Gå til innhold

Når kjæresten er god venn med eksen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min nåværende kjæreste er god venn med sin eks og har vært det siden bruddet. De gikk fra hverandre som venner. 

 

Han fortalte meg om henne ca to måneder etter vi hadde møttes. De møtes jevnlig til middag en gang i uka, men dette er ikke noe jeg får ta del i da han sider det er vanskelig for han/henne. Han skjuler aldri at de er sammen og sender alltid melding på vei hjem, så jeg mistenker ikke noe seksuelt. 

 

De studerer også deltid i samme by og når de har samling deler de også leilighet, men sover hver for seg. Jeg opplever dette som svært vanskelig og utfordrende da jeg mener at man ikke skal ekskludere kjæresten sin fra noen områder i livet. Jeg har gitt klart uttrykk for at jeg gjerne vil bli kjent med henne, men hun ønsker ikke dette. 

 

Han ekskluderer meg altså fra deres vennskap med vilje og det gjør at jeg tviler veldig på om jeg vil kunne bygge en framtid med han. For jeg føler at hans eks kommer til å være et «gnagsår» hele veien. 

 

Er det noen som har gode råd å komme med? Hva kan jeg gjøre for og klare å slappe av? 

 

Dette sliter veldig på meg og jeg kjenner på at jeg ikke har det så bra i forholdet vårt. Spesielt når han er på samling gjennom skolen. 

Anonymkode: 0de07...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er elskerinnen. Få deg bedre selvtillit og bedre mann.

Anonymkode: 471ca...949

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne ønske noen ga oppriktige råd. Han bor/sover med meg 7 dager i uka, så da er jeg vel strengt tatt ingen elskerinne.

Anonymkode: 0de07...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det siden det ble slutt mellom dem og hvor lenge har dere vært sammen? Det er jo tydelig at hun ikke er helt ferdig med han, siden hun ikke ønsker å møte deg eller at du får være med. Du må nesten kjenne på hvordan dette føles for deg og hvordan du tenker det vil bli i fremtiden. For min egen del hadde jeg ikke orket dette. At de som ekskjærester er såpass gode venner kunne gjort meg litt usikker i det hele tatt, men når jeg ikke får være med og hun ikke ønsker å møte meg fordi det er for vanskelig for henne, så hadde jeg følt at jeg kom inn i et forhold som ikke helt var over. 

Anonymkode: 42e1b...298

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke taklet en sånn situasjon, og forstår veldig godt hvis ikke du heller gjør det. Jeg hadde stått for min verdi som kjæreste, og sagt at dette ikke er greit. Du føler jo helt klart heller ikke at det er ok, tvert imot så har du problemer med det. Jeg vet ikke hvor mye du vil ofre for å være med denne mannen. Du må tenke over hvordan du vil ha det og hva du kan fire på.

Av respekt for min samboer, har jeg kun overfladisk "hilser og sier hei"-kontakt med menn jeg har hatt et intimt forhold med, men har heldigvis ikke møtt noen når jeg har vært sammen med han enda.  

Anonymkode: 83e33...bb4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke hadde vært komfortabel med ett nært vennskap uansett, men din situasjon er noe jeg absolutt ikke hadde taklet. Og jeg skjønner kjempe godt at det plager deg, han tar mer hensyn til hennes følelser enn dine. Og det er rart siden de liksom kun skal være venner og du er kjæresten hans. De har ett supert nært vennskap, men de ekskluderer deg, og han tar ikke hensyn til dine følelser og at du føler usikker. Og jeg syns det er rart at de enda deler leilighet når de er på samling. Sikker på at hun vet om deg? Eller er han kanskje kjærester med dere begge? Og må si at jeg tviler på at de ikke deler rom og seng. Jeg syns uansett at han klart viser hvor prioriteringen hans er, og det er dessverre ikke hos deg.

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? De der er IKKE bare venner! De puler og dater og er glad i hverandre men har innsett at de ikke kan leve sammen som et par og er derfor mere "deltidskjærester".

Hadde jeg ALDRI tillatt!!!!! Middag med en eks en gang i uka der de prater i hemmelighet fordi bruddet fortsatt er sårt?
Overnatter hos eks når det er skoletid?

De to har fortsatt et forhold, det at det er en eks er nok noe han bare sier til deg, og til hun sier han garantert at du bare er en dame han har holdt på med og ikke har noe seriøst med.

Anonymkode: a99ef...05f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne ønske noen ga oppriktige råd. Han bor/sover med meg 7 dager i uka, så da er jeg vel strengt tatt ingen elskerinne.

Anonymkode: 0de07...6ab

Det skal du faktisk ikke si for sikkert. Venninda mi var samboer med en i flere år. Viste seg at han hadde avstandsforhold med en annen dame og sa til henne at han bodde alene. Venninda mi ringte den andre jenta, hun trodde hun var kjæresten hans og fikk sjokk når hun fikk vite at begge to hadde blitt holdt for narr. Han besøkte den andre jenta kun hver 2-3 måned , men ringte og skrev med hun hver dag skrev han elsket henne og ville gifte seg osv , sa han var forpliktet til jobb og derfor ikke kunne flytte dit,  bak ryggen på den egentlige samboeren sin som han også sa han elsket og ville gifte seg med.

Anonymkode: a99ef...05f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overnatte med ekser er HELT utelukket. hilsen en som overhodet ikke er sjalu, men det er rett og slett bare upassende. Han får nok finne seg et annet sted å overnatte hvis det er nødvendig for skolen.

Anonymkode: dabaa...791

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke involvert meg med en sånn mann, uavhengig om han gjør noe galt eller ikke. Jeg vil ha det godt med meg selv i et forhold, og det hadde jeg ikke hatt med denne mannen. :)

Anonymkode: 04550...49f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt henne over en kaffe en gang med oss alle tre en gang. Så hun vet godt hvem jeg er. Jeg blir altså ikke skjult. 

Anonymkode: 0de07...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri godtatt. Ingen vil godta det der i lengden.

Anonymkode: bb8cc...dc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har møtt henne over en kaffe en gang med oss alle tre en gang. Så hun vet godt hvem jeg er. Jeg blir altså ikke skjult. 

Anonymkode: 0de07...6ab

Kanskje de har et åpent forhold. 

Anonymkode: 69bef...b2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det siden det ble slutt mellom dem og hvor lenge har dere vært sammen? Det er jo tydelig at hun ikke er helt ferdig med han, siden hun ikke ønsker å møte deg eller at du får være med. Du må nesten kjenne på hvordan dette føles for deg og hvordan du tenker det vil bli i fremtiden. For min egen del hadde jeg ikke orket dette. At de som ekskjærester er såpass gode venner kunne gjort meg litt usikker i det hele tatt, men når jeg ikke får være med og hun ikke ønsker å møte meg fordi det er for vanskelig for henne, så hadde jeg følt at jeg kom inn i et forhold som ikke helt var over. 

Anonymkode: 42e1b...298

Det er tre år siden det ble slutt mellom dem. Vi begynte å date for et år siden. Jeg tror helt oppriktig ikke at han ligger med henne. Men han har få venner og hun er nok en nær venn. Han er svært konfliktsky og jeg føler veldig på at hun er «sjefen» i vennskapet deres.

Anonymkode: 0de07...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tre år siden det ble slutt mellom dem. Vi begynte å date for et år siden. Jeg tror helt oppriktig ikke at han ligger med henne. Men han har få venner og hun er nok en nær venn. Han er svært konfliktsky og jeg føler veldig på at hun er «sjefen» i vennskapet deres.

Anonymkode: 0de07...6ab

Det er ikke vanlig å ha middag med en bestemt venn hver eneste uke. Ett år siden, og dere fortsatt bare dater? Han er ikke seriøs med deg. 

Anonymkode: 69bef...b2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er tre år siden det ble slutt mellom dem. Vi begynte å date for et år siden. Jeg tror helt oppriktig ikke at han ligger med henne. Men han har få venner og hun er nok en nær venn. Han er svært konfliktsky og jeg føler veldig på at hun er «sjefen» i vennskapet deres.

Anonymkode: 0de07...6ab

Dater hun noen nå da? Synes jo det er merkelig at de er såpass gode venner, men du kan ikke involveres fordi det er vanskelig for henne. Altså er bruddet fremdeles sårt for henne, eller så er det vanskelig at han har kommet seg videre i livet? Du er jo mye mer forståelsesfull her enn de fleste ville vært, synes du i det minste kunne blitt bedt med på middagene deres en gang i blant. Ser du skriver at du har hilst på henne en gang. Her virker det jo som de er veldig gode venner, da vil det vel og være naturlig å ville bli kjent med kjæresten til vennen sin, og at han ønsker at kjæresten skal møte vennene og bli kjent med de. Dere er jo begge store deler av livet hans. Om det er så sårt for henne så kan han kanskje ikke snakke så mye om deg med henne heller da. Hvordan ser du for det at dette blir om et år til eller 5 år fra nå? 

Anonymkode: 42e1b...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig å ha middag med en bestemt venn hver eneste uke. Ett år siden, og dere fortsatt bare dater? Han er ikke seriøs med deg. 

Anonymkode: 69bef...b2a

Vi er sammen og han har introdusert meg for familien hans. Så seriøs tror jeg at han er. 

Anonymkode: 0de07...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dater hun noen nå da? Synes jo det er merkelig at de er såpass gode venner, men du kan ikke involveres fordi det er vanskelig for henne. Altså er bruddet fremdeles sårt for henne, eller så er det vanskelig at han har kommet seg videre i livet? Du er jo mye mer forståelsesfull her enn de fleste ville vært, synes du i det minste kunne blitt bedt med på middagene deres en gang i blant. Ser du skriver at du har hilst på henne en gang. Her virker det jo som de er veldig gode venner, da vil det vel og være naturlig å ville bli kjent med kjæresten til vennen sin, og at han ønsker at kjæresten skal møte vennene og bli kjent med de. Dere er jo begge store deler av livet hans. Om det er så sårt for henne så kan han kanskje ikke snakke så mye om deg med henne heller da. Hvordan ser du for det at dette blir om et år til eller 5 år fra nå? 

Anonymkode: 42e1b...298

Det er det jeg føler veldig på. At hun ikke er ferdig med han. Men han er for feig til å stille krav overfor henne, for da kan han miste henne. 

 

Om dette fortsetter så er jeg redd jeg ikke vil klare å bygge en fremtid med han. Dette vennskapet deres vil ta knekken på meg.

Anonymkode: 0de07...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL. Hadde en ny dame fortalt meg hun bor med exen deltid å spiste middag med han hver uke. Hadde jeg satt meg i bilen, flirt hele veien hjem å sletta nr hennes samtidig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om eksen betyr mere for ham enn det du gjør... Å hun burde holde seg unna han... Å bo ilag under studiesamling hørtes unormalt ut, like unormalt som den middagen engang i uka.

Anonymkode: e0448...043

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...