Gå til innhold

Ned i vekt: Dagsmeny på 1300 kcal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er litt overvektig og trenger å gå ned omtrent 10 kg for å være på min normale trivselsvekt. Har søkt litt rundt og funnet ut at jeg burde ligge på rundt 1300 kcal om dagen for å gå ned i vekt med mitt aktivitetsnivå. Har lest litt om Grete Roede og ser at dette tilsvarer mat fra Meny 1 hos henne. Noen som har enkle menyer å dele ift frokost, lunsj, middag, kvelds og mellommåltid som tilsammen vil komme på ca 1300 kcal? Jeg har ingen fantasi for tiden..

Takker for all hjelp :strix:

Anonymkode: 8209e...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan ikke diskutere inntak på mindre enn 1500 her inne, og 1500 er sannsynligvis tilstrekkelig lite nok til at du går ned i vekt. Noe du kanskje ikke er klar over, er at hvor fort du kan gå ned i vekt, ihvertfall på en forsvarlig måte, er avhengig av hvor mye fett du har på kroppen. Hvis du bare trenger å gå ned 10 kilo, vil du måtte regne med å bruke mist 20 uker på dette. Du bør også være klar over at vekta di (alt du består av og innhold i mage og tarm) varierer fra dag til dag, og ofte med mye mer enn du kan forvente å gå ned (fett) på en uke, så hvis du veier deg, bør du gjøre det regelmessig, se på trenden over flere uker, og være tålmodig, og ikke reagere på tilsynelatede oppgang med å enten spise enda mindre eller droppe hele prosjektet.

Du kan spise hva og når du vil, og å spise hva man vil er forbundet med å lykkes med vektmestring. Trenger du inspirasjon, gå til Matprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...