Gå til innhold

Følelsen av og mislykkes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er midt i av 20 årene. Har egen leilighet, en veldig god jobb, får mye komplimenter og oppmerksomhet fra gutter for utseende mitt, har mange gode venner og ett godt sosialt liv. Likevel føler jeg at jeg aldri får det til å klaffe med noen. Har hatt tidenes kjærlighetssorg siden mai. Han ville ikke ha noe seriøst og jeg måtte til slutt avslutte da jeg ikke orket mer av og på. Vi hadde datet leeenge, altfor lenge egentlig. Han skal nå få seg samboer, mens jeg fortsatt er alene. Jeg og hun er så forskjellige som du kan få det. Hun har ingen utdannelse, bor i en hybel hos bestemoren sin og bruker alle pengene sine på klær. Hun har få venner og ett fåtall av hans kompiser liker henne. Det at han velger henne ovenfor meg har gjort noe med meg. Hverken jeg eller noen andre kan forstå det. Jeg føler meg mislykket fordi han ikke ville ha meg. Hvorfor gir jeg han den makten? Jeg vet jo at jeg ikke er mislykket og at jeg har mange gode kvaliteter. Jeg trodde dette kom til å gå over etter en viss tid, men det har det virkelig ikke gjort. Jeg er livredd for å ende opp alene, jeg vil jo ikke det heller.

Anonymkode: 9b364...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn å ta initiativ på datingfronten. Vi lever ikke på 50 tallet lengre. Det er ikke like enkelt å få seg mann kun ved å smile og se bra ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med at hun har få venner, leier hybel og ingen utdannelse? og hvordan vet du at hun bruker alle pengene sine på klær? klær trenger man jo som mat, siden det meste er laget i dårlig kvalitet. Ingen av de tingene gjør henne til et dårlig menneske og hun fortjener en partner som alle andre med alt på stell. Man kan ikke få alt man vil ha. Du er veldig heldig som har en bra jobb og eier eget sted til å bare være i tyveårene. Pen er du også som du sier og har mange venner. Hvorfor kan du ikke være glad for det du har? jeg skulle ønske jeg hadde de tingene, men må nok vente noen år og slite litt. Mannfolk kommer og går, har selv vært i et forhold med min store kjærlighet og det tok slutt. Sliter på den fronten også psykiske helsa. Han er bare ikke interessert i deg og har følelser for henne, sånn er det for oss alle... Dessuten så er de fleste ute etter en partner med gode personlige kvaliteter som morsom, smart, snill osv... også kan man ikke styre hvem man får følelser for og det er alltid noen få i livet man virkelig får kjemi med. 

Anonymkode: 84dd0...b9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker veldig fordømmende og nedlatende ut ifra hvordan du beskriver henne.

Og du virker aller mest irritert over at du "tapte" for noen du anså deg selv som bedre enn - at det var et slag for egoet ditt.

Så forhåptentligvis har han rett og slett funnet seg en bedre person, med mer empati, mindre ego og hjertet mer på riktig sted. Det teller mer enn utdannelse, når man velger livspartner.

Anonymkode: 35823...7df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyst sannsynlig har hun gode kvaliteter, karakter og egenskaper som klaffer med han som du ikke har sett i øyesyn. Og mest annsynlig har det ingenting med deg å gjøre? Jeg har vært sammen med høy utdanning og lav utdanning. det aller viktigste er hvordan personen er.

Du må bare fokusere på ditt eget liv og unna han å finne sitt eget liv

Anonymkode: f4c59...ffc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker veldig fordømmende og nedlatende ut ifra hvordan du beskriver henne.

Og du virker aller mest irritert over at du "tapte" for noen du anså deg selv som bedre enn - at det var et slag for egoet ditt.

Så forhåptentligvis har han rett og slett funnet seg en bedre person, med mer empati, mindre ego og hjertet mer på riktig sted. Det teller mer enn utdannelse, når man velger livspartner.

Anonymkode: 35823...7df

word

Anonymkode: 0537e...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Du virker veldig fordømmende og nedlatende ut ifra hvordan du beskriver henne.

Og du virker aller mest irritert over at du "tapte" for noen du anså deg selv som bedre enn - at det var et slag for egoet ditt.

Så forhåptentligvis har han rett og slett funnet seg en bedre person, med mer empati, mindre ego og hjertet mer på riktig sted. Det teller mer enn utdannelse, når man velger livspartner.

Anonymkode: 35823...7df

Nå synes jeg dere er altfor strenge mot ei jente som har hatt kjærlighetssorg i et halvt år; er det ikke rart man føler seg litt bitter etter å ha blitt vraket til fordel for en annen ...?

 

On 1/13/2018 at 1:45 PM, AnonymBruker said:

Jeg er midt i av 20 årene. Har egen leilighet, en veldig god jobb, får mye komplimenter og oppmerksomhet fra gutter for utseende mitt, har mange gode venner og ett godt sosialt liv. Likevel føler jeg at jeg aldri får det til å klaffe med noen. Har hatt tidenes kjærlighetssorg siden mai. Han ville ikke ha noe seriøst og jeg måtte til slutt avslutte da jeg ikke orket mer av og på. Vi hadde datet leeenge, altfor lenge egentlig. Han skal nå få seg samboer, mens jeg fortsatt er alene. Jeg og hun er så forskjellige som du kan få det. Hun har ingen utdannelse, bor i en hybel hos bestemoren sin og bruker alle pengene sine på klær. Hun har få venner og ett fåtall av hans kompiser liker henne. Det at han velger henne ovenfor meg har gjort noe med meg. Hverken jeg eller noen andre kan forstå det. Jeg føler meg mislykket fordi han ikke ville ha meg. Hvorfor gir jeg han den makten? Jeg vet jo at jeg ikke er mislykket og at jeg har mange gode kvaliteter. Jeg trodde dette kom til å gå over etter en viss tid, men det har det virkelig ikke gjort. Jeg er livredd for å ende opp alene, jeg vil jo ikke det heller.

Anonymkode: 9b364...065

Det virker som om du er ei søt, normal jente som legger vekt på å ta deg godt ut og lever et stabilt liv med jobb og bolig, og når du skriver at dere datet lenge og du ville ha noe seriøst med ham, tolker jeg det slik at du ikke er av typen som hopper til sengs med den første og den beste, men heller vil bli kjent med personen først; det at du fortsatt er alene og har hatt kjærlighetssorg så lenge, viser at følelsene stikker dypt.

Poenget er bare at slike verdier ikke blir satt pris på i en moderne verden der enkelte tror de kan velge og vrake, uten at dette betyr at hun er bedre enn deg; spør du meg, vil jeg gjette på at hun virker mer rocka, mer spennende i hans øyne. Dette er ikke synonymt med at du gjør noe galt, men simpelthen at han nå foretrekker henne, men slike forhold pleier ikke å være langvarige; når du skriver at hun ikke har noen utdannelse, bor på hybel hos bestemoren sin og bruker alle pengene sine på klær, virker det som om hun - i motsetning til deg - er av den uansvarlige typen som er "sexy", men som man blir lei av etter hvert som man finner de brukte trusene hennes over alt, og hun overtrekker bankkontoen gang på gang.

Så opp med hodet og ta godt vare på deg selv - det er ikke deg det er noe i veien med, håper kjærlighetssorgen går over, og ønsker deg alt godt videre; det finnes utallige andre gutter som setter pris på kvalitetene du står for. :)

- Hilsen en som ikke er redd for å mene noe annet enn "alle andre"

Anonymkode: 6f010...353

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg dere er altfor strenge mot ei jente som har hatt kjærlighetssorg i et halvt år; er det ikke rart man føler seg litt bitter etter å ha blitt vraket til fordel for en annen ...?

 

Det virker som om du er ei søt, normal jente som legger vekt på å ta deg godt ut og lever et stabilt liv med jobb og bolig, og når du skriver at dere datet lenge og du ville ha noe seriøst med ham, tolker jeg det slik at du ikke er av typen som hopper til sengs med den første og den beste, men heller vil bli kjent med personen først; det at du fortsatt er alene og har hatt kjærlighetssorg så lenge, viser at følelsene stikker dypt.

Poenget er bare at slike verdier ikke blir satt pris på i en moderne verden der enkelte tror de kan velge og vrake, uten at dette betyr at hun er bedre enn deg; spør du meg, vil jeg gjette på at hun virker mer rocka, mer spennende i hans øyne. Dette er ikke synonymt med at du gjør noe galt, men simpelthen at han nå foretrekker henne, men slike forhold pleier ikke å være langvarige; når du skriver at hun ikke har noen utdannelse, bor på hybel hos bestemoren sin og bruker alle pengene sine på klær, virker det som om hun - i motsetning til deg - er av den uansvarlige typen som er "sexy", men som man blir lei av etter hvert som man finner de brukte trusene hennes over alt, og hun overtrekker bankkontoen gang på gang.

Så opp med hodet og ta godt vare på deg selv - det er ikke deg det er noe i veien med, håper kjærlighetssorgen går over, og ønsker deg alt godt videre; det finnes utallige andre gutter som setter pris på kvalitetene du står for. :)

- Hilsen en som ikke er redd for å mene noe annet enn "alle andre"

Anonymkode: 6f010...353

Bra svart! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Snabeldyr said:

Bra svart! :) 

Tusen takk, og håper du får en riktig fin vinterdag; mye snø ute nå. :)

Anonymkode: 6f010...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, og håper du får en riktig fin vinterdag; mye snø ute nå. :)

Anonymkode: 6f010...353

Vannvittig mye også, bil må graves ut og det må måkes snø for å i det hele tatt være mulig å kjøre. Men må ut med bilen i dag så har ingen valg der... Uff!!

Men er litt stemningsfult med ordentlig vinter også, kan titte frem sol og bli kaldt nå. Og vinnen som lager skavler her kan godt legge seg, den har alt begravd bilen min. Er det som er bekymringen min i dag, det er 5 ganger så mye snø bak bilen som det som har falt og der er det blitt en haug på over meteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han klarer nok antageligvis å se gjennom dårlige personligheter...

Å synse på den måten som du gjør ts, et opp-ned-syn for å føle deg bedre, pluss visse andre supersmarte mennesker som "tørr å mene noe" ut ifra null infor om personer, er mennesketypene de fleste av oss har fått nok av.

Det er slike som dere som er så usikre i deres egne sko at dere må se ned på noen for å føle dere bra nok. Fattig og falske trøster. 

Gjør som den uber-rebelske og livsspennende Vendela Kirsebom..Sitat: 

Det stemmer virkelig at skjønnhet kommer innenfra.

:)

Og hvis du har et sterkt nødanrop om å føle deg bedre på andres bekostning, kan du lese boka til Vendela og andre mennesker som har opplevde flere opp og nedturer. Good luck!

Anonymkode: f4c59...ffc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 13.45, AnonymBruker skrev:

Jeg er midt i av 20 årene. Har egen leilighet, en veldig god jobb, får mye komplimenter og oppmerksomhet fra gutter for utseende mitt, har mange gode venner og ett godt sosialt liv. Likevel føler jeg at jeg aldri får det til å klaffe med noen. Har hatt tidenes kjærlighetssorg siden mai. Han ville ikke ha noe seriøst og jeg måtte til slutt avslutte da jeg ikke orket mer av og på. Vi hadde datet leeenge, altfor lenge egentlig. Han skal nå få seg samboer, mens jeg fortsatt er alene. Jeg og hun er så forskjellige som du kan få det. Hun har ingen utdannelse, bor i en hybel hos bestemoren sin og bruker alle pengene sine på klær. Hun har få venner og ett fåtall av hans kompiser liker henne. Det at han velger henne ovenfor meg har gjort noe med meg. Hverken jeg eller noen andre kan forstå det. Jeg føler meg mislykket fordi han ikke ville ha meg. Hvorfor gir jeg han den makten? Jeg vet jo at jeg ikke er mislykket og at jeg har mange gode kvaliteter. Jeg trodde dette kom til å gå over etter en viss tid, men det har det virkelig ikke gjort. Jeg er livredd for å ende opp alene, jeg vil jo ikke det heller.

Anonymkode: 9b364...065

Snakker om en ordentlig bitter og typisk person som har altfor stort ego. Dette er vel tråden hvor man ikke trenger å si stort, personligheten og snakkingen til din gjør jobben.

I tillegg kan man endelig få sagt-

Bilderesultat for when your ex says you'll never find anyone like me

Anonymkode: 0c3d9...0b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakker om en ordentlig bitter og typisk person som har altfor stort ego. Dette er vel tråden hvor man ikke trenger å si stort, personligheten og snakkingen til din gjør jobben.

I tillegg kan man endelig få sagt-

Bilderesultat for when your ex says you'll never find anyone like me

Anonymkode: 0c3d9...0b1

Jeg vet at jeg fremstiller dette som at jeg er mye bedre enn henne og på en del områder er jeg faktisk det. Men det betyr ikke at jeg er slem eller ikke har et hjerte, for tro meg det har jeg. Jeg ville gjort alt for å gjøre den gutten lykkelig, jeg stiller alltid opp for venner og familie uavhengig av hva det er for noe. Jeg har ikke ett stort ego men selvfølgelig er det bittert og sårt at han valgte en annen fremfor meg. Og spesielt når hverken jeg eller noen andre forstår hva han ser i henne.. De andre eksene mine som har funnet seg damer har jeg tenkt at oi, hun tror jeg virkelig passer med han fordi de har de samme interessene og virker like. Jeg har aldri tenkt at jeg bedre enn noen av de, men med hun her er det annerledes. 

Ts.

Anonymkode: 9b364...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå synes jeg dere er altfor strenge mot ei jente som har hatt kjærlighetssorg i et halvt år; er det ikke rart man føler seg litt bitter etter å ha blitt vraket til fordel for en annen ...?

 

Det virker som om du er ei søt, normal jente som legger vekt på å ta deg godt ut og lever et stabilt liv med jobb og bolig, og når du skriver at dere datet lenge og du ville ha noe seriøst med ham, tolker jeg det slik at du ikke er av typen som hopper til sengs med den første og den beste, men heller vil bli kjent med personen først; det at du fortsatt er alene og har hatt kjærlighetssorg så lenge, viser at følelsene stikker dypt.

Poenget er bare at slike verdier ikke blir satt pris på i en moderne verden der enkelte tror de kan velge og vrake, uten at dette betyr at hun er bedre enn deg; spør du meg, vil jeg gjette på at hun virker mer rocka, mer spennende i hans øyne. Dette er ikke synonymt med at du gjør noe galt, men simpelthen at han nå foretrekker henne, men slike forhold pleier ikke å være langvarige; når du skriver at hun ikke har noen utdannelse, bor på hybel hos bestemoren sin og bruker alle pengene sine på klær, virker det som om hun - i motsetning til deg - er av den uansvarlige typen som er "sexy", men som man blir lei av etter hvert som man finner de brukte trusene hennes over alt, og hun overtrekker bankkontoen gang på gang.

Så opp med hodet og ta godt vare på deg selv - det er ikke deg det er noe i veien med, håper kjærlighetssorgen går over, og ønsker deg alt godt videre; det finnes utallige andre gutter som setter pris på kvalitetene du står for. :)

- Hilsen en som ikke er redd for å mene noe annet enn "alle andre"

Anonymkode: 6f010...353

Tusen takk for et veldig godt og utfyllende svar. Ja, følelsene for han satt virkelig dypt og jeg er redd for at jeg aldri vil få den følelsen igjen. Men jeg kan ikke gjøre noe med situasjonen sånn som den er nå. Må vel bare som du sier, løfte hodet og håpe at jeg en dag finner en som setter pris på meg for den jeg er! :)

Anonymkode: 9b364...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Du virker veldig fordømmende og nedlatende ut ifra hvordan du beskriver henne.

Og du virker aller mest irritert over at du "tapte" for noen du anså deg selv som bedre enn - at det var et slag for egoet ditt.

Så forhåptentligvis har han rett og slett funnet seg en bedre person, med mer empati, mindre ego og hjertet mer på riktig sted. Det teller mer enn utdannelse, når man velger livspartner.

Anonymkode: 35823...7df

Du virker innmari fordømmende selv, for meg er det åpenbart at jenta har kjærlighetssorg, og da er det vel ganske naturlig for mange å tenke noen stygge tanker om den nye partneren. Er ikke det ganske menneskelig? Jeg lurer på hvor du finner tegn til lite empati og stort ego i dette innlegget, jeg ser bare en ung kvinne som er overrasket og veldig skuffet over den tidligere flørtens valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Svartfugl skrev:

Du virker innmari fordømmende selv, for meg er det åpenbart at jenta har kjærlighetssorg, og da er det vel ganske naturlig for mange å tenke noen stygge tanker om den nye partneren. Er ikke det ganske menneskelig? Jeg lurer på hvor du finner tegn til lite empati og stort ego i dette innlegget, jeg ser bare en ung kvinne som er overrasket og veldig skuffet over den tidligere flørtens valg.

Ja, for enkelte er det sikkert en suveren måte å tenke på.... 

Men tro det eller ei, det er faktisk ganske mange mennesker der ute som føler at de har litt flere alternativer og reaksjonsmønster i samme situasjon. 

Anonymkode: 8df28...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for et veldig godt og utfyllende svar. Ja, følelsene for han satt virkelig dypt og jeg er redd for at jeg aldri vil få den følelsen igjen. Men jeg kan ikke gjøre noe med situasjonen sånn som den er nå. Må vel bare som du sier, løfte hodet og håpe at jeg en dag finner en som setter pris på meg for den jeg er! :)

Anonymkode: 9b364...065

Ja. Nå håper jeg at du føler deg bedre ts! :) 

Anonymkode: 8df28...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for et veldig godt og utfyllende svar. Ja, følelsene for han satt virkelig dypt og jeg er redd for at jeg aldri vil få den følelsen igjen. Men jeg kan ikke gjøre noe med situasjonen sånn som den er nå. Må vel bare som du sier, løfte hodet og håpe at jeg en dag finner en som setter pris på meg for den jeg er! :)

Anonymkode: 9b364...065

Jeg forstår at du føler det slik fordi du gir inntrykk av å være ei følsom jente, men hvis du tenker godt etter, setter man bare livet sitt på vent når man har kjærlighetssorg uten å komme videre; slik du beskriver deg selv, har du alle forutsetninger for å få en god og trygg fremtid sammen med noen du er glad i.

Og selv om mennesker med et várt sinn opplever livet og menneskene rundt seg på en helt annen måte enn folk som har overfladiske holdninger som bare flirer av det som gir andre en tåre i øyenkroken, blir man veldig sårbar når man har "hjertet utenpå kroppen", også sårbar for å bli utnyttet av andre. Når man hører historier om kvinner som blir mishandlet og herset med av partneren, men likevel klarer å tilgi gang på gang, før den samme historien gjentar seg, kan man spørre seg hvorfor de stadig håper og venter på at ting skal bli bedre - og svaret er å finne i følelsene deres. Det samme gjelder sårbare barn som blir mobbet.

For min del er jeg følsom av natur, og begynte livet som en uatskillelig mammadalt, men selv om det om det å være sensitiv åpner nye perspektiver, kan det også ødelegge mye når man drømmer om den store kjærligheten og gir altfor mye av selv i det man føler. Selv har jeg funnet en måte å klare meg på, slik at til tross for at jeg har empati og uten vanskeligheter kan sette meg inn i andres sted, likevel har en god porsjon selvironi og sans for humor når livet ikke går helt som det skal, noe som er til stor hjelp for at ikke følelsene skal ta overhånd; hadde det ikke vært for selvironien og humoren, hadde jeg for lengst vært et spøkelse som sa bøøøøø og skremte snille, gamle damer som går tur med puddelen sin. Men ikke alle klarer seg - en jeg kjente som tenåring, tok livet sitt som følge av nettopp kjærlighetssorg; han var vel om lag 16-17 år da dette skjedde.

Ta godt vare på deg selv, og selv om du skriver at du er redd for at du aldri vil få den følelsen igjen, kommer dette til å gå bra - rett og slett fordi følelsene du følte for ham ikke er noe han står for, men noe du selv har skapt; dette er dine egne følelser, din egen kjærlighet; han er sikkert en grei og hyggelig kar, men følelsene du føler og har følt for ham er ditt eget hjertes stille poesi.

Derfor kan du være trygg på at du kan oppleve en like intens, om ikke enda større kjærlighet også i fremtiden sammen med en annen gutt; opp med hodet - som jeg skrev sist, finnes det utallige andre gutter som setter pris på kvalitetene du står for.

Uansett tenkte jeg at du kanskje ville få bruk for to fine tekster jeg har skrevet - denne teksten er en nydelig, oppmuntrende tekst man kan lese når man er lei seg, eller har kjærlighetssorg. Og til tross for at Julen for lengst er over, er årets juleeventyr fortsatt like morsomt og fullt av humor; det handler blant annet om en søt japaner som kommer til Oslo for å finne den store kjærligheten; håper du får lyst til å trekke på smilebåndet av alle forviklingene som oppstår.

Så lykke til videre, ønsker deg en fin dag, og opp med hodet ...! :)

Anonymkode: 6f010...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.1.2018 den 13.45, AnonymBruker skrev:

Jeg er midt i av 20 årene. Har egen leilighet, en veldig god jobb, får mye komplimenter og oppmerksomhet fra gutter for utseende mitt, har mange gode venner og ett godt sosialt liv. Likevel føler jeg at jeg aldri får det til å klaffe med noen. Har hatt tidenes kjærlighetssorg siden mai. Han ville ikke ha noe seriøst og jeg måtte til slutt avslutte da jeg ikke orket mer av og på. Vi hadde datet leeenge, altfor lenge egentlig. Han skal nå få seg samboer, mens jeg fortsatt er alene. Jeg og hun er så forskjellige som du kan få det. Hun har ingen utdannelse, bor i en hybel hos bestemoren sin og bruker alle pengene sine på klær. Hun har få venner og ett fåtall av hans kompiser liker henne. Det at han velger henne ovenfor meg har gjort noe med meg. Hverken jeg eller noen andre kan forstå det. Jeg føler meg mislykket fordi han ikke ville ha meg. Hvorfor gir jeg han den makten? Jeg vet jo at jeg ikke er mislykket og at jeg har mange gode kvaliteter. Jeg trodde dette kom til å gå over etter en viss tid, men det har det virkelig ikke gjort. Jeg er livredd for å ende opp alene, jeg vil jo ikke det heller.

Anonymkode: 9b364...065

Har du noengang tenkt på at det kan ha noe med kjemi å gjøre? Han har tydeligvis bedre kjemi med den andre jenta, og ønsker noe seriøst med henne. Prøv å tenk at ikke god jobb, egen leilighet, være pen og populær osv., er så viktig når du møter en person. Er man interessert i hverandre pga. personlighet, kjemi, humor så blir det kjærlighet ut av det. Du er i midten av 20-årene, slapp av! Livet er langt, og du ender ikke opp alene.

Anonymkode: a98b6...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 7.01, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du føler det slik fordi du gir inntrykk av å være ei følsom jente, men hvis du tenker godt etter, setter man bare livet sitt på vent når man har kjærlighetssorg uten å komme videre; slik du beskriver deg selv, har du alle forutsetninger for å få en god og trygg fremtid sammen med noen du er glad i.

Og selv om mennesker med et várt sinn opplever livet og menneskene rundt seg på en helt annen måte enn folk som har overfladiske holdninger som bare flirer av det som gir andre en tåre i øyenkroken, blir man veldig sårbar når man har "hjertet utenpå kroppen", også sårbar for å bli utnyttet av andre. Når man hører historier om kvinner som blir mishandlet og herset med av partneren, men likevel klarer å tilgi gang på gang, før den samme historien gjentar seg, kan man spørre seg hvorfor de stadig håper og venter på at ting skal bli bedre - og svaret er å finne i følelsene deres. Det samme gjelder sårbare barn som blir mobbet.

For min del er jeg følsom av natur, og begynte livet som en uatskillelig mammadalt, men selv om det om det å være sensitiv åpner nye perspektiver, kan det også ødelegge mye når man drømmer om den store kjærligheten og gir altfor mye av selv i det man føler. Selv har jeg funnet en måte å klare meg på, slik at til tross for at jeg har empati og uten vanskeligheter kan sette meg inn i andres sted, likevel har en god porsjon selvironi og sans for humor når livet ikke går helt som det skal, noe som er til stor hjelp for at ikke følelsene skal ta overhånd; hadde det ikke vært for selvironien og humoren, hadde jeg for lengst vært et spøkelse som sa bøøøøø og skremte snille, gamle damer som går tur med puddelen sin. Men ikke alle klarer seg - en jeg kjente som tenåring, tok livet sitt som følge av nettopp kjærlighetssorg; han var vel om lag 16-17 år da dette skjedde.

Ta godt vare på deg selv, og selv om du skriver at du er redd for at du aldri vil få den følelsen igjen, kommer dette til å gå bra - rett og slett fordi følelsene du følte for ham ikke er noe han står for, men noe du selv har skapt; dette er dine egne følelser, din egen kjærlighet; han er sikkert en grei og hyggelig kar, men følelsene du føler og har følt for ham er ditt eget hjertes stille poesi.

Derfor kan du være trygg på at du kan oppleve en like intens, om ikke enda større kjærlighet også i fremtiden sammen med en annen gutt; opp med hodet - som jeg skrev sist, finnes det utallige andre gutter som setter pris på kvalitetene du står for.

Uansett tenkte jeg at du kanskje ville få bruk for to fine tekster jeg har skrevet - denne teksten er en nydelig, oppmuntrende tekst man kan lese når man er lei seg, eller har kjærlighetssorg. Og til tross for at Julen for lengst er over, er årets juleeventyr fortsatt like morsomt og fullt av humor; det handler blant annet om en søt japaner som kommer til Oslo for å finne den store kjærligheten; håper du får lyst til å trekke på smilebåndet av alle forviklingene som oppstår.

Så lykke til videre, ønsker deg en fin dag, og opp med hodet ...! :)

Anonymkode: 6f010...353

Så utrolig god du er! Og ja, mange av følelsene er nok noe jeg har skapt inni hodet mitt fordi jeg aldri fikk han på ordentlig og da ble det en slags besettelse hvor jeg overså alt av røde flagg og kun fokuserte på de gode sidene hans. Tror du har rett med at å se humoren i det hele kan jeg hjelpe meg videre. Det er jo faktisk ikke verdens undergang og jeg er ikke den første med kjærlighetssorg. Ei heller er jeg den som ender opp med en partner som som ikke har noenting på stell og som er mer opptatt av å fremstå som kul på sosiale medier enn og fokusere på de tingene i livet som virkelig betyr noe! 

Anonymkode: 9b364...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...