Gå til innhold

Typen har vært med noen andre i pausen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eksen min gjorde det der. Han gjorde det fordi han var såret og prøvde å få tankene bort fra meg. Han ville ikke sitte igjen som den som var blitt  avvist. Så hvor kvalm han var over det han hadde gjort da jeg kom tilbake. Men vi fikk det aldri til å fungere igjen etter det. Det plagde oss begge for mye. Han slet med anger og jeg slet med tillit.

Anonymkode: da3b8...cdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tok med deg ungen og stakk i sinne, uten å si noe om hvor du skulle eller hvor lenge du ble borte. Uten å svare når han prøvde å kontakte deg. Jeg hadde ansett forholdet som over. 

Hadde du enda sagt 'jeg reiser til mamma, ringer deg om tre dager', kunne jeg vært tilbøyelig til å se din side av saken her. Men som saken står har du ingenting å klage på. 

Hadde det vært meg du stakk fra med ungen vår på den måten, hadde du vært anmeldt for kidnapping siden du tok med ungen fra felles bopel og nektet meg informasjon om hvor barnet var. 

Anonymkode: b39ff...bb6

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett det andre ts skriver?

Det var aldri en avtalt pause. Etter en krangel tar ts med seg barnet og stiller av. Ikke forteller hun hvor hun drar eller hvor lenge hun blir borte. Mannen forsøker å få tak i henne, men hun unnlater å svare. Tillitsbruddet her ligger hos ts, og jeg tenker ts burde være glad hun ikke er anmeldt.

Hadde min mann tatt med seg barna våre på samme viset som ts ville jeg tatt kontakt med politiet etter maks et døgn å meldte barna som savnet/kidnappet. 

Anonymkode: d16e1...1e7

Jeg tenkte også på dette med å melde savnet og anmelde for kidnapping.

Egentlig, hvis trådstarter skal ha noe å innvende på mannens oppførsel, så må det ha vært at han ikke savnet kone og barn nok til å sette i gang med tiltak, edit; eller at han setter foten ned og sier at nok er nok.

Alt er bare fryktelig galt med denne situasjonen her.

Dere har barn.

Dere må lære å oppføre dere som voksne.

 

Endret av DewPoint
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, DewPoint skrev:

Jeg tenkte også på dette med å melde savnet og anmelde for kidnapping.

Egentlig, hvis trådstarter skal ha noe å innvende på mannens oppførsel, så må det ha vært at han ikke savnet kone og barn nok til å sette i gang med tiltak.

Alt er bare fryktelig galt med denne situasjonen her.

Dere har barn.

Dere må lære å oppføre dere som voksne.

Bingo... dette er det triste, forholdet er nok over på så mange vis. Og alle er like sørgelige.

Anonymkode: d787e...c4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde mannen min reist fra meg i sinne, uten å si hvor han dro og uten å svare hvis jeg prøvde å ta kontakt, så hadde jeg glatt knullet noen andre etter noen dager. Bryr du deg så lite om mannen din at du gjør sånt mot han, så hvorfor bli så skuffa når han bryr seg like lite tilbake??

Anonymkode: e9d14...162

Hva har det å pule noen andre med noe som helst å gjøre i denne situasjonen? Blir du kåt av kriser i forholdet eller handler det om å «ta igjen» på barnsligste mulige måte?

Forøvrig synes jeg også TS oppførte seg elendig i denne situasjonen, noe avhengig av kontekst, men det hadde jo vært greit om i det minste den ene parten kunne oppført seg voksent. Å pule noen andre på trass er jo guttefakter...

Anonymkode: a4b45...fef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jævla menn sier jeg bare. De klarer bare ikke å ligge unna ting med to bein og hull mellom der. Virker  som hele livet handler om mest mulig fitte. Hadde gått fra han

Anonymkode: f816b...db7

Bare til opplysning: Dette er skrevet av en mann. For akkurat som det finnes empatiske kvinner og selvopptatte kvinner, finnes det også forskjellige typer menn. Så hvorfor generaliserer du ...?

du_er_den_eneste.thumb.jpg.4c58b4b408486e5f29435b319e4c8d4c.jpg

Anonymkode: e3948...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og trofast av meg, men jeg kunne handlet som han. Jeg hadde ikke forstått hvordan en kjæreste bare kunne reise fra meg etter en krangel, ta med ungen og ikke si noe mer og hadde regnet med at jeg var blitt forlatt for godt. Jeg kunne typisk funnet på å drikke meg full og ligge med noen andre i en blanding av hevnlyst og sorg hvis noen behandlet meg sånn.

Anonymkode: 4fe78...156

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, wintergirl skrev:

Enig med du! Noen sier de vil ha pause for å k**lle på andre også, og komme tilbake til tryggheten  når de har rast fra seg. En oppriktig pause handler ikke om å ha seg med andre, men å enten finne seg selv, eller for å fikse andre ting som er best å gjøre hver for seg. Hvordan det å pule på andre er tingen, kan jeg ikke skjønne. Utroskap kalles det. Da kan de egentlig bare dra et viss sted og la eksdama/mannen finne seg en som er bedre enn dem.

Jeg må bare presisere at når jeg skrev det jeg skrev hadde jeg ikke fått med meg at ts dro slik hun gjorde. Jeg trodde det var mer en enighet om at de trengte tid fra hverandre.

Synes det hun gjorde var verre, for å si det sånn. Hadde jeg blitt forlatt på den måten, så hadde jeg regnet med at forholdet var helt ferdig. Måten ts har gjort det på er grovt svik. 

Anonymkode: 2447f...070

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare presisere at når jeg skrev det jeg skrev hadde jeg ikke fått med meg at ts dro slik hun gjorde. Jeg trodde det var mer en enighet om at de trengte tid fra hverandre.

Synes det hun gjorde var verre, for å si det sånn. Hadde jeg blitt forlatt på den måten, så hadde jeg regnet med at forholdet var helt ferdig. Måten ts har gjort det på er grovt svik. 

Anonymkode: 2447f...070

Selvfølgelig er det galt.  Jeg tenkte ikke bare på ts sin situasjon heller, men ellers, som jeg skrev. Men igjen, vi vet jo ikke hvordan han er.  Kanskje han har vært helt jævlig og ts dro i all fortvilelse.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt av mannen å være med ei anna jente, men samtidig satte du en pause. En pause løser lite i forholdet. Gjør det slutt eller bli, det hjelper lite å "reise bort noen uker". DU reiste bort med deres felles barn. 

Anonymkode: 9c926...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på her er at mannen ikke ringte politiet å anmeldte kidnappingen. Han hadde ikke hørt noe på flere uker og det falt han ikke inn å anmelde kona? Høres ikke helt troverdig ut

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for bekreftelsen 

Anonymkode: 1cddd...c6e

Ts, hvis du hadde utdypt hva som hadde skjedd på forhånd før du valgte å ta med barnet og dra - så kanskje, bare kanskje, vi kunne fått forståelse for saken. Var hab voldelig? Mishandlet han deg på noe vis? Da er det isåfall bare å komme seg vekk fra han.

Men i og med du skrev at det var krangling, har du handlet helt feil. Og jeg kjenner sarkasmen din i "takk for bekreftelsen"-kommentaren. Dersom barnefaren min hadde dratt avgårde med datteren min uten å gi lyd fra seg, så hadde jeg rett og slett blitt flyforbanna, redd og utrolig urolig. Jeg hadde og ringt politiet, som mange over sier.

Voksenproblemer er voksenproblemer - uansett hva voksne krangler om, så skal barna skjermes. De skal ikke bli brukt som brikker i et spill. Ditt barn trenger faren sin like mye som deg. Så det å ta barnet fra faren, uten å snakke med han, det ER faktisk verre enn at han har ligget med noen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, wintergirl skrev:

Selvfølgelig er det galt.  Jeg tenkte ikke bare på ts sin situasjon heller, men ellers, som jeg skrev. Men igjen, vi vet jo ikke hvordan han er.  Kanskje han har vært helt jævlig og ts dro i all fortvilelse.  

Hvis han var helt jævlig eller er en jævlig person så tror jeg ikke ts hadde blitt så overasket over at han lå med en annen så fort. 

Anonymkode: 531a6...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker du han virkelig og elsker han deg, eller er det lunkent mellom dere og mest for barnets skyld dere har holdt ut? Å stikke av med et barn slik har gjort, er tegn på dyp frustrasjon samt sikkert fortvilelse og liten tro på at det nytter å komme til enighet. Jeg antar at hans handlinger er tegn på det samme. Du flykter fra ham, og han flykter fra problemene på annen måte.

Hvis dere elsker hverandre og begge brenner for å få forholdet til å fungere så dere blir en harmonisk familie har dere sannsynligvis en stor jobb foran dere. Dere kan eventuelt oppsøke en parterapeut eller lignende, som kan hjelpe dere med et siste forsøk på konstruktiv kommunikasjon så dere enten kan skilles som venner eller få samlivet på rett spor.

Anonymkode: 66aa9...384

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du valgte og dra fra mannen din med deres felles barn uten å fortelle han hvor dere var i 1 uke. Det er veldig grusomt gjort mot en du «elsker». Å være utro er ikke det eneste vonde man kan gjøre mot en man elsker. 

Det at han iløpet av denne uken valgte å være utro burde jo bare være et klart signal til deg om at han ikke vil være sammen med deg. Akkurat som det du gjorde. Når du klarer å være borte fra mannen din i en uke uten å snakke med han, opplyse han om hvor ungen sin er (noe som er ulovlig) så viser du ganske klart og tydelig det at du ikke elsker han og vil være med han. 

Dere burde gjøre barnet deres en tjeneste og gå fra hverandre. Krangler som ender med å bli tatt fra den ene forelderen i ny og ne er ikke bra for barnet. 

Anonymkode: 358be...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, ÒranAbhainn skrev:

Enig med mange her. Har man pause så har man pause, da er man teknisk sett fritt frem.

Dette er jeg ikke helt enig i, men man bør kanskje definere sammen hva slags pause det er snakk om. 

Anonymkode: 01d34...8e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han var helt jævlig eller er en jævlig person så tror jeg ikke ts hadde blitt så overasket over at han lå med en annen så fort. 

Anonymkode: 531a6...f7e

Vanskelig å sette seg inn i andres situasjon. Alt skjer ikke etter fasit eller? Jo, man kan faktisk bli det. Noen ganger så kan det være mye galt og man kan fortsatt bli overasket og såret over hva de er i stand til. Kanskje var dett prikken over i'en.  Hadde ts bare lagt ut mer info så hadde man hatt noe å forholde seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen kan umulig ha vært redd for dama og ungen siden han prøvde å ta kontakt, men i stedet for å prøve å finne dem så har han levd livets glade dager og vært sammen med ei annen dame. Høres ikke ut som en kjærlig mann som er redd for barnet og kjæresten sin.

Jeg tror nok denne mannen visste hvor dama var. Jeg tror denne mannen tenkte at dama bare var trassen og sur og da kunne hun bare ha det så godt, og så dro han og gjorde hva han ville med andre. Han så i hvert fall på forholdet som over.

 

Anonymkode: f6f74...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne vært unngått hvis fedre fikk mer ansvar for barna. Sure, grinete besserwissere av mødre tror de er det viktigste i ett barns liv og er så eiersyke at de ser ikke at de ødelegger både for seg selv og barnet.

De gir jo far fri ferdsel inn i alle andre hulrom som vil knulle med de.

Anonymkode: 2e196...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...