Gå til innhold

Det klør sånn!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske stort operasjonssår som er sydd og plastret med kompress og alt, og nå har det begynt å klø noe voldsomt. Jeg antar at det er fordi det gror og det er fint, men jeg holder på å klikke! Hjelper det å ta smertestillende, eller kan jeg gjøre noe annet?

Anonymkode: 5bc94...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For min del hjelper det å legge på noe kjølig (fryst grønnsaksblanding feks) Ikke direkte på hud vel og merke, men legg en t-skjorte eller noe mellom. Man tar ikke smertestillende på grunn av kløe 

Anonymkode: d1495...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For min del hjelper det å legge på noe kjølig (fryst grønnsaksblanding feks) Ikke direkte på hud vel og merke, men legg en t-skjorte eller noe mellom. Man tar ikke smertestillende på grunn av kløe 

Anonymkode: d1495...c0a

Det er såpass mye bandasje rundt at noe kaldt ikke kommer til å ha noen effekt.

Jeg tenker jo at smertestillende på en måte demper smerte, så da kunne det jo ha dempet kløen også. 

Anonymkode: 5bc94...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er såpass mye bandasje rundt at noe kaldt ikke kommer til å ha noen effekt.

Jeg tenker jo at smertestillende på en måte demper smerte, så da kunne det jo ha dempet kløen også. 

Anonymkode: 5bc94...40c

Da må du bare puste deg gjennom det. Finn på noe å gjøre som kan ta tankene bort fra kløingen.

Anonymkode: d1495...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må du bare puste deg gjennom det. Finn på noe å gjøre som kan ta tankene bort fra kløingen.

Anonymkode: d1495...c0a

Det er svært vanskelig når man prøver å sove..

Anonymkode: 5bc94...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det arret/såret som klør? Eller kan det være plasteret eller bandasjen? Jeg tåler ikke vanlig hvit kirurgisk teip, da får blemmer og det klør så inni h****! 

Anonymkode: 7e1e4...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at det arret/såret som klør? Eller kan det være plasteret eller bandasjen? Jeg tåler ikke vanlig hvit kirurgisk teip, da får blemmer og det klør så inni h****! 

Anonymkode: 7e1e4...4da

Ja, ganske sikker, men det har vel ikke noe å si sånn sett for jeg får ikke gjort noe med det.

Jeg vet at jeg ikke reagerer sånn som du på plaster eller bandasjer. 

Anonymkode: 5bc94...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at det arret/såret som klør? Eller kan det være plasteret eller bandasjen? Jeg tåler ikke vanlig hvit kirurgisk teip, da får blemmer og det klør så inni h****! 

Anonymkode: 7e1e4...4da

Samme her, klør sånn at jeg holder på å dø.  Og fæle blemmer langs teipen, reagerer på alt som er av slik fant jeg ut forrige år. 😣

Anonymkode: c33f6...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få kløstillende med legen. Tabletter. 

Anonymkode: cd9d5...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få kløstillende med legen. Tabletter. 

Anonymkode: cd9d5...ca0

Ahh, nå er det jo helg og såret skulle være grodd innen 5 dager, så da er det nok for sent.

Anonymkode: 5bc94...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få kløstillende med legen. Tabletter. 

Anonymkode: cd9d5...ca0

Men det går jo på histaminer. Det er ikke histaminer som får såret til å klø. 

Om du har bandasje til å bytte, så ta av bandasjene og se hvordan såret ser ut. Om det ser greit ut så tar du på nye bandasjer og må dessverre holde ut kløingen, det er veldig typisk at det klør når et sår gror. 

Du kan jo ringe legevakten og spørre om det er greit å smøre noe på såret, som virker kløstillende. 

Anonymkode: 7e1e4...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det går jo på histaminer. Det er ikke histaminer som får såret til å klø. 

Om du har bandasje til å bytte, så ta av bandasjene og se hvordan såret ser ut. Om det ser greit ut så tar du på nye bandasjer og må dessverre holde ut kløingen, det er veldig typisk at det klør når et sår gror. 

Du kan jo ringe legevakten og spørre om det er greit å smøre noe på såret, som virker kløstillende. 

Anonymkode: 7e1e4...4da

Har ikke bandasje til å bytte og fikk beskjed om at den jeg har på skulle være på i 5 dager før jeg tok den av.

Anonymkode: 5bc94...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt løsne litt på kanten  av bandasjen, og se hvordan huden der plasteret/tapen sitter er. Hvis du er sikker på at det er selve arret som klør, så må du nok bare Hilde ut, som de fleste andre. 

Anonymkode: 73971...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...