Gå til innhold

Irriterende ting butikkansatte gjør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser det er en stor sak hva vi gjør på butikken som er dumt.Jeg irriterer meg av butikkansatte at dem skal selge meg mer ting en det jeg legger på disken deres.Vil du ikke ha disse sokkene ved dem er bare på halv pris.

Anonymkode: 9d34a...35a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg kommer inn på butikken dem spør med en gang trenger du hjelp

Anonymkode: 9d34a...35a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det er en stor sak hva vi gjør på butikken som er dumt.Jeg irriterer meg av butikkansatte at dem skal selge meg mer ting en det jeg legger på disken deres.Vil du ikke ha disse sokkene ved dem er bare på halv pris.

Anonymkode: 9d34a...35a

Jeg er butikkansatt og føler med deg. Er like irritert selv hver gang jeg må spørre kunden om mersalg. :P dessverre er vi nødt.

Anonymkode: a94c6...04e

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen butikker har en policy som sier du får "sokkene" (eller hva enn) gratis om de ikke spør om du skal ha :) da er de faktiak nøtt til det.

Anonymkode: c1a77...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg prøver klær så kommer dem utenfor trenger du hjelp.

Anonymkode: 9d34a...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil vel ikke ha en bolle ekstra til kaffen.

Anonymkode: 9d34a...35a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg spør etter kvitteringa så glemmer dem den typisk.

Anonymkode: 9d34a...35a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kassadamen/mannen bare drar varene såååå tregt gjennom skanneren...... og i tillegg ser sur ut.... Da er det gjort for meg! Hater slappe folk!

Anonymkode: 8912b...59a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vits i å irritere seg over mersalg og tvungen hjelp, de har ikke akkurat noe valg.. 

Anonymkode: 43fe3...49c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dem bak kassen snakker kjempe lenge med en kunde som er ferdig å handle.Så må jeg stå der å høre på dem uten at jeg får betalt tinga mine.

Anonymkode: 9d34a...35a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg prøver klær så kommer dem utenfor trenger du hjelp.

Anonymkode: 9d34a...35a

Spesielt i USA er de ille på det der. En butikk jeg var i skulle absolutt skrive navnet ditt på en krittavle utenfor prøverommet, så de kunne henvende seg til deg ved navn mens du var der inne. Det var fult med folk og sikkert mye stress for de ansatte, så det var ikke så lett for dem å få med seg alt. Enda dummere ble det at jeg har et veldig norsk navn så hun fikk jo ikke med seg hva jeg sa jeg het en gang, så det ble noe amerikanske greier. Sto utenfor prøverommet mitt og roper om det går bra "Heather" og roper høyere og begynner å banke på og mase, for jeg reagerte jo ikke på det navnet... Ellers der borte har jeg opplevd om jeg spør om hjelp til å finne en bukse jeg liker som de har på utstilling, og de begynner å vise meg hundre andre bukser i tillegg som "ligner".. Blir så slitsomt. Carlings her hjemme er ingenting i forhold...

Anonymkode: 206e5...16c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del forstår jeg at det er mulig å bli irritert på selve butikken, men hvorfor la det gå ut over de ansatte ...? De gjør bare jobben sin og sitter eller står der i time etter time, og må ta imot kjeft fra sure kunder.

Kan fortelle om en liten episode i en innvandrerbutikk på Grønland i Oslo der jeg iblant drar for å kjøpe frukt; husker ikke nøyaktig når det var, men det var vel i mai ifjor dagen før en helligdag. Da jeg kom dit, var iallfall butikken stappfull av mennesker og køene foran kassene lange som et vondt år. Etter hvert som jeg etter en halv time eller så nærmet meg kassen stående i køen, oppstod det en episode foran kassen: Damen som handlet, mente av en eller annen grunn at hun ikke hadde blitt behandlet med den respekten hun mente at hun som kunde hadde krav på, og krevde at hun som satt bak kassen skulle be om unnskyldning. Det nektet vedkommende, noe jeg forstår godt, da de ikke bruker strekkoder der slik at beløpet må slås manuelt inn, og det å sitte bak kassen på en slik dag må være et lite helvete.

Uansett - tenk deg full butikk, lang kø, og så står de to kamphønene der og kjefter på hverandre uten at noen vil gi seg; det var omtrent som en scene fra et torg i en by i Midtøsten, der det sikkert kan gå ganske livlig for seg. Begynte å prate med en i den parallelle køen, og vi spøkte om at dette nesten burde brukes i en komedie; situasjonen var så tragikomisk at man ikke kunne gjøre annet enn å le. Etter hvert kom en av sjefene i butikken, og fikk løst opp floken. Det man iallfall kan lære av slike hendelser, er at det er meningsløst å lage drama av bagateller; den som sitter bak kassen, har følelser som vi andre, og etter en lang dag, er det forståelig at man er sliten, så sta kunder som krever respekt fordi "kunden alltid har rett", er ikke nødvendigvis den beste løsningen.

Så selv om man kan ha gode grunner til å bli irritert både her og der, er det ikke vits å hisse seg opp; hadde noen filmet denne episoden og lagt den ut på YouTube, hadde man skjønt hvor komiske sinte kunder ser ut når man betrakter dette med et objektivt blikk - livet for kort og verdifullt til å brukes på bagateller. :)

Endret av Bix
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mersalg og pushy ansatte. Merker dette spesielt på enkelte butikker med elektronikk.

Skulle være med ei venninne for å kjøpe laptop til studiene, vi hadde sjekket masse på forhånd og det var kun 2 modeller vi ville se på. Gikk inn i butikken for å se etter disse, og da en ansatt kom bort lurte vi på hvor de stod. Den ansatte sier at den og den er dårlig og at vi må ha noe dyrere som varer lenger, sa at i5 med 8gb holdt i massevis og spurte om det ikke var 5 år reklamasjon på alle? Men nei da, var ikke måte på hvor bra pc man trenger for å skrive i word og surfe på nett nå til dags. Ansatte ble så innpåsliten at vi til slutt gikk og kjøpte pcn vi hadde tenkt på et annet sted.

Vi studerer IT sammen og har digre stasjonære til annet bruk :fnise: men synes oppriktig synd på eldre og folk som ikke kan så mye om pc når de drar til slike steder. Virker som om de er mest interessert i å selge ut det de har mye av som ikke er så bra.

Anonymkode: f6a68...0f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

 

Anonymkode: 21cd7...c39

Den er under sosial prat nå så kan ikke være anonym der, så supert at det ble startet en ny tråd :)

Anonymkode: f6a68...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg holdt faktisk på kjøpe en bil i går, men det gikk jo ikke når bilselgeren ikke en gang gadd å kaste et blikk i min retning. Og når de ansetter selgere som er så lite begavet at de ikke innser at også damer kan finne på å kjøpe store firehjulstrekkere så tør ikke jeg å handle der i det hele tatt... ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bilselgere som behandler deg som en idiot fordi du er dame.

Som han ene på Ensjø. Første "sprm." var; Du skal vell ha en rød bil du?

Nei, jeg kjøper ikke bil etter farge, og når jeg etterhvert skal bestemme farge, så skal den ikke være rød. Dust, dro videre.

Anonymkode: 20c67...66b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du står ved kassen og skal betale og en ansatt ser deg og fortsetter å gjøre noe helt annet enn å gå til kassen eller få noen andre til å gjøre det.. alltid like spennende å se hvor lenge du må stå der og føle deg som en idiot. 

Anonymkode: 07a0c...15c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser det er en stor sak hva vi gjør på butikken som er dumt.Jeg irriterer meg av butikkansatte at dem skal selge meg mer ting en det jeg legger på disken deres.Vil du ikke ha disse sokkene ved dem er bare på halv pris.

Anonymkode: 9d34a...35a

Noen butikkansatte er pålagt å spørre deg. På nille var det slik at om en kunde kjøpte noe så var den ansatte bak kassa pålagt å spørre om du trengte batterier/servietter etc. Det er ikke de på gulvet sin feil. 

Anonymkode: 9e65a...46a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...