Gå til innhold

Hvordan bli bedre på smaltalk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smaltalk er noe av det verste jeg vet, klarer ikke finne på emner, liker helst meningsfulle samtaler. Men noen ganger må man jo bedrive smaltalk. Så hvordan bli bedre på smaltalk?

Anonymkode: b9c52...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Tom Bäcker skrev:

Få de andre til å snakke om seg selv. Folk ELSKER å snakke om seg selv.

Men jeg liker ikke å snakke om meg selv...

Anonymkode: b9c52...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tom Bäcker skrev:

Få de andre til å snakke om seg selv. Folk ELSKER å snakke om seg selv.

Men hvordan unngår man at det ender opp som et intervju? Føler det ofte ender opp som det og den andre personen mister interessen...

Anonymkode: cf3bb...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Tom Bäcker skrev:

Få de andre til å snakke om seg selv. Folk ELSKER å snakke om seg selv.

Det funker ikke, man blir bare spurt hvorfor man er så stille.

Anonymkode: c5d74...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktuelle nyhetssaker er alltid et tema man kan bygge videre på. For eksempel nå er jo den drapssaken, så kan man snakke litt om den, så kan man bygge det videre fra den til andre forsvinningssaker, og stedet var jo glomma så kan man snakke om den som norges lengste elv, så kan man snakke om andre fine steder i norge man har vært som alle kjenner til, så kan man spørre om den andre liker å fiske, for det gjør jo mange i glomma, også bare trekke emner ut av alt som går egentlig.
Når det blir stopp så kan man snakke om tingene man observerer der man sitter/er når man snakker. "Er veldig fint interiør her, jeg liker sånn stil, sånn stil er det på .... sted... også, har du vært der? liker sånne stoler, mormoren min har også en sånn skikkelig godstol, har du godt forhold til dine besteforeldre?

Anonymkode: 444ee...10a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aktuelle nyhetssaker er alltid et tema man kan bygge videre på. For eksempel nå er jo den drapssaken, så kan man snakke litt om den, så kan man bygge det videre fra den til andre forsvinningssaker, og stedet var jo glomma så kan man snakke om den som norges lengste elv, så kan man snakke om andre fine steder i norge man har vært som alle kjenner til, så kan man spørre om den andre liker å fiske, for det gjør jo mange i glomma, også bare trekke emner ut av alt som går egentlig.
Når det blir stopp så kan man snakke om tingene man observerer der man sitter/er når man snakker. "Er veldig fint interiør her, jeg liker sånn stil, sånn stil er det på .... sted... også, har du vært der? liker sånne stoler, mormoren min har også en sånn skikkelig godstol, har du godt forhold til dine besteforeldre?

Anonymkode: 444ee...10a

Smart! ;) Folk som sliter med å føre samtaler burde lese innlegget ditt. 

Anonymkode: 23e47...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været, Kongen, regjeringen, NATO, EU, kultur, miljøet og sånn, innvandrere og folk.

Anonymkode: da270...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dritdårlig på smalltalk og på samtale med sjefen ble vi enige om at jeg skulle øve meg litt på dette (for å virke mer interessant).. For å være ærlig bryr jeg meg ikke en døyt om hva kolleger bedriver fritiden sin med, så det er mangel på interesse som gjør dette vanskelig. Noen nære kolleger bryr jeg meg jo om og da er det jo greit, men de andre? Om de har vært til svigers eller plukket multer er ikke noe jeg interesserer meg i. Jeg liker heller ikke å dele informasjon om meg selv og mitt privatliv. Jeg har ikke noe problemer med å snakke om jobbrelaterte ting, men på pauserommet har vi en regel om at vi skal holde jobb utenfor. Da ender det jo opp med tema om været eller annet konkret. Sjefen vår er nazi på det med å sosialiseres på pauserommet og har innført mobilfrie dager i uka. Dette synes jeg er på trynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.1.2018 den 22.54, Tom Bäcker skrev:

Få de andre til å snakke om seg selv. Folk ELSKER å snakke om seg selv.

Jeg hater å snakke om meg selv. Det kjedligste jeg vet er når noen spør hva jeg har gjort i helga. Ettersom jeg ikke er så glad i å dele informasjon om meg selv og fordi jeg aldri finner på noe spesielt i helgene så blir svaret alltid noe som ´´ næ, ingenting spesielt. Du da?´´. Jeg liker ikke å gjøre noe i helgene, de beste helgene er de som er helt planfrie! Alle forventer at man har gjort noe morsomt eller spennende, og jeg elsker det når det går måneder mellom at det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si: Pikk, faen. Så beklager du deg, og sier du har tourettes. Så er samtalen i gang :)

Anonymkode: 980c8...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...