Gå til innhold

Venstreradikale vandaliserer, igjen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

https://www.dagsavisen.no/nyetrender/h-m-butikker-vandalisert-og-stenger-etter-rasistisk-reklame-1.1084313

"– De ansattes og kundenes sikkerhet er det aller viktigste for oss, og vi har stengt samtlige av våre butikker i Sør-Afrika på grunn av de pågående protestene, skriver H&M i en pressemelding."

Er ikke dette å dra det litt langt? Ja, vi har fått med oss at dere syns det er rasistisk. H&M har unnskyldt seg, hva mer vil dere ha liksom?

Anonymkode: ba094...a0f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er det nok å bare unnskylde seg da? "Oops jeg skøyt en mann fordi han var svart og fordi jeg har rasistiske tanker om svarte mennesker, unnskyld! " ?

Anonymkode: 61620...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det nok å bare unnskylde seg da? "Oops jeg skøyt en mann fordi han var svart og fordi jeg har rasistiske tanker om svarte mennesker, unnskyld! " ?

Anonymkode: 61620...ad7

Greit stor forskjell på å skyte noen og det å avbilde noen i reklameøyemed.

Anonymkode: ba094...a0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke en sivilisert reaksjon for å si det mildt og på ingen måte rettmessig. Men ellers slutter meg til Katie Hopkins her. 

Anonymkode: ad9a3...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig marsjerer den nordiske motstandsbevegelsen i gatene i Skandinavia.

Så ja, jeg syntes venstreradikale skal bli tøffere mot de høyrevridde. La høyresiden av norsk politikk kjenne venstresidens knyttneve, som en gang var fryktet. Problemet med høyrepopulismen og nazismen de siste tiårene er at det ikke har eksistert tøff nok motvekt på venstresiden. Så sant frepperne får kjenne på venstresidens voldelige lyster, så tipper jeg balansen gjenopprettes. 

Anonymkode: 0d274...76f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det negre eller hvite som liksom skal kjøre hevn for negre som gjør dette? 

Det bor en rasist oppi hodet til de som synes dette er støtende. Da beviser det bare at de trekker en relasjon som sier at negre er nærmere aper enn de andre rasene. 

Folk som ikke favoriserer en rase. Bryr seg ikke om at det står et apeslagord som bæres av et negler barn.  

Anonymkode: 28b2f...ba0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtidig marsjerer den nordiske motstandsbevegelsen i gatene i Skandinavia.

Så ja, jeg syntes venstreradikale skal bli tøffere mot de høyrevridde. La høyresiden av norsk politikk kjenne venstresidens knyttneve, som en gang var fryktet. Problemet med høyrepopulismen og nazismen de siste tiårene er at det ikke har eksistert tøff nok motvekt på venstresiden. Så sant frepperne får kjenne på venstresidens voldelige lyster, så tipper jeg balansen gjenopprettes. 

Anonymkode: 0d274...76f

Så en fredelig demonstrasjon skal møtes med vold? Altså, jeg vet jo at vold og opptøyer er venstresidens svar på alt, men hvorfor, lurer jeg på da? Hvorfor kan de ikke være like siviliserte som motparten?

Anonymkode: ba094...a0f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at dette var åpenbart planlagt på grunn av det var demonstrasjoner rundt om i mange H&M butikker. Det interessante her er det globale sammarbeidet mellom folk med herkomst fra Afrika. Alt fra the Weeknd i Canada som trakk seg ut fra H&M, til LeBron i USA, Lukaku som er belgisk, og tysk-afrikanske fotballspillere, Nicki Minaj slettet alle sponsor-tweetene med H&M. Artikler og opprop fra Nigeria, Sør-Afrika osv. 

Dette er i dag, med tanke på at disse personene skal bli rundt 4,5 milliarder + personer om mindre enn 80år (FNs prognoser), vil det bli regelrett med selvmord å gjøre noe lignende som H&M gjorde på sikt. 

Anonymkode: 62351...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en fredelig demonstrasjon skal møtes med vold? Altså, jeg vet jo at vold og opptøyer er venstresidens svar på alt, men hvorfor, lurer jeg på da? Hvorfor kan de ikke være like siviliserte som motparten?

Anonymkode: ba094...a0f

Du tror Nordfront og tilsvarende organisasjoners marsjer er "fredelige"? Det fremstår kanskje slik, men søk litt på youtube, så ser du hendelser der enkelte av de som deltar f. eks. sparker ned folk som sier dem i mot. Utover det er det heller ikke noe fredsbudskap de står for akkurat, så jeg kan moralsk sett godta vold mot slike grupper. Bekjempe ondskap med ondskap rett og slett, ikke vende det andre kinnet til. 

Anonymkode: 0d274...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror Nordfront og tilsvarende organisasjoners marsjer er "fredelige"? Det fremstår kanskje slik, men søk litt på youtube, så ser du hendelser der enkelte av de som deltar f. eks. sparker ned folk som sier dem i mot. Utover det er det heller ikke noe fredsbudskap de står for akkurat, så jeg kan moralsk sett godta vold mot slike grupper. Bekjempe ondskap med ondskap rett og slett, ikke vende det andre kinnet til. 

Anonymkode: 0d274...76f

Så vidt meg bekjent har alt gått fredelig for seg helt frem til de blir konfrontert og angrepet. Det så vi i Gøteborg senest i dag. De kan liksom ikke få lov til å dele ut flygeblader i fred, det må komme noen å lage bråk. Samme skjedde sist de var i Gøteborg, og da hadde de faktisk tillatelse også.

Charlottesville hadde også gått fredelig for seg om politiet hadde gjort jobben sin og Antifa og andre hadde holdt seg borte. Men neida, de måtte komme klare til kamp, utstyrt med jernrør, bjørnespray og andre våpen. 

Jeg er ikke medlem i NRM, jeg syns de har rett i en del, men er også for ekstreme, likevel har de rett til å ytre meningene sine (innenfor ytringsfrihetens grenser) uten å bli fysisk angrepet. Det er som å debattere, når du går til personangrep da har du tapt. Samme tenker jeg gjelder her, går du til fysisk angrep på noen som ytrer seg verbalt har du tapt altså.

Anonymkode: ba094...a0f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vidt meg bekjent har alt gått fredelig for seg helt frem til de blir konfrontert og angrepet. Det så vi i Gøteborg senest i dag. De kan liksom ikke få lov til å dele ut flygeblader i fred, det må komme noen å lage bråk. Samme skjedde sist de var i Gøteborg, og da hadde de faktisk tillatelse også.

Charlottesville hadde også gått fredelig for seg om politiet hadde gjort jobben sin og Antifa og andre hadde holdt seg borte. Men neida, de måtte komme klare til kamp, utstyrt med jernrør, bjørnespray og andre våpen. 

Jeg er ikke medlem i NRM, jeg syns de har rett i en del, men er også for ekstreme, likevel har de rett til å ytre meningene sine (innenfor ytringsfrihetens grenser) uten å bli fysisk angrepet. Det er som å debattere, når du går til personangrep da har du tapt. Samme tenker jeg gjelder her, går du til fysisk angrep på noen som ytrer seg verbalt har du tapt altså.

Anonymkode: ba094...a0f

Ja, men det finnes grenser. Når man står for meninger som innebærer hat mot andre menneskegrupper som jøder, homofile, funksjonshemmede og andre nazister ikke liker, så får man bare tåle det som kommer, om det så er ord eller vold. Og spør du meg, så kommer jeg ikke til å felle en tåre den dagen en motdemostrant tømmer magasinet på et maskingevær inn i mengden av de marsjerende nazistene. 

Anonymkode: 0d274...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det negre eller hvite som liksom skal kjøre hevn for negre som gjør dette? 

Det bor en rasist oppi hodet til de som synes dette er støtende. Da beviser det bare at de trekker en relasjon som sier at negre er nærmere aper enn de andre rasene. 

Folk som ikke favoriserer en rase. Bryr seg ikke om at det står et apeslagord som bæres av et negler barn.  

Anonymkode: 28b2f...ba0

"negre" og "hvite" er ikke raser. Rasene er kaukasoid, mongoloid, negroid. Og blanding av disse. 

Anonymkode: 62351...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det finnes grenser. Når man står for meninger som innebærer hat mot andre menneskegrupper som jøder, homofile, funksjonshemmede og andre nazister ikke liker, så får man bare tåle det som kommer, om det så er ord eller vold. Og spør du meg, så kommer jeg ikke til å felle en tåre den dagen en motdemostrant tømmer magasinet på et maskingevær inn i mengden av de marsjerende nazistene. 

Anonymkode: 0d274...76f

Så det du sier er at hat mot en gruppe er greit, mens hat mot en annen ikke er det?

Anonymkode: ba094...a0f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det finnes grenser. Når man står for meninger som innebærer hat mot andre menneskegrupper som jøder, homofile, funksjonshemmede og andre nazister ikke liker, så får man bare tåle det som kommer, om det så er ord eller vold. Og spør du meg, så kommer jeg ikke til å felle en tåre den dagen en motdemostrant tømmer magasinet på et maskingevær inn i mengden av de marsjerende nazistene. 

Anonymkode: 0d274...76f

Du skjønner selv at du antageligvis er verre enn de som marsjerer fredelig og mer fascistisk om du ønsker å møte fredelige demonstrasjoner med vold og drap, ikkesant?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det finnes grenser. Når man står for meninger som innebærer hat mot andre menneskegrupper som jøder, homofile, funksjonshemmede og andre nazister ikke liker, så får man bare tåle det som kommer, om det så er ord eller vold. Og spør du meg, så kommer jeg ikke til å felle en tåre den dagen en motdemostrant tømmer magasinet på et maskingevær inn i mengden av de marsjerende nazistene. 

Anonymkode: 0d274...76f

For deg finnes det tydeligvis ikke grenser siden du er alt annet enn fredelig og innrømmer at hat mot en gruppe er OK så lenge det er samme gruppe du hater. Du burde skamme deg og sette deg litt i tankeboksen.

Anonymkode: ad9a3...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du tror Nordfront og tilsvarende organisasjoners marsjer er "fredelige"?

For de og FrP er jo nærmest søsterorganisasjoner... Det må være rart å leve så langt ute på venstresiden at alle som ikke er venstreekstremister ser ut som høyreekstremister, godt det er så få av dere.

Anonymkode: fcffe...efc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det du sier er at hat mot en gruppe er greit, mens hat mot en annen ikke er det?

Anonymkode: ba094...a0f

Det er forskjell på å hate en gruppe kun basert på hvilken hudfarge menneskene i gruppen har, eller hvilken religion de tilhører (jødedommen), kontra å hate en gruppe mennesker som åpenlyst og systematisk jobber for å gjeninnføre en ideologi som bla. kostet millioner av jøder livet. 

Anonymkode: 0d274...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, herzeleid skrev:

Du skjønner selv at du antageligvis er verre enn de som marsjerer fredelig og mer fascistisk om du ønsker å møte fredelige demonstrasjoner med vold og drap, ikkesant?

Mitt moralske kompass har jeg ingen problemer med faktisk. Det er tross alt du og likesinnede som legitimerer at nazister systematisk propaganderer for en ideologi som kostet millioner av jøder livet. 

Anonymkode: 0d274...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For deg finnes det tydeligvis ikke grenser siden du er alt annet enn fredelig og innrømmer at hat mot en gruppe er OK så lenge det er samme gruppe du hater. Du burde skamme deg og sette deg litt i tankeboksen.

Anonymkode: ad9a3...5bf

Det er nok ikke meg som bør skamme meg nei. En ideologi som taler for å utrydde andre mennesker basert på hudfarge, religion og legning kommer jeg aldri til å forsvare. Jeg sa for øvrig ikke at jeg skal skyte disse folka, men på den annen side kommer jeg heller ikke til å gråte hvis noen først gjør det. Og det skjer nok før eller siden. Det er mange som vil leve i fare om nazismen igjen kommer til å spre seg, og jeg tipper vi kommer til å se attentater mot nazister i årene som kommer. Evt. innblanding fra israel, som ikke kommer til å sitte stille å se på at jøder igjen utsettes for fare. Du skjønner, mennesker har det med å kunne drepe hvis de først utsettes for stor nok fare. 

Anonymkode: 0d274...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...