Gå til innhold

Er så forbanna på samboer at jeg eksploderer snart...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dere misbrukere, eller de 2 andre? Ser det for meg.

Anonymkode: 4107a...206

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et så lite barn skal ikke under noen omstendigheter være oppe til kl 23, her er det du som er den mest uansvarlige!

Anonymkode: e8515...74a

Hvordan skulle hun dra ut og kjøpe bleier til denne ungen hvis de var ute med bilen, tenkte du? Ta bussen med to unger hvorav en trengte å bytte bleie? 

Anonymkode: 12280...8ac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Axl Rose skrev:

To barn. Så krise. Et eget og et annet som blir slengt i fanget uten å bli spurt. Jeg hadde helt sikkert blitt sur selv:eeeh:

Ja det hjelper ikke å klage over han på kg. Må liksom si det til han det gjelder. Ikke rart forhold går til helvete når par aldri snakker sammen mer. 

Skal man henge seg opp i måten ting blir gjort på hele tiden så er det ikke rart mange blir bitre. Det er snakk om en helg. Ikke en uke. 

Du sier du ble far mot din vilje, og du virker sykt bitter for det. Tydeligvis er det ikke så greit å få unger kastet etter seg likevel? :edie:

Anonymkode: b30a4...b46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du ble far mot din vilje, og du virker sykt bitter for det. Tydeligvis er det ikke så greit å få unger kastet etter seg likevel? :edie:

Anonymkode: b30a4...b46

Om vi alle bare ignorerte Axl Rose og fokuserte på folk som ikke opplagt prøver å provosere, så trenger ikke denne tråden bli ødelagt. 

Anonymkode: 700ea...28b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rainstorm skrev:

Det handler da ikke om at hun ikke takler å ha ansvaret og passe to barn i helgen. 

Alle som tror dette handler om den praktiske biten er jo helt lammet i relasjonssenteret. Det handler om respekt for andres tid og evne/rett til å være med å sette dagsorden og grenser for eget liv. Å bli så overkjørt og tatt for gitt av partner er problemet. 

Skjønner at du er forbanna. Han høres ut som en drittunge som forventer og tar for gitt at mamma ordner opp. Greit nok at han vil være der for kompisen som har dameproblemer men å love bort andres ting er noe man ikke gjør. Å lyve om planer om lekeland er dårlig overfor deg og din tid og ikke minst overfor barna. Han dampveivalser over alt som heter ansvarlighet. 

Enig. Det kommer ikke frem i Ts sin historie om samboer ellers er ansvarsfull. Kan det også være at han prøver å hjelpe vennene sine for å hjelpe barna, men at han ikke helt vet hvordan han skal gjøre det? 

Håper disse barna til vennene får hjelp. Det er så utrolig lavmål å være foreldre og mer opptatt av festing enn sine egne barn. Uansett alder. Men når hører at disse foreldrene er i midten av 30 åra, så tenker jeg de må ha problemer av flere slag. De trenger hjelp av barnevernet/familievernkontoret for å finne riktig vei videre her. 

Kjære TS. Du må iallfall snakke med samboer, men kanskje prøve å se om det ligger noe bak oppførselen hans? Hvis det er det at han vil hjelpe kompisen, så er han jo en veldig god venn. Men han må forstå at hans egen familie må komme først. 

Hvis han er en umoden slask så kan det hende han likevel kjenner på noe av dette. Da må han få hjelp til å se hvordan han skal prioritere. 

Men du kjenner han best. La han barnevakt rollen På deg for å få feste så er han en slask som fortjener å få høre det. 

Hadde uansett som deg blitt kjempeirritert og lei meg på barna sine vegne. 

Kanskje dere må flytte bort/kutte ut disse vennene som bare har trøbbel. For å verne om din egen familie. Også må de få hjelp av familievernkontoret og få ryddet opp i sine egne utfordringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette være en enkelthendelse Ts, ville jeg latt det gå. «Choose your battles». Om vennen oppriktig går igjennom en tøff tid, og mann din ville gi han en gøy spontan kveld for å hjelpe han, ville jeg latt det gå denne gang. Offret din komfor for han.

men er det ofte han gjør tilsvarende teite tint, også bli du barnevakten deres, ville jeg satt man kraftig på plass. At dette ikke er greit fra nå av

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ørnefaren

Dette høre ikke ut som et sunt oppvekstmiljø for noen av barna. Ikke ditt heller.. 

Jeg ville kontaktet barnevernet, OG flyttet bort med barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du ble far mot din vilje, og du virker sykt bitter for det. Tydeligvis er det ikke så greit å få unger kastet etter seg likevel? :edie:

Anonymkode: b30a4...b46

Tar ikke den diskusjonen i denne tråden. Vil du diskutere meg så send meg pm eller lag din egen tråd. Du har lov.

Ts har du kontaktet bv og fått snakket med typen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. En liten oppdatering. Samboer hadde en annen venn på besøk i går som overnattet på sofaen. Barnet til det venneparrret var hos oss til i dag. Nå viser det seg at denne andre vennen ikle har noe sted å bo og samboer har sagt ja til han om at han kan være der i noen dager. Uten å prate med meg om det først. Så kom faren til dette barnet for 2 timer siden for å hente ungen og ble sittende der. Samboer har ikke brukt 5 minutter på meg og barnet på 1 ukem da han har vært på trening HVER dag etter jobb og så bruker hele helga på vennene sine. Egentlig så sriter jeg i at han er sånn mot meg da jeg kan svelge noen kameler. Menn når han lover barnet leos lekeland og ikke bruker 5 minutter på ungen i hele helga. Dette endte opp med at jeg tok med meg barnet og dro ut av huset. Jeg sendte en sms til samboer om at han kan få bo ser med vennene sine og kose seg med sin oppførsel som singel og barneløs og at jeg og ungen ikke kommer til å tråkke foten i det huset igjen. Jeg har bare ett problem. At jeg ikke har noe sted å være med sønnen min. Så hvordan skal jeg ikke dra hjem igjen når jeg ikke har noe sted å være? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre akuratt nå. Føler meg så fortapt. 

Anonymkode: 9884d...0c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. En liten oppdatering. Samboer hadde en annen venn på besøk i går som overnattet på sofaen. Barnet til det venneparrret var hos oss til i dag. Nå viser det seg at denne andre vennen ikle har noe sted å bo og samboer har sagt ja til han om at han kan være der i noen dager. Uten å prate med meg om det først. Så kom faren til dette barnet for 2 timer siden for å hente ungen og ble sittende der. Samboer har ikke brukt 5 minutter på meg og barnet på 1 ukem da han har vært på trening HVER dag etter jobb og så bruker hele helga på vennene sine. Egentlig så sriter jeg i at han er sånn mot meg da jeg kan svelge noen kameler. Menn når han lover barnet leos lekeland og ikke bruker 5 minutter på ungen i hele helga. Dette endte opp med at jeg tok med meg barnet og dro ut av huset. Jeg sendte en sms til samboer om at han kan få bo ser med vennene sine og kose seg med sin oppførsel som singel og barneløs og at jeg og ungen ikke kommer til å tråkke foten i det huset igjen. Jeg har bare ett problem. At jeg ikke har noe sted å være med sønnen min. Så hvordan skal jeg ikke dra hjem igjen når jeg ikke har noe sted å være? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre akuratt nå. Føler meg så fortapt. 

Anonymkode: 9884d...0c3

Har du noen venner du kan få være hos i et par dager? Familie? 

Evt om du har råd til motel i et par dager, frem til du evt får tak i en liten leilighet. 

Anonymkode: 0db1e...631

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med typen, TS. Herregud. Skal vedde på at det stakkars barna har merket den mugne holdninga di lang vei.

Anonymkode: 24cf4...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med typen, TS. Herregud. Skal vedde på at det stakkars barna har merket den mugne holdninga di lang vei.

Anonymkode: 24cf4...85e

Les hva Ts har skrivd nå sist du. Herregud 

Anonymkode: 0db1e...631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med typen, TS. Herregud. Skal vedde på at det stakkars barna har merket den mugne holdninga di lang vei.

Anonymkode: 24cf4...85e

Unskyld meg. Men skulle likt å se hva slags holdning du ville hatt om du hadde blitt behandla slik av DIN samboer. 

Ts 

Anonymkode: 9884d...0c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen venner du kan få være hos i et par dager? Familie? 

Evt om du har råd til motel i et par dager, frem til du evt får tak i en liten leilighet. 

Anonymkode: 0db1e...631

Jeg har hverken familie eller venner jeg kan være hos. Akuratt nå sitter vi på mcdonalds imens jeg prøver å finne ut av hva jeg skal gjøre. Har ikke akuratt lyst til å dra hjem igjen sånn at samboer skal ha mef rundt lillefingeren bare fordi jeg ikke har noe sted å dra. Og det vet han godt 😕

ts 

Anonymkode: 9884d...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra hjem. Sett ned foten. Si til vennene hans at de får finne seg et annet sted å bo, si at du passer ingen unger på en stund for det har du ikke verken tid eller helse til, og hvis samboeren din absolutt vil hjelpe så få han passe ungen selv! Si at du vil ha litt privatliv i ditt eget hjem! Det går utover barnet deres, og det burde han absolutt forstå. 

Anonymkode: adc10...75c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har med deg et barn. Når det å dra hjemmefra ikke er mer  gjennomtenkt enn dette, så må du ta ham/henne med tilbake til hjemmet sitt. Så får dere heller rigge dere til på soverommet eller noe. Og så må det ryddes opp. Det er jo reine hospitset dere driver! Jeg vet at det ikke er det du vil, men så lenge du er sammen med den fyren med omgangskrets som en uteligger, hallik eller langer, så blir det slik.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnefaren

Du må jo bare dra hjem, og si til kameraten at det dessverre hadde blitt en misforståelse mellom deg og samboeren, og at det ikke passer å ha noen på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Er dere misbrukere, eller de 2 andre? Ser det for meg.

Anonymkode: 4107a...206

Tenker også at det er noe rus inne i bildet her... Dysfunksjonelt er det i hvertfall.

Anonymkode: d2bb4...725

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...