Gå til innhold

Beste bilderedigeringsprogram for mac


Gjest -Willow

Anbefalte innlegg

Gjest -Willow

Jeg er ute etter noe relativt brukervennlig. Jeg må kunne justere kontrast, lys, metning, eksponering, temperatur, vignett og legge til grain-effekt. Den siste er nesten viktigst for uttrykket jeg er ute etter for bildene jeg ønsker å redigere. Filtrer er ikke så viktig. Det må ikke være gratis, men ønsker helst ikke å betale særlig mer enn 300 kr. 

Jeg bruker Afterlight på telefonen min og er superfornøyd med hva jeg får til der. Helst skulle jeg hatt det på macen også, men det finnes bare for iphone og ipad. Kanskje noen bruker denne appen og vet om noe lignende for mac? Har forsøkt å redigere i iPhoto og Fotor, men er ikke fornøyd. Fotor fungerer vel, men der har jeg ikke muligheten til å legge til grain-effekt. 

Håper noen har tips! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Photoshop elements eller Lightroom. Masse tutorials på YouTube om å legge til effekter osv så er lett å bruke.

Anonymkode: fb929...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Pixelmator. Den graineffekten du snakker om er ikke noe jeg har brukt, men jeg googlet og det ser ut som Pixelmator har den. Har brukt programmet i flere år til andre ting og er godt fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...