Gå til innhold

Beste 6-7 seter for ca 50k kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unge på vei, vi blir 5. Med stadig henting av andre unger i barnehagen vil vi gjerne bytte til flerbruksbil. Har bare ca 50000kr. Bilen må være pålitelig, lettholdt, lett å kjøre. Noen som har råd?

Anonymkode: 5c26d...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En venninne med 4 unger kjøpte nylig en godt brukt stor  ford til nærmere 300.000 og den var bra brukt og fortsatt trygg.. spørs om du får noe trygt og greit tio den prisen som ikke må på verksted hele tiden

Anonymkode: 38b5c...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte ganske nylig en 2004 modell Toyota stasjonsvogn til 35.000. Måtte bytte turbo, batteri, et par sikringer og en lampe i ene døra så totalt sett rundt 55.000. Mye bil igjen i den, veldig sparsom på drivstoffet og ligger godt på veien. I tillegg er det god plass til ting og utstyr bak. 

Tror ikke du får noe særlig nyere enn 2000-2005 modeller så billig som du skisserer. 

Anonymkode: 77ca0...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en venn med en Honda FRV som er ganske kul - tre barn sitter ved siden av hverandre, og besøket kan sitte i midten fremme. Men den er sjelden og, mannen min synes, litt for dyr. Corolla Verso virker veldig trang. Har sett på Opel Zafira, Renault Espace, Citroen Picasso og Mitsubishi Space Wagon - alle virker som skranglekasser. Venner sier at en gammel Touran blir bare en lang rekke med feil. Toyota Previa er visstnok knallbra, men vi liker best bensinmodellen som de sier bruker nesten en liter på mila...ikke så lett å ta et valg.

Anonymkode: 5c26d...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 23.22, AnonymBruker skrev:

Unge på vei, vi blir 5. Med stadig henting av andre unger i barnehagen vil vi gjerne bytte til flerbruksbil. Har bare ca 50000kr. Bilen må være pålitelig, lettholdt, lett å kjøre. Noen som har råd?

Anonymkode: 5c26d...58d

Hva betyr 50k kr?

kr betyr jo som alle vet kroner.

Men «k»?! 😄

Anonymkode: 80570...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr 50k kr?

kr betyr jo som alle vet kroner.

Men «k»?! 😄

Anonymkode: 80570...1c0

k = kilo = 1000

Anonymkode: 5c26d...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt Ford S-Max kanskje? (Nå har jeg egentlig ikke peiling 😜)

Selv kjører jeg en 2002-modell Toyota Avensis Verso (som ikke lages lenger, Toyota Verso er arvtageren) som fortsatt går greit (etter mye påkostninger siste året...) og har god plass, føles trygg og ligger godt på veien. Den kostet nesten 90.000 hos bruktbilforhandler for 6 år siden, så jeg vet ikke hvor lett det er å finne den typen bil du skisserer for 50k. Da må du nok regne med å koste på mye etterhvert (det har jeg måttet gjøre med min, men anså at det var verdt det fremfor å koste på ny bil...)

Jeg synes uansett bilen er god som familiefraktebil... den har vært en trofast sliter hos oss 😉 Kanskje en nyere modell 2006-2007 Toyota Verso hadde vært noe for deg også. 7-seter det og, men trangt i de bakerste setene.

Anonymkode: 7a9c2...2b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota Previa. Veldig romslige og gode å kjøre. Har hatt 2 stk. Den første gikk 400 000 før vi solgte den. Den vi har nå har gått 250 000. Har ikke hatt noen store reparasjoner, kun slitedeler. Vi har hatt bensin og automat.

Anonymkode: 17822...3e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen prøvde en Avensis Verso med dieselmotor og han sa at i en liten oppoverbakke i boligfelt måtte han ned i første gir...veldig svak motor. Nå ser vi etter en bensinmodell, men de er få? Previa er kanskje en favoritt til nå, men de aller fleste har jo gått usaklig langt.

Anonymkode: 5c26d...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...