Gå til innhold

Alltid avvist etter første date, forstår ikke hvorfor!


danbanan

Anbefalte innlegg

Blitt en del dates via tinder i 2017, men blir omtrent alltid avvist etter første daten. Stort sett så går datene bra, sitter og snakker opptil flere timer og ingenting som tilsier at jeg gjør noe "galt". Har  nå en ny kommende date neste uke men en ganske hyggelig og søt jente, men vet ikke helt om det er noe poeng, for vet ikke om jeg takler flere avisninger. 

Ikke alltid jeg blir direkte avvist, men man merker jo relativt raskt om jenta er gira på å treffes igjen.  Bildene jeg bruker på profilen min er ganske nye og varierte, så tror ikke det er der feilen ligger. Mister jo helt trua, noe rart må det jo være som jeg gjør eller eventuelt med mitt utseende, som ikke kommer frem på bilder.

Men er det normalt at dere kvinner avviser kun basert på utseende ? Må alt klaffe 100% på første daten for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper

Skaper du noe sexuell kjemi med damene du dater? Hvis du har en platonisk date kommer du ikke til å komme særlig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,Ikke kun på utseende alene nei. Helhet teller mest. Kanskje det er måten du er på som ikke intresserer akkurat de jentene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, danbanan skrev:

Stort sett så går datene bra, sitter og snakker opptil flere timer

Som to gamle venninner da, eller? Kanskje daten er for lang, og du oppleves mer og mer som en venn. Kan det være en idé å avslutte daten mens hun enda er nysgjerrig på deg? Har aldri brukt Tinder, så bare slenger ut noen tanker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter dere og prater i flere timer er det nok i ni av ti tilfeller vennesonen som feller deg. Med romantisk og seksuell kjemi har man etter to timer stort sett enten gjort mer enn å prate, eller avsluttet fordi begge vet at det blir en neste gang. 

Stiller du mange spørsmål? Snakker dere mye om deres egne greier? Eller snakker dere om ting dere har til felles? Snakker dere om situasjonen dere er i? Hva med øyekontakt? Smil? Berøring?

Anonymkode: 347d4...985

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke du skal ta avvisningene så tungt. Man møter hundrevis, eller til og med tusenvis av mennesker i året, og man kan ikke klaffe med alle. Det skal faktisk ganske mye til for å gjensidig ha en så stor interesse og kjemi med hverandre at man kan se for seg å leve resten av livet med den personen. Mye merker man allerede på første date om man kan eller ikke kan se for seg det.  Det du skal tenke når du blir avvist er at du ikke skal ta det så personlig at dere ikke var en bra nok match, hun kjenner jo ikke hele deg som person og alle dine sider ut fra bare en date eller tre, det er jo mye værre å foreksempel miste en venn man har kjent i mange år fordi den ikke liker personen du faktisk er som de kjenner godt.

Tenk shit'dau bedre lykke neste gang. Alle kan ikke matche med alle. Da hadde ikke kjærligheten vært veldig spesiell eller unik!

Hvis du har en venninde eller kamerat å betro deg til , eller til og med noen kvinner du blir kjent med ute etter en date, så kan du spørre dem om litt råd rundt væremåten og tilnærmingsmåten din, det kan du også spørre de du blir avvist av, at du respekterer valget deres men lurer på om de kan fortelle deg hva du gjorde feil eller kunne gjort bedre så du i det minste kan lære noe ut av daten :)
 

Anonymkode: 05e3a...c01

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppfordrer deg til å si at du har hygget deg på daten(hvis det er tilfelle) og legge opp til ett nytt møte før dere sier farvel :-) enten er jenta med på det og legger videre planer eller så får du søke litt videre hvis hun ikke helt føler for det :-)

Endret av mssi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har avvist gutter etter første date har det også vært hyggelige dater hvor vi har pratet i noen timer, men det blir helt platonisk. Når det ikke skjer noe flørting eller han tar initiativ (og heller ikke tar hintene når jeg forsøker å flørte), så gidder jeg rett og slett ikke bruke tid på en date nr to. Jeg blir alltid overrasket når de spør om date nr to, siden de virker så tafatte på selve daten. Vet ikke om dette er tilfelle for deg, men det kan være at du ikke er frempå nok

Anonymkode: 86091...4bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke du skal ta avvisningene så tungt. Man møter hundrevis, eller til og med tusenvis av mennesker i året, og man kan ikke klaffe med alle. Det skal faktisk ganske mye til for å gjensidig ha en så stor interesse og kjemi med hverandre at man kan se for seg å leve resten av livet med den personen. Mye merker man allerede på første date om man kan eller ikke kan se for seg det.  Det du skal tenke når du blir avvist er at du ikke skal ta det så personlig at dere ikke var en bra nok match, hun kjenner jo ikke hele deg som person og alle dine sider ut fra bare en date eller tre, det er jo mye værre å foreksempel miste en venn man har kjent i mange år fordi den ikke liker personen du faktisk er som de kjenner godt.

Tenk shit'dau bedre lykke neste gang. Alle kan ikke matche med alle. Da hadde ikke kjærligheten vært veldig spesiell eller unik!

Hvis du har en venninde eller kamerat å betro deg til , eller til og med noen kvinner du blir kjent med ute etter en date, så kan du spørre dem om litt råd rundt væremåten og tilnærmingsmåten din, det kan du også spørre de du blir avvist av, at du respekterer valget deres men lurer på om de kan fortelle deg hva du gjorde feil eller kunne gjort bedre så du i det minste kan lære noe ut av daten :)
 

Anonymkode: 05e3a...c01

vet ikke, men hørt tidligere av bekjente at jeg er litt "rar", uten å vite helt hva de legger i det. Er vell ett eller annet rart med meg da, uten å kunne sette helt ord på det.

Angående datene så går stort sett samtalene i helt normale ting og også ofte med litt humor involvert. Jeg har ikke noe store problemer med å snakke med ny mennesker og sjeldent er jeg er nervøs på en slik date. Så begynner seriøst å bli mer bekymret for at det er noe rart med mitt kroppspråk eller eventuelt utseende(som ikke syntes på bilder så godt)

Ikke lett å vite hva som er "galt" med andre ord, uten kanskje at jeg rett og slett ikke er attraktiv nok. Men det forvirrer meg litt, siden jeg tidligere har fått skryt av mitt utseende, også her inne.Men hjelper jo lite hvis det er noe annet, som feks væremåte eller kroppspråk.

Endret av danbanan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De gangene jeg har avvist gutter etter første date har det også vært hyggelige dater hvor vi har pratet i noen timer, men det blir helt platonisk. Når det ikke skjer noe flørting eller han tar initiativ (og heller ikke tar hintene når jeg forsøker å flørte), så gidder jeg rett og slett ikke bruke tid på en date nr to. Jeg blir alltid overrasket når de spør om date nr to, siden de virker så tafatte på selve daten. Vet ikke om dette er tilfelle for deg, men det kan være at du ikke er frempå nok

Anonymkode: 86091...4bc

Det er ikke alltid så lett å vite når man kan ta neste steg da, det kan jo slå helt feil ut. Syntes det er rettferdig å gi folk litt mer tid. Men det er da min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med de som sier at det må jo være en slags romantisk kjemi, men er ikke enig i at man må flørte eller ta initiativ til "noe mer" på første date. Jeg løper hvertfall motsatt vei hvis fyren er for pågående på en seksuell/romantisk måte når det er første gangen vi møtes. 

man må jo bli kjent på en litt vennskapelig måte først tenker jeg da.men likevel merker jeg raskt om jeg på sikt kan tenke meg noe mer med denne mannen. Og kan avvise hvis jeg ikke merker den kjemien.

Anonymkode: 9e5e8...348

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er enig med de som sier at det må jo være en slags romantisk kjemi, men er ikke enig i at man må flørte eller ta initiativ til "noe mer" på første date. Jeg løper hvertfall motsatt vei hvis fyren er for pågående på en seksuell/romantisk måte når det er første gangen vi møtes. 

man må jo bli kjent på en litt vennskapelig måte først tenker jeg da.men likevel merker jeg raskt om jeg på sikt kan tenke meg noe mer med denne mannen. Og kan avvise hvis jeg ikke merker den kjemien.

Anonymkode: 9e5e8...348

Det er himmel og hav forskjell på seksuell kjemi og å være pågående seksuelt på første date. Kjemien må være der, det andre er risikabelt. Kjemi er noe som kommer mest av seg selv, men noen triks finnes. Blikk. "Vi"-samtaler (snakk om situasjonen dere er i, ta tak i ting dere har til felles, le av noe som skjedde utenfor, få det til å handle om dere, ikke du eller meg). Og noen ganger berøring.

Er kjemien der? Avslutt tidlig (men selvfølgelig naturlig). La det være igjen masse spenning til neste gang.

Anonymkode: 347d4...985

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du interessert i den du snakker med? Eller snakker du altfor mye om deg selv? 

Anonymkode: 96848...584

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes tinder er vanskelig for jeg faller for personlighet og kjemi, og det er vanskelig å få inntrykk av gjennom noen bilder og korte chater. Jeg har aldri falt for noen kun pga utsende, og særlig ikke fra bilder, så det at jeg synes noen ser kjekk ut på et bilde betyr ikke jeg synes det når jeg møter de. Av de tinder dater jeg har vært på så sa jeg nei takk til å møte alle utenom en alle igjen. Av veldig ulike grunner. To var alt for pågående slik at jeg ble stresset av hele situasjonen, noen følte jeg meg bare ikke tiltrukket av og noen visste seg å være veldig forskjellig fra meg/ønsket seg en anderledes fremtid enn det jeg gjorde. Jeg føler det ville vært uhøflig å bare reise meg å gå med engang på en date. Noen ganger har jeg ønsket å få muligheten å bli kjent med personen og ikke bare avvise han på et kort overfladisk førsteinntrykk.

Det at du blir avvist trenger ikke bety det er noe feil med deg, men bare at du ikke føles rett for den personen. Det kan være vanskelig å sette ord på nøyaktig hva man faller for i andre. Nå har jeg kommet i en alder hvor jeg ser etter en partner jeg kan få barn med og da skal det føles rett og ikke bare fint. Det vet man naturligvis ikke på første date, men jeg vet nok til at jeg kan se om det har potensiale eller ikke. Det er så klart kjipt når fyren føler det har været supert og gjerne vil møtes igjen, men jeg kan jo ikke møte han igjen når det ikke føles rett for meg. Personlig synes jeg det er verre å bli avvist når man møtes flere ganger enn bare en. Alle kan jo ikke like alle så sjansen for at det ikke klaffer på første date er ganske stor uavhengig av hvem man er. 

Anonymkode: d2015...5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er dumt spørsmål, men finnes det ikke en bedre måte å bli kjent på enn å "date" ...?

Beklager at jeg sier det, men i mine øyne fremstår hele opplegget mildt sagt overfladisk; først har man en profil på et nettsted der man skal fremstille seg fra sin beste side slik at en potensiell partner i løpet av noen sekunder føler at man duger, så møtes man, og i løpet av noen få timer får man kanskje den eneste sjansen til å overbevise denne potensielle partneren om at man fortsatt duger i forhold til seksuell kjemi og jeg vet ikke hva - og dette rollespillet der man må vokte hvert ord skal være grunnlaget for et ærlig forhold? Seriøst - hvor stor er sjansen for at man blir kjent med hverandres usminkede personlighet i løpet av denne korte tiden ...?

Sikkert praktisk om man er ute etter uforpliktende sex, men det må da finnes tusen bedre måter dersom man ønsker å bli kjent med hverandre på en ærlig måte, uten alt dette kunstige rollespillet; at "alle andre" gjør det, er ikke et argument for at man selv skal gjøre det.

Så et lite råd til trådstarter: Du virker som en grei kar, og det at du ikke lykkes med disse "datene", betyr ikke at det er deg det er noe i veien med; hadde jeg vært deg, hadde jeg satt meg ned, brukt fantasien, og funnet på et eget opplegg der du viser hvorfor nettopp du skiller deg ut, og er noen man kan dele fremtiden med.

Jeg kan til en viss grad forstå at når ei jente føler at det finnes tusenvis av andre ubrukte muligheter der ute, så vil hun heller prøve en ny sjanse enn å bruke tiden på et nytt møte, men herlighet - dette er ikke bingo eller et lotteri; dette handler om levende mennesker, og når man leser hvordan det står til med forhold nå om dagen, er det ikke rart folk er utro hvis man tror at kjærlighet er en variant av noe Norsk Tipping har funnet på, og at man alltid kan snurre lykkehjulet på nytt om man kjeder seg.

Kjærlighet handler ikke om å finne noen som kan passe inn sammen med de andre møblene i stuen eller på soverommet; kjærlighet handler ikke om å fylle tiden fordi man kjeder seg; kjærlighet er ikke en forbruksvare, men i mine øyne er det nettopp det Tinder og de andre nettstedene gjør den til; det å velge en partner blir nesten som å handle på REMA - er man fornøyd, kan man legge det i handlekurven, er man ikke fornøyd, så ut med det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Bix skrev:

Kanskje er dumt spørsmål, men finnes det ikke en bedre måte å bli kjent på enn å "date" ...?

Beklager at jeg sier det, men i mine øyne fremstår hele opplegget mildt sagt overfladisk; først har man en profil på et nettsted der man skal fremstille seg fra sin beste side slik at en potensiell partner i løpet av noen sekunder føler at man duger, så møtes man, og i løpet av noen få timer får man kanskje den eneste sjansen til å overbevise denne potensielle partneren om at man fortsatt duger i forhold til seksuell kjemi og jeg vet ikke hva - og dette rollespillet der man må vokte hvert ord skal være grunnlaget for et ærlig forhold? Seriøst - hvor stor er sjansen for at man blir kjent med hverandres usminkede personlighet i løpet av denne korte tiden ...?

Sikkert praktisk om man er ute etter uforpliktende sex, men det må da finnes tusen bedre måter dersom man ønsker å bli kjent med hverandre på en ærlig måte, uten alt dette kunstige rollespillet; at "alle andre" gjør det, er ikke et argument for at man selv skal gjøre det.

Så et lite råd til trådstarter: Du virker som en grei kar, og det at du ikke lykkes med disse "datene", betyr ikke at det er deg det er noe i veien med; hadde jeg vært deg, hadde jeg satt meg ned, brukt fantasien, og funnet på et eget opplegg der du viser hvorfor nettopp du skiller deg ut, og er noen man kan dele fremtiden med.

Jeg kan til en viss grad forstå at når ei jente føler at det finnes tusenvis av andre ubrukte muligheter der ute, så vil hun heller prøve en ny sjanse enn å bruke tiden på et nytt møte, men herlighet - dette er ikke bingo eller et lotteri; dette handler om levende mennesker, og når man leser hvordan det står til med forhold nå om dagen, er det ikke rart folk er utro hvis man tror at kjærlighet er en variant av noe Norsk Tipping har funnet på, og at man alltid kan snurre lykkehjulet på nytt om man kjeder seg.

Kjærlighet handler ikke om å finne noen som kan passe inn sammen med de andre møblene i stuen eller på soverommet; kjærlighet handler ikke om å fylle tiden fordi man kjeder seg; kjærlighet er ikke en forbruksvare, men i mine øyne er det nettopp det Tinder og de andre nettstedene gjør den til; det å velge en partner blir nesten som å handle på REMA - er man fornøyd, kan man legge det i handlekurven, er man ikke fornøyd, så ut med det.

Har du noe forslag til noen av disse tusen måtene å bli kjent med noen? 

Anonymkode: e3895...36e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, AnonymBruker said:

De gangene jeg har avvist gutter etter første date har det også vært hyggelige dater hvor vi har pratet i noen timer, men det blir helt platonisk. Når det ikke skjer noe flørting eller han tar initiativ (og heller ikke tar hintene når jeg forsøker å flørte), så gidder jeg rett og slett ikke bruke tid på en date nr to. Jeg blir alltid overrasket når de spør om date nr to, siden de virker så tafatte på selve daten. Vet ikke om dette er tilfelle for deg, men det kan være at du ikke er frempå nok

Anonymkode: 86091...4bc

Men hvis man da prøver seg og damen føler det blir for tidlig eller at hun ikke er så interessert så blir det jo seksuell trakassering å prøve seg seksuelt.

Anonymkode: eef5f...e74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er himmel og hav forskjell på seksuell kjemi og å være pågående seksuelt på første date. Kjemien må være der, det andre er risikabelt. Kjemi er noe som kommer mest av seg selv, men noen triks finnes. Blikk. "Vi"-samtaler (snakk om situasjonen dere er i, ta tak i ting dere har til felles, le av noe som skjedde utenfor, få det til å handle om dere, ikke du eller meg). Og noen ganger berøring.

Er kjemien der? Avslutt tidlig (men selvfølgelig naturlig). La det være igjen masse spenning til neste gang.

Anonymkode: 347d4...985

Nei. Det har tydelig kommet frem i det siste at dette er et svært grovt overtramp. Du kan ikke bare begynne å ta på en jente uten at hun eksplisitt har sagt at hun ønsker at du skal gjøre det, eller at hun gir deg tillatelse til å berøre henne.

Anonymkode: eef5f...e74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har du noe forslag til noen av disse tusen måtene å bli kjent med noen? 

Anonymkode: e3895...36e

Holder på å falle i søvn nå slik at tankevirksomheten er like rask som en skilpadde på gamlehjemmet, men det beste rådet jeg kan gi nå, er at så lenge man gir kreativiteten fritt spillerom, er det ikke begrensninger for hva man kan finne på; spørsmålet er kanskje hvor langt man er villig til å strekke seg i forhold til sine egne grenser, og hva slags type partner man ønsker å treffe.

Er man for eksempel ute etter ei jente med godt humør og glimt i øyet, vil hun antagelig sette pris på selvironi og en partner som tør å utfordre seg selv, og mulighetene er utallige: Hun finnes der ute, og det er bare å sette seg i hennes sted og spørre seg - hva er det som kan få henne til å le, samtidig som hun føler seg komfortabel og får lyst på mer; hvor føler hun seg hjemme ...? Her tenker jeg ikke på et dumt, overfladisk rollespill, men om å rett og slett være der for henne; på samme vis som de fleste jenter vil sette pris på å få frokost servert på sengen, på samme vis er ikke den gammeldagse gentleman gått helt av moten selv idag; kjærlighet handler om å gi, ikke om å få; det man får, det får man som en bonus - når man virkelig elsker noen, gir man bort hjertet sitt. Verken mer eller mindre. Da tenker jeg på ekte kjærlighet, ikke på et hobbyforhold som tar slutt etter to måneder fordi man kjeder seg; kjærlighet er ingen dans på roser, og handler ikke bare om å være der på de gode dagene, men først og fremst på de dårlige dagene; det er da hun trenger deg mest. Riktignok finnes det en rekke jenter som setter sine egne behov først etter meg-meg-meg-prinsippet, men selvopptatte mennesker med en lang kravliste og et stort ego holder iallfall jeg meg unna.

Generelt sett er folk flest rimelig A4 samtidig som jeg ikke er det, så jeg vil ikke komme med konkrete forslag, men tenk på alle som skal fri til kjæresten sin på et normalt, kjedelig vis, og tenk på alle som gjør dette ved å realisere ville, fargerike idéer. Hvorfor ikke prøve noe tilsvarende selv ...? ;)

Endret av Bix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet med en gang jeg ser en mann/date i lynene om dette er noen heg kunne være intim med. 

Om jeg ikje følte noe, men at vedkommende var trivelig ig interresant å snakke med, kunne jegnok sittet lenge. 

Jeg tror problemet til ts, og mange andre generelt, er atde så gjerne vil være med noen at de føler en "kjemi" med alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...