Gå til innhold

Alltid avvist etter første date, forstår ikke hvorfor!


danbanan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Fillerista
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det har tydelig kommet frem i det siste at dette er et svært grovt overtramp. Du kan ikke bare begynne å ta på en jente uten at hun eksplisitt har sagt at hun ønsker at du skal gjøre det, eller at hun gir deg tillatelse til å berøre henne.

Anonymkode: eef5f...e74

Lever du i den virkelige verden, ikke bare på nettavisen og KG? Har du sosiale antenner?

Hvis du kan svare ja på begge spørsmålene så skal det nok gå greit med litt berøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker en gang jeg, Danbanan, at jeg snakket med deg på en datingside. Du fremsto som veldig hyggelig og oppegående og av utseende så du også bra ut. Men jeg er sånn som liker å få litt mer feeling om mennene jeg skal treffe utover at de bare er hyggelige og kjekke før jeg reiser ut og treffer dem på date. At en mann er hyggelig er jo en selvfølge, men det må noe mer til også. Og jeg gidder ikke bruke tid på å treffe noen på date hvis jeg kunne funnet ut på forhånd at de ikke er noe for meg. Og ettersom jeg befant meg på en datingside, så snakket jeg naturligvis med flere der inne samtidig med deg - sonderte terrenget rett og slett. Det regner jeg med at du gjorde også.  

Det jeg derimot ikke gjør, er å date flere samtidig, så da du ymtet frempå om vi kanskje skulle treffes, så hadde jeg akkurat avtalt en date med en annen mann som jeg fremdeles sendte meldinger med der inne. Han lå ikke noe «lenger foran i løypa enn deg» jeg likte dere begge godt ut i fra hva jeg kunne vurdere av de meldingene vi hadde skrivd. Men jeg visste at om daten ble bra og jeg traff personkjemi med han, så ville jeg sette fokuset mitt der inntil videre.  Derfor var jeg ærlig med deg og sa at jeg hadde avtalt date med en annen og at jeg kanskje kom til å fokusere videre der. Syntes du fortjente å vite hvor jeg ble av, hvis jeg plutselig forsvant fra datingsiden, ettersom vi faktisk hadde snakket sammen over et par dager, du og jeg. 

Alternativet hadde vel vært og ikke svare deg og det hadde ikke vært særlig realt gjort, syntes jeg. Uansett, jeg husket ditt svar: «DET GIR JEG VEL LANG FAEN I, JEG DRITER VEL I OM DU HAR TENKT TIL Å MØTE NOEN ANDRE!!!»

Greit at du sikker har blitt skuffet mange ganger, men for meg er jammen ikke det noe mysterium etter den reaksjonen der. Du viste plutselig en ganske psyko side av deg selv, og det er godt mulig du stadig sender ut psykovibber i tide og utide også.

Jeg er i allefall veldig glad for at jeg aldri gadd å bruke tid på å møte deg.

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 6b746...3da

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis man da prøver seg og damen føler det blir for tidlig eller at hun ikke er så interessert så blir det jo seksuell trakassering å prøve seg seksuelt.

Anonymkode: eef5f...e74

Gidd å skjønn at det blir noe annet i en mulig romantisk situasjon hun har frivillig gått inn i.

Anonymkode: 3147f...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
21 hours ago, AnonymBruker said:

De gangene jeg har avvist gutter etter første date har det også vært hyggelige dater hvor vi har pratet i noen timer, men det blir helt platonisk. Når det ikke skjer noe flørting eller han tar initiativ (og heller ikke tar hintene når jeg forsøker å flørte), så gidder jeg rett og slett ikke bruke tid på en date nr to. Jeg blir alltid overrasket når de spør om date nr to, siden de virker så tafatte på selve daten. Vet ikke om dette er tilfelle for deg, men det kan være at du ikke er frempå nok

Anonymkode: 86091...4bc

Dette er et ganske normalt problem for menn i den vestlige verden fordi flere av oss som kommer fra hjem hvor det ble satt fokus på at man skulle hensyn til damene. Jeg tenker at dette er typisk for land med en noe kompleks kultur hvor det er mange normer og regler. Drar du til latino landene eller Frankrike for eksempel har ikke mennene der noe problem med å uttrykke og vise med kroppspråket sitt at de vil ha en dame. Jeg er kanskje en av få menn på forumet som skriver at det ikke er nok å være hyggelig og skikkelig. Det betyr ikke at man skal begynne å oppføre seg dårlig, men man kan ikke forvente at en dame blir interessert når man bare er hyggelig med henne. Det blir for platonisk, og dere føler ikke noe kjemi. Det finnes unntak for når man bare kan være hyggelig og skikkelig, og det er når en kvinne allerede er interessert og tiltrukket av deg. Det skjer typisk når man er veldig kjekk, og eller har høy sosial status i en eller annen form. Er man en helt ordinær mann derimot er man mer avhengig av å ha gode sosiale ferdigheter for å skape den gnisten og kjemien som trengs. Kjekke menn trenger ikke å ha like gode sosiale ferdigheter som en normal mann, men de må være oppegående nok til å ikke ødelegge gnisten eller kjemien som allerede er der. Ref uttrykket: "Han var kjekk helt til han åpnet kjeften". Jeg har noen kjekke kompiser jeg har skrevet tinder meldinger for fordi de har ikke gode nok sosiale ferdigheter. Damene mister fort interessen siden kompisene mine ikke klarer å lese hvilken retning damene ønsker å dra samtalen i.

21 hours ago, AnonymBruker said:

Er enig med de som sier at det må jo være en slags romantisk kjemi, men er ikke enig i at man må flørte eller ta initiativ til "noe mer" på første date. Jeg løper hvertfall motsatt vei hvis fyren er for pågående på en seksuell/romantisk måte når det er første gangen vi møtes. 

man må jo bli kjent på en litt vennskapelig måte først tenker jeg da.men likevel merker jeg raskt om jeg på sikt kan tenke meg noe mer med denne mannen. Og kan avvise hvis jeg ikke merker den kjemien.

Anonymkode: 9e5e8...348

Jeg synes dette er et fint innlegg fordi de påpeker til en viss grad hvorfor det er vanskelig å være mann når det kommer til å møte kvinner. Jeg er en seriøs og skikkelig fyr, og på tross av at jeg har gjort lette berøringer med damer jeg har datet har jeg fått høre av enkelte at jeg er forsiktig selv om det var første møte. Det fine med det er jo at etter at man får høre at man har vært for forsiktig har man mer eller mindre fått grønt lys til å kunne være mer frempå. Det er kanskje rart å høre for deg, men det er ikke uvanlig at første date ender opp hjemme hos den som bor nærmest fra der man tar kaffen. Poenget jeg egentlig vil ha fram er at dersom man ikke "prøver seg" med enkelte vil de se på deg som tafatt, mens andre damer som deg vil tenke at mannen er for pågående dersom man flørter for mye og gjør lette berøringer. Som mann er du litt avhengig av å kunne lese hvilken type dame du har med å gjøre for ellers kommer du til å trakke feil, og siden det er første møte er det ikke så veldig informasjon å kunne gjøre en vurdering fra.   

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker en gang jeg, Danbanan, at jeg snakket med deg på en datingside. Du fremsto som veldig hyggelig og oppegående og av utseende så du også bra ut. Men jeg er sånn som liker å få litt mer feeling om mennene jeg skal treffe utover at de bare er hyggelige og kjekke før jeg reiser ut og treffer dem på date. At en mann er hyggelig er jo en selvfølge, men det må noe mer til også. Og jeg gidder ikke bruke tid på å treffe noen på date hvis jeg kunne funnet ut på forhånd at de ikke er noe for meg. Og ettersom jeg befant meg på en datingside, så snakket jeg naturligvis med flere der inne samtidig med deg - sonderte terrenget rett og slett. Det regner jeg med at du gjorde også.  

Det jeg derimot ikke gjør, er å date flere samtidig, så da du ymtet frempå om vi kanskje skulle treffes, så hadde jeg akkurat avtalt en date med en annen mann som jeg fremdeles sendte meldinger med der inne. Han lå ikke noe «lenger foran i løypa enn deg» jeg likte dere begge godt ut i fra hva jeg kunne vurdere av de meldingene vi hadde skrivd. Men jeg visste at om daten ble bra og jeg traff personkjemi med han, så ville jeg sette fokuset mitt der inntil videre.  Derfor var jeg ærlig med deg og sa at jeg hadde avtalt date med en annen og at jeg kanskje kom til å fokusere videre der. Syntes du fortjente å vite hvor jeg ble av, hvis jeg plutselig forsvant fra datingsiden, ettersom vi faktisk hadde snakket sammen over et par dager, du og jeg. 

Alternativet hadde vel vært og ikke svare deg og det hadde ikke vært særlig realt gjort, syntes jeg. Uansett, jeg husket ditt svar: «DET GIR JEG VEL LANG FAEN I, JEG DRITER VEL I OM DU HAR TENKT TIL Å MØTE NOEN ANDRE!!!»

Greit at du sikker har blitt skuffet mange ganger, men for meg er jammen ikke det noe mysterium etter den reaksjonen der. Du viste plutselig en ganske psyko side av deg selv, og det er godt mulig du stadig sender ut psykovibber i tide og utide også.

Jeg er i allefall veldig glad for at jeg aldri gadd å bruke tid på å møte deg.

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 6b746...3da

ja, det husker jeg faktisk, Ble sikkert bare veldig skuffet eller noe og terskelen for å si slikt er jo en del lavere på nett. Men dette er vell en stund tilbake? Hadde nok ikke lagt så mye i det nå som da og uttrykket meg litt mer modent. Men uansett, enig at det var feil av meg, så bare til å beklage ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bix skrev:

Holder på å falle i søvn nå slik at tankevirksomheten er like rask som en skilpadde på gamlehjemmet, men det beste rådet jeg kan gi nå, er at så lenge man gir kreativiteten fritt spillerom, er det ikke begrensninger for hva man kan finne på; spørsmålet er kanskje hvor langt man er villig til å strekke seg i forhold til sine egne grenser, og hva slags type partner man ønsker å treffe.

Er man for eksempel ute etter ei jente med godt humør og glimt i øyet, vil hun antagelig sette pris på selvironi og en partner som tør å utfordre seg selv, og mulighetene er utallige: Hun finnes der ute, og det er bare å sette seg i hennes sted og spørre seg - hva er det som kan få henne til å le, samtidig som hun føler seg komfortabel og får lyst på mer; hvor føler hun seg hjemme ...? Her tenker jeg ikke på et dumt, overfladisk rollespill, men om å rett og slett være der for henne; på samme vis som de fleste jenter vil sette pris på å få frokost servert på sengen, på samme vis er ikke den gammeldagse gentleman gått helt av moten selv idag; kjærlighet handler om å gi, ikke om å få; det man får, det får man som en bonus - når man virkelig elsker noen, gir man bort hjertet sitt. Verken mer eller mindre. Da tenker jeg på ekte kjærlighet, ikke på et hobbyforhold som tar slutt etter to måneder fordi man kjeder seg; kjærlighet er ingen dans på roser, og handler ikke bare om å være der på de gode dagene, men først og fremst på de dårlige dagene; det er da hun trenger deg mest. Riktignok finnes det en rekke jenter som setter sine egne behov først etter meg-meg-meg-prinsippet, men selvopptatte mennesker med en lang kravliste og et stort ego holder iallfall jeg meg unna.

Generelt sett er folk flest rimelig A4 samtidig som jeg ikke er det, så jeg vil ikke komme med konkrete forslag, men tenk på alle som skal fri til kjæresten sin på et normalt, kjedelig vis, og tenk på alle som gjør dette ved å realisere ville, fargerike idéer. Hvorfor ikke prøve noe tilsvarende selv ...? ;)

Men du sa at man skulle møte noen på andre måter enn å date. Dette her er jo noe man gjør på den date. Hvordan mener du at man skal vise disse sidene av seg selv uten å være på date?

Og med date mener jeg alt fra ta en kaffe, gå en tur, spille biljard, gå på ski, fiske eller whatever. 

Anonymkode: e3895...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av de som tenker at man skal ha respekt for jentene og dermed havner tapende ut. Som en som er interessert i noe seriøst så synes jeg det er veldig vanskelig dette med å skulle ta initiativ til berøring, og flørting med en slags seksuell undertone. Jeg synes det virker slesk og ufint, og mine sosiale antenner sier egentlig at dette ikke er greit å gjøre (Da skjønner jeg jo selvsagt at man ikke går rett på sak og klyper på pupp eller rumpe på mest upassende tidspunkt). Jeg ønsker jo å vise daten at jeg er interessert i henne som person og potensiell partner, og ikke bare som et kjøttstykke med et ekstra hull mellom bena. Hvordan skal daten da skjønne at man er ute etter noe annet enn bare sex når det nettopp er slik flørting så fører frem?

Skal man gå med berøring og slik flørting så er det å tøye strikket utover det jeg egentlig er komfortabel med, og det kan jo gå begge veier.. Når hodet egentlig sier at det aldri er greit så tidlig i fasen men man likevel må pushe seg til det.. Når er det greit? Og når er det ikke greit å ta initiativ til berøring? Da blir det jo helt tilfeldig om det hun responderer positivt, om det gjør ting kleint og utrivelig, eller om man havner rett i "seksuell trakassering"-fellen hvor hun skriker høyt rundt seg at hun nettopp ble trakassert, før hun tar tingene sine og går.

Anonymkode: 8a031...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13/01/2018 at 3:09 PM, Horten Market said:

Som to gamle venninner da, eller? Kanskje daten er for lang, og du oppleves mer og mer som en venn. Kan det være en idé å avslutte daten mens hun enda er nysgjerrig på deg? Har aldri brukt Tinder, så bare slenger ut noen tanker.

Enig med deg i at han bør forsøke å kutte ned på daten. Er også lettere å imponere og sjarmere om man holder daten kort. 

Anonymkode: 2ae5f...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vel en av de som tenker at man skal ha respekt for jentene og dermed havner tapende ut. Som en som er interessert i noe seriøst så synes jeg det er veldig vanskelig dette med å skulle ta initiativ til berøring, og flørting med en slags seksuell undertone. Jeg synes det virker slesk og ufint, og mine sosiale antenner sier egentlig at dette ikke er greit å gjøre (Da skjønner jeg jo selvsagt at man ikke går rett på sak og klyper på pupp eller rumpe på mest upassende tidspunkt). Jeg ønsker jo å vise daten at jeg er interessert i henne som person og potensiell partner, og ikke bare som et kjøttstykke med et ekstra hull mellom bena. Hvordan skal daten da skjønne at man er ute etter noe annet enn bare sex når det nettopp er slik flørting så fører frem?

Skal man gå med berøring og slik flørting så er det å tøye strikket utover det jeg egentlig er komfortabel med, og det kan jo gå begge veier.. Når hodet egentlig sier at det aldri er greit så tidlig i fasen men man likevel må pushe seg til det.. Når er det greit? Og når er det ikke greit å ta initiativ til berøring? Da blir det jo helt tilfeldig om det hun responderer positivt, om det gjør ting kleint og utrivelig, eller om man havner rett i "seksuell trakassering"-fellen hvor hun skriker høyt rundt seg at hun nettopp ble trakassert, før hun tar tingene sine og går.

Anonymkode: 8a031...ae9

Det er fullt mulig å ha respekt for jenten og likevel vise at man faktisk er interessert i noe annet enn vennskap. Du får mannfolk som tør å flørte litt til å fremstå som overgripere. Om du aldri tar initiativ til flørting og forventer at jenten må gjøre alt arbeidet og mer eller mindre skrive i panna at det er greit du tar på henne kommer du ikke langt.. ingen som har skreket voldekt av at mannfolket legger en hånd på ryggen eller armen. Det er sånne småting som viser at han faktisk er interessert..

Anonymkode: 6d243...b04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...