Gå til innhold

Venstreradikale vandaliserer, igjen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, herzeleid skrev:

Med en slik logikk kan man forby all ytring man ikke liker med begrunnelse i at nazistene begynte i det små. Det er selvfølgelig en logisk feil og således ikke noe godt argument for selv å innføre et totalitært styre. Vold ble brukt både av og mot nazistene før de kom til makten, uten at det hindret dem i å styre Europa inn i en forferdelig periode. 

Du leser jo bibelen som fanden. Ingen har snakket om innføre et totalitært styre, men at det ikke skal være lov å spre hatytringer, noe som til dels er ulovlig allerede uansett. Ingen som snakker om at man skal forby utsagn som "jeg liker ikke jøder", men at det ikke skal være greit å ytre meninger på vegne av en organisasjon som systematisk kommer til å motarbeide jøders rettigheter dersom de får ytterligere makt. 

Ja, og hva tror du det var som førte Europa inn i et av sine mørkeste kapitler? Det var unnfallenhet og at mange nok ikke reagerte mot det. Den lille motstanden som ble gjort før krigen brøt ut, ble effektivt stoppet og hardt straffet av nazistene. 

Men jeg tror nok ikke det er noen vits i å fortsette diskusjonen lengre. Vi står åpenbart alt for langt fra hverandre til at det er matnyttig. 

Anonymkode: 0d274...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du leser jo bibelen som fanden. Ingen har snakket om innføre et totalitært styre, men at det ikke skal være lov å spre hatytringer, noe som til dels er ulovlig allerede uansett. Ingen som snakker om at man skal forby utsagn som "jeg liker ikke jøder", men at det ikke skal være greit å ytre meninger på vegne av en organisasjon som systematisk kommer til å motarbeide jøders rettigheter dersom de får ytterligere makt. 

Ja, og hva tror du det var som førte Europa inn i et av sine mørkeste kapitler? Det var unnfallenhet og at mange nok ikke reagerte mot det. Den lille motstanden som ble gjort før krigen brøt ut, ble effektivt stoppet og hardt straffet av nazistene. 

Men jeg tror nok ikke det er noen vits i å fortsette diskusjonen lengre. Vi står åpenbart alt for langt fra hverandre til at det er matnyttig. 

Anonymkode: 0d274...76f

Ja du har nok rett i at vi har helt forskjellig tilnærming når det gjelder vold mot meningsmotstandere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte ikke over det før jeg leste artikkelen.

Hvem er rasistisk? Vi som ikke ser forskjell på folk, eller de som mener negre er så like aper at de tenker en slik tekst er støtende for dem?

Anonymkode: 38b84...7fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid skrev:

Ja du har nok rett i at vi har helt forskjellig tilnærming når det gjelder vold mot meningsmotstandere :)

Ja, jeg ser du tapte debatten når du ikke greie å holde deg for god for personangrep :)  Lykke til videre i fremtiden. Og jeg regner med du innprenter et absolutt ikkevoldsprinsipp blant barna dine også. Skal bare godta sjikane og mobbing og angrep i skolegården selvsagt, for pappa har sagt at man aldri skal bruke vold, uansett hvordan andre oppfører seg mot deg. 

Anonymkode: 0d274...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ser du tapte debatten når du ikke greie å holde deg for god for personangrep :)  Lykke til videre i fremtiden. Og jeg regner med du innprenter et absolutt ikkevoldsprinsipp blant barna dine også. Skal bare godta sjikane og mobbing og angrep i skolegården selvsagt, for pappa har sagt at man aldri skal bruke vold, uansett hvordan andre oppfører seg mot deg. 

Anonymkode: 0d274...76f

Hvor i alle dager ser du noe personangrep? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ser du tapte debatten når du ikke greie å holde deg for god for personangrep :)  Lykke til videre i fremtiden. Og jeg regner med du innprenter et absolutt ikkevoldsprinsipp blant barna dine også. Skal bare godta sjikane og mobbing og angrep i skolegården selvsagt, for pappa har sagt at man aldri skal bruke vold, uansett hvordan andre oppfører seg mot deg. 

Anonymkode: 0d274...76f

🤣

Anonymkode: 504b5...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, herzeleid skrev:

Hvor i alle dager ser du noe personangrep? 

Å forsøke å legge ord i andres munn er en form for personangrep. I beste fall er det en hersketeknikk. 

Men nå har jeg ingen interesse av å diskutere med deg lenger. Get lost. 

Anonymkode: 0d274...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å forsøke å legge ord i andres munn er en form for personangrep. I beste fall er det en hersketeknikk. 

Men nå har jeg ingen interesse av å diskutere med deg lenger. Get lost. 

Anonymkode: 0d274...76f

Så du anklager meg for å komme med personangrep, men er ikke i stand til å vise et eneste eksempel. Svakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunday Times tar det for god fisk at H&M handlet rsistisk, en dansk kommunikasjons ekspert sier at selskapet må investere (enda) mer i å bygge broer og flerkulture.

https://www.timeslive.co.za/news/south-africa/2018-01-13-hampm-will-have-to-invest-in-building-bridges-after-racial-blunder-says-communication-expert/ 

Anonymkode: e1235...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta diskusjonen bort fra Nordfront-sidesporet, hva mener dere om at guttens mor har gått ut og sagt at folk bør roe seg ned, at det ikke var galt ment....

For så å bli møtt med venstresidens hat, beskyldninger om at hun er en idiot og kaller henne en ape....

Quote

As a result, some social media users turned on her - and the abuse she received included racist comments, including describing her as a monkey.

“How can you fight racism if you make racist remarks,” she said. “You cannot try to defend my son and use the same words to describe me.”

http://gulfnews.com/news/europe/family-of-h-m-monkeygate-boy-talks-to-gulf-news-1.2155551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ops2 skrev:

For å ta diskusjonen bort fra Nordfront-sidesporet, hva mener dere om at guttens mor har gått ut og sagt at folk bør roe seg ned, at det ikke var galt ment....

For så å bli møtt med venstresidens hat, beskyldninger om at hun er en idiot og kaller henne en ape....

http://gulfnews.com/news/europe/family-of-h-m-monkeygate-boy-talks-to-gulf-news-1.2155551

Det tenker jeg at det er ingen som bryr seg om, fordi de vet best. De vet at dette er rasistisk og at hun tar feil. De vet at H&M bevisst ønsker å fremstille svarte sånn. De vet at svarte blir (om de ikke blir så burde de bli i hvert fall) krenket av dette. De vet best fordi de er venstresiden. Sånn er det med alt. De som er til venstre vet best. Og jo lenger ut på venstresiden du kommer jo nærmere sannheten kommer du. Det er opplest og vedtatt at venstresiden har rett, alltid.

Anonymkode: ba094...a0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det tenker jeg at det er ingen som bryr seg om, fordi de vet best. De vet at dette er rasistisk og at hun tar feil. De vet at H&M bevisst ønsker å fremstille svarte sånn. De vet at svarte blir (om de ikke blir så burde de bli i hvert fall) krenket av dette. De vet best fordi de er venstresiden. Sånn er det med alt. De som er til venstre vet best. Og jo lenger ut på venstresiden du kommer jo nærmere sannheten kommer du. Det er opplest og vedtatt at venstresiden har rett, alltid.

Anonymkode: ba094...a0f

Selvsagt, og det viser også at selv om venstresiden hele tiden snakker om at det er "de andre" som polariserer debatten, så avslører de seg som de som driver polariseringen inn enda hardere. Er du ikke med oss, er du mot oss. Spiller ingen rolle om du er guttens mor. Du må da skjønne at som en farget kvinne så må du reagere på en bestemt måte.

Er ikke det å definere et menneske og hvordan mennesket skal tenke, føle og oppføre seg etter hudfargen, så vet ikke jeg....

https://twitter.com/TerryMango/status/952330756109619200

Do you think no child should ever wear a hoodie with the word “monkey” on it. If you answered yes, you might have “Racism Induced Paranoia”

https://twitter.com/TerryMango/status/951423667350786048

“A black child is simply a child, and a monkey is simply an animal. Racists and those traumatized by racism believe differently, I am neither.”

https://twitter.com/TerryMango/status/951217562603474944

You narcissistic fools! To think something must be wrong with anyone who isn’t offended by the same things as you.

Jeg liker denne dama. Jeg tror jeg stjeler disse sitatene og bruker de selv. :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/13/2018 at 5:07 PM, herzeleid said:

Du skjønner selv at du antageligvis er verre enn de som marsjerer fredelig og mer fascistisk om du ønsker å møte fredelige demonstrasjoner med vold og drap, ikkesant?

Nei det skjønner denne personen ikke. Det er veldig snever intelligens der. :tommelsmil: 

Anonymkode: b4289...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi gjøre det ulovelig å lage en genser hvor det står "ape" på? En ape er et dyr, og har ingen rasistiske motiver bak sånn helt uten videre. Men det er jo noen som kaller dette rasistisk, og det er jo de som faktisk er rasistisk! Tenk litt og tygg litt på den :)

Anonymkode: b4289...0f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Skal vi gjøre det ulovelig å lage en genser hvor det står "ape" på? En ape er et dyr, og har ingen rasistiske motiver bak sånn helt uten videre. Men det er jo noen som kaller dette rasistisk, og det er jo de som faktisk er rasistisk! Tenk litt og tygg litt på den :)

Anonymkode: b4289...0f2

Sant, et ordtak som heter "På seg selv kjenner man andre" og det gjelder i stor grad når det gjelder de som linker ordet ape til noe rasistisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Folk vil vel ha slike folk med så dårlige holdninger til å tenke seg litt om kanskje? Herverk og venstreradikale går visst hånd i hånd i følge de som er venstreradikale? 

Hvis herverk også er synonymt med venstreradikale så har de vel bare gjort jobben sin igjen. Er det bare meg som syns dem er sinnsykt rare? 

Anonymkode: d1ca4...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1/13/2018 den 16.10, AnonymBruker skrev:

Samtidig marsjerer den nordiske motstandsbevegelsen i gatene i Skandinavia.

Så ja, jeg syntes venstreradikale skal bli tøffere mot de høyrevridde. La høyresiden av norsk politikk kjenne venstresidens knyttneve, som en gang var fryktet. Problemet med høyrepopulismen og nazismen de siste tiårene er at det ikke har eksistert tøff nok motvekt på venstresiden. Så sant frepperne får kjenne på venstresidens voldelige lyster, så tipper jeg balansen gjenopprettes. 

Anonymkode: 0d274...76f

Litt pussig å se at du er så på nett med de høyreekstreme du misliker. De håper også venstresiden blir voldelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...