Gå til innhold

Hva er en god blogg for deg?


Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria

Mange av oss leser blogger ut fra interessene vi har men det hadde vert gøy og høre hva du som blogg leser mener gjør en blogg bra for deg. Leser du en type blogg for eksempel mote blogg, mamma blogg osv eller leser du forskjellige blogger? 

Jeg ønsker ikke linker bare en generell diskusjon om hva vi som lesere av blogger mener gjør at en blogg er bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser mange forskjellige blogger. Og bloggene jeg leser er samfunnsengasjerte bloggere som tar opp forskjellige viktige temaer, håndarbeisbloggere, bloggere som skriver om hverdagen sin, naturfotografbloggere, dyrebloggere og matbloggere.

Det viktigste for meg er hvordan bloggeren skriver (rettskriving og språk). Blogginnleggene bør ha bilder for å lette opp teksten. Og bildene må være gode.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galaxy X

En slik tråd hører vel heller under Generell debatt eller noe, og ikke på Rampelys som omhandler mer konkrete personer i rampelyset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke blogger fast, men kan ramle innom en sak her og en sak der. For å komme tilbake til en blogg må innleggene være godt skrevet og ha et innhold som gir mening. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ingen blogger fast, men er av og til innom blogger om jeg tilfeldigvis kommer over en link til et spennende innlegg. Jeg er ikke videre interessert i personen bak bloggen, så dette er gjerne blogger som heller mer i retning samfunn og vitenskap, eller blogger om spesielle tema. Noen av disse sjekker jeg med ujevne mellomrom. For at jeg skal gidde å aktivt lete opp en blogg for å selv se etter nye innlegg, er det gjerne to kriterier som må være oppfylt: Godt språk, og godt dokumenterte kilder der dette er relevant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...