner meg vel nesten bedre enn jeg kjenner meg selv. Det føles godt å bli elsket selv når jeg vet hvor utfordrene jeg kan være :kyss:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærlighet, trygghet, å ha noen du vet er der for deg uansett hva.

Jeg greier meg helt fint alene, men jeg har det bedre sammen med partneren min. Uansett hvordan dagen min har vært, vet jeg at jeg alltid kan komme hjem til han å få støtte og kos. Han er ikke nødvendigvis enig i alt jeg gjør, men han snur ikke ryggen til meg for det.

For meg betyr det utrolig mye å ha en sånn støttespiller i livet mitt. Han har overtalt meg til å ta sjanser jeg selv har hatt lyst til å ta, men egentlig ikke turt. Og både det å elske, og å kjenne seg elsket, er helt fantastiske følelser. Vi er et team, så vi deler alt av ansvar, bekymringer, gleder, sorg, opp og nedturer og det er godt å ha noen der som er så dedikert til akkurat meg/oss og vår familie :strix:

Endret av heipådegsann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kjærlighet kan ikke måles med noenting annet. En bestevenn og livspartner å bygge en fremtid med, å dele hverdagen og livets med, å ofre seg selv for og som går gjennom ild og vann for deg. Ha mange minnerike opplevelser og gode stunder med og bygge et livslangt vennskap med og ha uendelig kjærlighet for og vica versa.

Ikke med hvem som helst, men med den som er din andre halvdel :) Så man føler seg hel på en måte som bare uendelig kjærlighet kan gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt tilgode å oppleve at en partner gjør livet mitt bedre. Tvert imot jeg har bare blitt ødelagt av partnere på alle mulige måter. Så nå foretrekker jeg heller å være singel. 

Anonymkode: 7ac8f...5d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...