Gå til innhold

Liten dritthund som bråker hele natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men sånn har jo nesten alle hunder det nå for tida. Men de blir jo ikke på dette viset?

ts

Anonymkode: c710b...fa2

Joda. Men det er forskjell på raser, på individer, på eiere, på oppdragelse og på tilvenning. Noen hunder fungerer dårlig alene, ig uten en flokk. Noen raser har også så sterke drifter/innstinkter at det tilnærmet dyreplageri å ikke bruke de til det de er avlet for. 

En god eier ville aldri ha mage til å ha en hund med seperasjonsangst alene på dette viset som din nabo. Jeg skjønner at at det er hælvete å høre på, men det er jævligere for hunden om det er til noen trøst. Den har ANGST. 

Meldt i fra, og forsøk å stoppe lidelsen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Men vil det egentlig hjelpe om jeg kontakter styret? Annet enn at hunden potensielt må avlives? For det ønsker jeg ikke. Hunden har holdt på i fem år med samme oppførsel og da tviler jeg på at den plutselig endrer seg. Eieren er ikke den mest oppegående karn jeg kjenner. Så hva skal han gjøre? Ringe Cesar Millan?

folk jeg har snakket med sier at det er typisk oppførsel for dachshunder fordi de er så nervøse. Derfor spør jeg her inne. Jeg har aldri hatt hund.

Anonymkode: c710b...fa2

Nå er ikke Cesar Milan noe å basere hundeholdet sitt på, men det finnes personer som kan komme hjem til folk og hjelpe de med hund. 

Jeg fikk selv beskjed at hunden min hadde bjeffet. Jeg visste ikke om det, for alle de andre naboene hadde sagt at hunden min var helt stille! Om man ikke vet om problemet, gjør man heller ikke noe med det. 

Jeg hadde blitt HOPPENE GLAD om noen av de hjemmeværende i blokka mi ville hatt hunden min når jeg er på jobb! 

Anonymkode: b52c0...bf2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres helt sykt ut (faktisk :p) at du har gått og tålt dette i 5 år! 

Både mtp din egen tålmodighet men også hundens ve og vel. 

Om du ikke har gjort det meld fra til styret. Meld fra til mattilsynet. 

Anonymkode: 2c075...4c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenom tema dette her, men jeg mener det burde ha vært et generelt forbud i alle leiligheter og blokker, mot hunder og andre dyr som potensielt kan lage mye støy . Hunder er fine dyr som gir mye respons og glede for eieren, men de egner seg dessverre dårlig på plasser der mange bor tett på hverandre. Dette er et evig og gjentakende problem i nær sagt alle sameier og borettslag bortetter. Hvorfor gjøres det ikke noe med det? Det bør i det minste slås hardt ned på alle hundeeiere som ikke vil eller klarer å finne en løsning på problemet. Hunder passer absolutt best på steder med spredt bebyggelse.

Anonymkode: 4de1d...7bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt styret. 
At du kontakter styret betyr ikke nødvendigvis at hunden må avlives, men at eier må finne en akseptabel løsning. 
Det kan være trening, omplassering, flytting eller lignende. 
Det er ikke akseptabelt at hunden holder deg våken om natten i lengre perioder. 
Det er selvsagt ikke hunden sin feil, men eier må ta konsekvenser av situasjonen. 

Det at hunden bjeffer natta igjennom er det jeg mener går under "grov sjenanse" for naboer. 

Anonymkode: 3c0d9...00b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt utenom tema dette her, men jeg mener det burde ha vært et generelt forbud i alle leiligheter og blokker, mot hunder og andre dyr som potensielt kan lage mye støy . Hunder er fine dyr som gir mye respons og glede for eieren, men de egner seg dessverre dårlig på plasser der mange bor tett på hverandre. Dette er et evig og gjentakende problem i nær sagt alle sameier og borettslag bortetter. Hvorfor gjøres det ikke noe med det? Det bør i det minste slås hardt ned på alle hundeeiere som ikke vil eller klarer å finne en løsning på problemet. Hunder passer absolutt best på steder med spredt bebyggelse.

Anonymkode: 4de1d...7bb

Så du mener folk som ikke har råd til enebolig ikke skal få ha hund? 

Her er, heldigvis, loven uenig med deg! 

Anonymkode: b52c0...bf2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener folk som ikke har råd til enebolig ikke skal få ha hund? 

Her er, heldigvis, loven uenig med deg! 

Anonymkode: b52c0...bf2

Ja, det mener jeg. Det er ikke en menneskerett å eie en hund, og man klarer seg helt fint uten. Og er det så om og gjøre å ha hund, så får man sannelig også sørge for å finne seg et egnet sted å bo med den også, der den ikke er til sjenanse for andre.

Anonymkode: 4de1d...7bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det mener jeg. Det er ikke en menneskerett å eie en hund, og man klarer seg helt fint uten. Og er det så om og gjøre å ha hund, så får man sannelig også sørge for å finne seg et egnet sted å bo med den også, der den ikke er til sjenanse for andre.

Anonymkode: 4de1d...7bb

Det samme gjelder barn. De gråter om natten, tramper i gulvet, hyler og bråker når de er ute. Vil man ha barn får man flytte til et hus på landet der bråket ikke forstyrrer naboene i blokka eller sameiet. 

Right?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslå at han kan skaffe seg en hund til. Det kan enten gjøre saken bedre eller verre. Til det bedre kan det være hundene finner selskap og trygghet i hverandre og slutter med gnålet. Til det verre kan det være du får to hunder som står og uler. 

Hund altså.. De er kjekke og trivelige dyr, og jeg liker hunder når jeg besøker folk som har hund.. Men fy søren så mye bråk og spetakkel de lager. At hundeeiere orker alt det bråket og ekstraarbeidet det innebærer skjønner jeg ikke.

Anonymkode: ab7da...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SnuskeLuska skrev:

Det samme gjelder barn. De gråter om natten, tramper i gulvet, hyler og bråker når de er ute. Vil man ha barn får man flytte til et hus på landet der bråket ikke forstyrrer naboene i blokka eller sameiet. 

Right?

Og du klarer ikke å se at det er forskjell på dyr og mennesker? Når det er sagt, så mener jeg at man må kunne kreve en viss orden og oppførsel hos mennesker også. Uvanlig mye bråk fra barn f.eks, skal man selvsagt ikke finne seg i. Slike burde kastes ut, dersom gjentatte advarsler ikke hjelper. 

Anonymkode: 4de1d...7bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts høres ut som en liten dritt selv.

Dette er en hund som tydeligvis ikke har det bra. Stakkars liten.

Forstår frustrasjonen din og selvfølgelig må det bli gjort noe med. Tilkall dyrepoliti, dyrebeskyttelsen umiddelbart.

Dette dyret har det ikke bra og må bli omplassert. Det er det null tvil om.

Men ikke snakk så nedlatende om dyr er du grei. Jeg begynner jo og lure på om det er så mye mer enn gjennomtrekk mellom øra når du ordlegger deg sånn som du gjør om et uskyldig lite dyr. 

Det skal vel ikke mye intellegens til for og forstå at det er eieren det er noe galt med. Ikke dyret. 

Anonymkode: 753df...5ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ikke snakk så nedlatende om dyr er du grei. Jeg begynner jo og lure på om det er så mye mer enn gjennomtrekk mellom øra når du ordlegger deg sånn som du gjør om et uskyldig lite dyr. 

Den burde du holdt deg altfor god til. Hvis du har et minstemål av empati, så skjønner du at etter å ha holdt ut i fem år med dette, så kan det gå en sikring. Her er det hundeeieren som har fremprovosert situasjonen som du skal klandre, ikke ts!

Anonymkode: 4466a...048

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det med folk å bli så betatt og manipulert av en bikkje...

Anonymkode: ab7da...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlive? hadde jeg vært naboen din hadde jeg bedt deg om å knipe igjen slufsa fordi babyen din skriker for mye! Dyr er ikke søppel! som man bare kan kvitte seg med fordi de ikke behager og har behov som må tas vare på.

Anonymkode: 3631e...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1/12/2018 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Naboen er ganske rar og litt skummel. Vil helst ha minst mulig kontakt med han. Så det er utelukket dessverre. 

Det virket ikke som om han brydde seg så mye da jeg fortalte om hundens oppførsel om nettene heller.

Det jeg er mest nysgjerrig på er om noen har noen idé om hva som egentlig skjer i den hundehjernen mens den herjer på.

Ts.

Anonymkode: c710b...fa2

Den har panikk. Da går hjernen i svart, og de blokker alle rasjonelle tanker ute. Til slutt resignerer de gjerne, men noen hunder har mer panikkstamina enn andre. Hunden har det helt forferdelig, og bør omplasseres til noen som ikke jobber, eller avlives. Kontakt styret, mattilsynet og ring politiet hver gang du opplever nattestøy. 

Skjønner heller ikke hvorfor du får så mye kjeft, det er helt naturlig å tenke drittbikkje i din situasjon, og du virker ikke som noen hundehater. Jeg elsker hunder, og har hatt flere hunder med seperasjonsangst i ulik grad, og innrømmer lett at jeg også har tenkt "helvetes fillebikkje" fra tid til annen. 

Anonymkode: 791e0...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avlive? hadde jeg vært naboen din hadde jeg bedt deg om å knipe igjen slufsa fordi babyen din skriker for mye! Dyr er ikke søppel! som man bare kan kvitte seg med fordi de ikke behager og har behov som må tas vare på.

Anonymkode: 3631e...70b

...du hadde bedt TS «knipe igjen slufsa» fordi du er en uansvarlig hundeeier som ikke har lært hunden din å være alene hjemme ? 

Jadda...

Det er kanskje på tide at slike uansvarlige hundeeiere forstår hvilken plage de påfører naboene sine, og blir fradømt retten til å ha hund? 

Anonymkode: cce4b...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp igjen på en hyggelig måte, og foreslå at hunden har noen å være hos innimellom på natten. Evt hjemme hos deg selv;)  (Spøk) 

Det er absolutt ikke alle dachser som er slik. En i nabolaget mitt har en kjempe lydig dachs som nesten alltid går løs. Bjeffer på kommando og er kjempe morsom! En annen dachs jeg kjenner bare piper og maser, så det er stor forskjell på dem. 

Anonymkode: 466fe...655

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avlive? hadde jeg vært naboen din hadde jeg bedt deg om å knipe igjen slufsa fordi babyen din skriker for mye! Dyr er ikke søppel! som man bare kan kvitte seg med fordi de ikke behager og har behov som må tas vare på.

Anonymkode: 3631e...70b

Enig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...