Gå til innhold

Superundertøy eller ull?


Atrix

Anbefalte innlegg

Bruker en del ull her om vinteren, men nysgjerrig på superundertøy? Tenkte i forhold til vinteraktiviteter hvor man blir litt varm.

Hva syntes dere er best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Bruker kun ull, har prøvd superundertøy, men det holder ikke på varmen, blir kald selv om jeg er i aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull holder bedre enn superundertøy ja. Sistnevnte bruker jeg som regel høst og vår, eller hvis jeg skal ut på noe om sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ull ved minusgrader. Super når det er fra rundt -2 - +6. 

Anonymkode: 2b943...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull er gull! Pass på at det er mulesingfritt, men de fleste av de norske og svenske merkene er heldigvis det. Jeg driver med hest og rir for det meste ute. Bruker ullundertøy gjennom hele vinteren, favorittmerkene er Stormberg, Ulvang og Kari Traa. Har også noe fra Cubus, men syns ikke det varmer like godt som de tre andre selv om det er pent og behagelig det også  

Har prøvd superundertøy også, syns det er helt verdiløst på vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har prøvd ull fra Janus? Er det bra?

Anonymkode: 32db4...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker superundertøy så ofte jeg kan siden jeg egentlig er allergisk mot ull, men er det kaldt nok må jeg også bruke ull. 

Anonymkode: 32831...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker superundertøy så ofte jeg kan siden jeg egentlig er allergisk mot ull, men er det kaldt nok må jeg også bruke ull. 

Anonymkode: 32831...7fe

Stormberg har noe ullundertøy med fleeceaktig innside for de som klør eller er allergiske, kanskje det kan være noe for deg? Det er veldig behagelig ihvertfall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Salka skrev:

Stormberg har noe ullundertøy med fleeceaktig innside for de som klør eller er allergiske, kanskje det kan være noe for deg? Det er veldig behagelig ihvertfall. :) 

Jeg liker ikke fleece, men takk for tipset :) Jeg har en ulltrøye fra Devold som ikke er ull på innsiden, men bare på utsiden. Liker den veldig godt, men det er ikke like varmt som 100% ull. De gangene det er så kaldt at jeg må bruke ull så har jeg alltid en nettingtrøye under. Det hjelper i alle fall litt.

Anonymkode: 32831...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke fleece, men takk for tipset :) Jeg har en ulltrøye fra Devold som ikke er ull på innsiden, men bare på utsiden. Liker den veldig godt, men det er ikke like varmt som 100% ull. De gangene det er så kaldt at jeg må bruke ull så har jeg alltid en nettingtrøye under. Det hjelper i alle fall litt.

Anonymkode: 32831...7fe

Bare hyggelig. :) jeg vet ikke om det er fleece, for det er veldig tynt, men det kjennes litt fleeceaktig ut. Er litt pusete og veldig mykt. Den er ikke like varm som de i 100% ull den heller, men den er veldig god. Nettingtrøye hørtes smart ut. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull kan bli for varmt. Superundertøy fungerer bedre over en ganske lang temperaturskala.

Ull er fint når det er virkelig kaldt.

Anonymkode: 93ee6...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken jeg eller barna tåler ull, så det blir superundertøy eller bambus. Fungerer helt fint. 

Ull som har bomull eller fleece på innsiden fungerer ikke på samme måte som ren ull, poenget med ull innerst blir liksom borte. Mtp at ulla suger opp svette ol. Det gjør jo ikke bomullen. Fleece er kanskje litt bedre. 

Anonymkode: a9f48...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntet kun på korte og veldig raske turer. Ellers ull. Hele året. Jeg er mye ute i høyfjellet mm og ull er uovervinnelig. Men det må være ren ull. Devold og Aclima er favoritt her. 

Anonymkode: b457e...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper bare ullundertøy. Bruker som regel tynn bommull eller noe annet som ikke klør under, men ikke under aktivitet. Vil ikke ha tøy som er laget av plast.

Anonymkode: 494d2...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper bare ullundertøy. Bruker som regel tynn bommull eller noe annet som ikke klør under, men ikke under aktivitet. Vil ikke ha tøy som er laget av plast.

Anonymkode: 494d2...fb9

Aldri bruk bomull på vinteren om du er ute og aktiv. Om du blir svett i bomull så vil du få et stort varmetap. Farlig ute på vinteren. 

Det er bedre med superundertøy under en tynn ulltrøye da. Fordi superundertøy fjerner fuktighet vekk fra kroppen og ulla holder varme uansett om det blir vått. Bomull fjerner ikke fuktighet men holder på den, og den mister all isolasjonsevne. Så bomull innerst er aldri bra på vinteren om man er aktiv ute. 

Anonymkode: b457e...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...