Gå til innhold

Kalorier i en stor kebab


WubWub

Anbefalte innlegg

Hvor mange kalorier er det sånn ca i en stor kebab i pita med en cola ved siden av? Jeg antar det ligger i størrelsesordenen 1000-1200, kan det stemme?

Hender jeg blir skikkelig sugen på den drittmaten etter at jeg har trent 1-2 timer og det ligger en kebabsjappe rett ved siden av treningssenteret jeg trener på. Spurte de om de visste hvor mange kcal det var i maten deres men det hadde de ikke snøring på.

Jeg drikker også en proteinshake på 500kcal og en banen rett etter trening men det frister like mye med den babben til tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg aldri sett en kebab på ekte en gang og vet ikke hva en stor kebab vil si. Men i forhold til innholdet i en vanlig kebab så vil jeg anta at 1200 kalorier (da inkludert colaen, om du ikke drikker en liter cola da) stemmer ganske godt.

Anonymkode: 4f3ef...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg aldri sett en kebab på ekte en gang og vet ikke hva en stor kebab vil si. Men i forhold til innholdet i en vanlig kebab så vil jeg anta at 1200 kalorier (da inkludert colaen, om du ikke drikker en liter cola da) stemmer ganske godt.

Anonymkode: 4f3ef...0a4

Ser ut som vi har rett, jeg googlet dette nå og jeg ser en det blir referert til en studie som viser at en vanlig kebab i snitt ligger på 1000kcal, det er da logisk å anta at en stor kebab er rundt 1200.

https://www.dinside.no/okonomi/faele-fastfood-fakta/61993278

  • Tidligere i år viste en omfattende britisk test av 494 ulike kebaber at den gjennomsnittlige kebaben inneholder rundt 1000 kcal.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, WubWub skrev:

Ser ut som vi har rett, jeg googlet dette nå og jeg ser en det blir referert til en studie som viser at en vanlig kebab i snitt ligger på 1000kcal, det er da logisk å anta at en stor kebab er rundt 1200.

https://www.dinside.no/okonomi/faele-fastfood-fakta/61993278

  • Tidligere i år viste en omfattende britisk test av 494 ulike kebaber at den gjennomsnittlige kebaben inneholder rundt 1000 kcal.

Det der syns jeg er litt interessant, for hvor i kebaben er det alle de kaloriene kommer fra? Er det sausen? Det er mulig vi benytter oss av to helt ulike kebabsjapper, men jeg syns at den kebaben jeg kjøper består nesten utelukket av salat, mais, ol. 

Anonymkode: fd74a...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der syns jeg er litt interessant, for hvor i kebaben er det alle de kaloriene kommer fra? Er det sausen? Det er mulig vi benytter oss av to helt ulike kebabsjapper, men jeg syns at den kebaben jeg kjøper består nesten utelukket av salat, mais, ol. 

Anonymkode: fd74a...793

pitabrød 250kcal, mais/løk/agurk 100kcal, salat 50kcal, 200gram kjøtt rundt 600kcal og kebabsaus på rundt 200kcal? så er det endel olje og fett også i tillegg

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Letiana skrev:

Like greit å lage noe ala selv da, full kontroll på innhold :biggrin:

lage egen "special sauce" ? :fnise:

7049.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

I mine yngre dager, før jeg ble nesten-veggis, var Bislett Babhus rimelig åpne om det der. Hver gang jeg spurte smilte de stort og svarte veldig selvsikkert og overbevisende. "875 kalorier bare. Slankemat!". "Jo, jeg lager for deg bare 935 kalorier. Skikkelig bra, masse prottein vettu". "980 kalorier, men legg på 20 prosent hvis du er usikker". Så etter det lille forsøket sa jeg neste gang "Denne har 1250 kalorier, ikkesant?:trampe:" "JA! Minst det. Minst det!". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nesten en hel dagsrasjonering for kalorier det. Goodbye forever, kebab!

Anonymkode: d765b...71a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Overrasket skrev:

I mine yngre dager, før jeg ble nesten-veggis, var Bislett Babhus rimelig åpne om det der. Hver gang jeg spurte smilte de stort og svarte veldig selvsikkert og overbevisende. "875 kalorier bare. Slankemat!". "Jo, jeg lager for deg bare 935 kalorier. Skikkelig bra, masse prottein vettu". "980 kalorier, men legg på 20 prosent hvis du er usikker". Så etter det lille forsøket sa jeg neste gang "Denne har 1250 kalorier, ikkesant?:trampe:" "JA! Minst det. Minst det!". 

Hahaha nå lo jeg godt, ser for meg dialogen der :laugh: Men ja... Han hadde nok rett i at det er MINST 1250 kalorier :nigo:

Stuffed Flatbread on Apple iOS 11.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Letiana skrev:

Veeeel, det er jo lørdag. :mrgreen:

Og vi lever bare en gang! Du har den rette innstillingen frau Letiana 

bf0z4.jpg?a420984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, WubWub skrev:

Og vi lever bare en gang! Du har den rette innstillingen frau Letiana 

 

Det lever jeg etter hver dag ;):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, WubWub skrev:

En kebabtallerken dekker 64% av det daglige kaloribehovet for kvinner! Ikke rart man legger på seg raskt av junkfood :bond:

https://www.vg.no/forbruker/helse/vektklubb-no/sjekk-kaloriinnholdet-i-fastfood/a/540403/

1744499.jpg

Akkurat trent meg svett, også ser jeg dette :grine:
Heeeeeldigvis, så har jeg ikke lett tilgang til sånt, eller så hadde jeg vært i kebab trøbbel akkurat nå! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Letiana skrev:

Akkurat trent meg svett, også ser jeg dette :grine:
Heeeeeldigvis, så har jeg ikke lett tilgang til sånt, eller så hadde jeg vært i kebab trøbbel akkurat nå! :skratte:

Så flink du er! Og det er da enda godt, eller så hadde en bønn til høyere makter vært på sin plass

"Herre Jesus, led oss ikke inn i fristelse; men fri oss fra det onde. For riket er ditt, og makten og æren i evighet. Amen. "

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Så flink du er! Og det er da enda godt, eller så hadde en bønn til høyere makter vært på sin plass

"Herre Jesus, led oss ikke inn i fristelse; men fri oss fra det onde. For riket er ditt, og makten og æren i evighet. Amen. "

Kjenner jeg meg selv rett, så kunne nok ikke de høyere makter ha hjulpet meg i en sådan stund.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...