Gå til innhold

Hårkrise - rettetang og produkter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer ny rettetang. Den jeg har er kjøpt for 8?år siden, og jeg føler ikke den gjør jobben. Den var billig, 199,- el no når jeg kjøpte den. Føler den "river" i håret, og den er "klumpete" og vanskelig å lage bølger/krøller (kan være jeg har dårlig teknikk). 

Har stritt hår, og det er blitt litt tynt på toppen (mange små hår som er på vei ut igjen). Har lob, så liker å rette ut håret, evt. lage litt bølge for at det skal legge seg penere nedover skuldrene. Om jeg bare føner det etter hårvask så får det ofte en "svung" jeg ikke liker... Har ikke gjort dette så ofte som før pga hårproblematikken, men ønsker å gjøre det oftere igjen. Har blitt til at jeg bare går med det i strikk

Noen som har en de vil anbefale meg? OBH nordica straigth & curl fristet litt, den har overkommelig pris. 

Jeg trenger også tips til varmebeskyttende spray. En som gjør jobben, og som ikke stinker. Har en fra stafford&lee nå, og den stinker ekkel mann lang vei.. (slutta å bruke den pga lukta). 

Oog.. Jeg får så fort fett hår :( Jeg vasker håret annenhver dag, noen ganger klarer jeg å vente tre dager før jeg vasker det, men da ser du det langt vei at håret er veldig fett. Kan gre det bak og kjøre "wet look" uten produkter i det. Hvordan kan jeg bedre dette? Jeg bruker kun shampo, og pleier å gå for det som er for normalt/fett hår evt. lett volum. Ikke balsam, og ikke andre stylingprodukter med mindre jeg skal rette ut håret osv. Spesielt nå på vinteren så  er i tilleg håret mitt veldig elektrisk.. fett og elektrisk... fantastisk kombo! 

Hjelp?

Anonymkode: 5f0f5...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig fornøyd med min remington silk rettetang. Den glir fint gjennom håret og er lett å krølle med. 

Av varmebeskytter liker jeg Bjørn Axen Smoothing Cream. Den bruker jeg i vått hår, og lukter behagelig. 

I tørt hår bruker jeg Uniq1 All in One Spray. Den er virkelig helt fantastisk både på frizz og statisk hår. Den lukter dog sterkt, men jeg ble vant med lukta etter kort tid (og jeg er veldig følsom for sterke og kvalmende søte lukter). 

Har du prøvd tørrsjampo for fett hår? Jeg liker å spraye inn i håret og gre gjennom før jeg legger meg. Da får jeg én dag til ut av håret uten å måtte vaske det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det glemte jeg å nevne. Overhodet ikke fan av tørrsjampo. Prøvd forskjellige typer, til og med fått frisør til å ta det i håret mitt og vise meg, ble ikke vellykket da heller. Jeg skjønner ikke hva som er bra med det? Eller er det bare mitt hår som ikke kan ha slike produkter? 

Skal sjekke ut produktene du nevner. Har ikke prøvd noen av de før (tror jeg). 🙂

Ts

Anonymkode: 5f0f5...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par varmebeskyttende kremer fra kerastase jeg liker godt, kerastase nutritive nectar thermique og kerastase resistance ciment thermique . Brukes riktignok i fuktig hår, lar det enten lufttørke eller føner det før jeg går over med rettetang.

Har en ghd tang jeg har hatt i snart ti år, fortsatt like god som den alltid har vært. Verdt hver ei krone!

Anonymkode: 99473...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kun en rettetang som er verdt og kjøpe og det er Ghd. Ingen over, ingen ved siden. Dyr ja men verdt hver en krone. Varmebeskyttende spray så er hårologi, Ghd sin mine favoritter. 

Er du sikker på at du får ut all sjampo når du vasker? Sjamponerer du to ganger? Balsam anbefales selv om du har fett hår men pass på at du kun tar i lengden på håret. Balsam hjelper mot det elektriske og. 

Anonymkode: b4da0...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/14/2018 at 9:39 PM, AnonymBruker said:

Har et par varmebeskyttende kremer fra kerastase jeg liker godt, kerastase nutritive nectar thermique og kerastase resistance ciment thermique . Brukes riktignok i fuktig hår, lar det enten lufttørke eller føner det før jeg går over med rettetang.

Har en ghd tang jeg har hatt i snart ti år, fortsatt like god som den alltid har vært. Verdt hver ei krone!

Anonymkode: 99473...e2b

Ingen problem med å prøve noe man kun tar i fuktig hår, før føning osv. Er ikke så flink til å bruke det når jeg bare skal føne håret. Hvor har du kjøpt Kerastase kremene? Hos frisør, eller? 

On 1/14/2018 at 10:41 PM, AnonymBruker said:

Det finnes kun en rettetang som er verdt og kjøpe og det er Ghd. Ingen over, ingen ved siden. Dyr ja men verdt hver en krone. Varmebeskyttende spray så er hårologi, Ghd sin mine favoritter. 

Er du sikker på at du får ut all sjampo når du vasker? Sjamponerer du to ganger? Balsam anbefales selv om du har fett hår men pass på at du kun tar i lengden på håret. Balsam hjelper mot det elektriske og. 

Anonymkode: b4da0...1cc

Ja, jeg skyller veldig godt. Passer på at håret er skikkelig gjennomfuktet før jeg tar shampo i. Og så lar jeg ikke shampoen være lenge i. Vasker heller en gang til om jeg føler jeg ikke vasket godt nok. Hørt at for mye pleie i shampo ikke er bra for de med fett hår, så jeg er rask med den prosessen.. Men jeg er langt fra en ekspert. Skyller godt etterpå. Håret er veldig lett og luftig når det har tørket og er nyvasket.  Er ikke regelen for balsam at man skal lage en lav hestehale, og så er det det som er lengdene man skal ha balsam i? For jeg ser da ikke vitsen med å kjøpe balsam for 5-10 cm med hår.. 

16 hours ago, AnonymBruker said:

Ghd!

Anonymkode: 54618...f9d



Ja, men er alle fra GHD like bra, eller er det en spesiell modell dere sverger til? GHD er veldig dyrt da...

TS

Anonymkode: 5f0f5...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerastase selges vel hos flere frisører, jeg kjøper hos blivakker.no eller feelunique.com :)

Anonymkode: 99473...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Sugemerke said:

Ang fett hår, hvilken sjampo bruker du?

Siste året har jeg vekselt mellom Define (Bamboo volume) og Garnier Fructis (husker ikke hvilken) og har brukt Redken high rise volume en liten stund (brukte ikke opp denne). Har ganske lite/tynt  hår på toppen, så prøver det jeg kan for å få litt "liv" om du skjønner.. 

Anonymkode: 5f0f5...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste året har jeg vekselt mellom Define (Bamboo volume) og Garnier Fructis (husker ikke hvilken) og har brukt Redken high rise volume en liten stund (brukte ikke opp denne). Har ganske lite/tynt  hår på toppen, så prøver det jeg kan for å få litt "liv" om du skjønner.. 

Anonymkode: 5f0f5...e89

Mitt hår blir også fort fett av butikksjampo. Har du forsøkt frisørshampo? Da kan det går mange dager mellom hver gang jeg vasker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Sugemerke said:

Mitt hår blir også fort fett av butikksjampo. Har du forsøkt frisørshampo? Da kan det går mange dager mellom hver gang jeg vasker. 

Ja, har tidligere prøvd flere typer "frisør sjampoer" som frisørene jeg har vært hos har skrytt opp i skyene, og de har kostet flesk. Har ikke utgjort noen forskjell etter mi mening, så da kjøper jeg heller "butikk sjampo" så sparer jeg de kronene... Jeg har jo lurt på om det er "medisinsk" grunn for så fett hår, men ikke funnet noe åpenbar forklaring.. så jeg vet ikke. Skulle ønske det var så enkelt å bare bytte sjampo..

TS

Anonymkode: 5f0f5...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har tidligere prøvd flere typer "frisør sjampoer" som frisørene jeg har vært hos har skrytt opp i skyene, og de har kostet flesk. Har ikke utgjort noen forskjell etter mi mening, så da kjøper jeg heller "butikk sjampo" så sparer jeg de kronene... Jeg har jo lurt på om det er "medisinsk" grunn for så fett hår, men ikke funnet noe åpenbar forklaring.. så jeg vet ikke. Skulle ønske det var så enkelt å bare bytte sjampo..

TS

Anonymkode: 5f0f5...e89

For meg er shampo avgjørende, men om det ikke hjelper deg.. Da vet jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fett hår også og spiller ingen rolle om man kjøper butikkshampo eller frisørshampo , hva som spiller rolle er innholdet. For meg hjelper det å unngå silikoner i shampoer, det er disse som har navn som slutter ofte på -cone og -cane, som dimethicone feks. og en del andre. 

Prøv å se etter shampoer uten det, dropper også balsam, og har tørrshampo tilgjengelig som jeg bruker oftest på dag to, og så vasker jeg håret på dag tre igjen. 

 

Anonymkode: 7d83a...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ghd, beskyttelsespray fra Redken.

anbefales virkelig

Anonymkode: 88736...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...