Gå til innhold

Menn er så forsiktige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Horten Market skrev:

Nå tror jeg du ikke forsto helt hva jeg skrev. Sjenerte menn har alltid hatt problemer med damer, også før #metoo. Skjønner? Men sjenerte damer har ikke hatt problemer, fordi det er menn som tar initiativet og er pågående. Når dette nå er sosialt selvmord, så er det opp til sjenerte kvinner å ta initiativet selv. Gjør de ikke det, så blir de like ensomme som sjenerte menn alltid har vært.

Det er ikke sosialt selvmord å ta iniativ til å ta kontakt med en dame på respektabel måte? Da lurer jeg på hvordan du og disse sjenerte mennene tror det er man tilnærmer seg en dame hvis du mener det er sosialt selvmord

Anonymkode: f1028...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg bruker ikke tid en tredje gang når du ikke forstår nå heller. Les innleggene mine en gang til. De handler hverken om meg eller sjenerte menn, men om sjenerte kvinner.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Horten Market skrev:

Nei, jeg bruker ikke tid en tredje gang når du ikke forstår nå heller. Les innleggene mine en gang til. De handler hverken om meg eller sjenerte menn, men om sjenerte kvinner.

Hvorfor drar du opp sjenerte menn da?
Hvorfor sier du at metoo har ført til at det er sosial selvmord for sjenerte menn eller menn å kontakte en kvinne?
Du vrir deg unna fordi du vet at det du skriver ikke har noe sammenheng med hverken metoo eller sjenerte kvinner.
Hvis sjenerte menn eller menn opplever at det er sosialt selvmord å tilnærme seg en kvinne, så gjør de det ikke på respektfullt vis, da er de faktisk en gris selv som føler seg så skremt av metoo.

Anonymkode: f1028...86e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal menn gjøre noe for kvinner nå? Blir tatt bilde av, og lagt ut på meetoo kampanjen,  bare vi sier hei til damer, eller sjekker de opp. Usmakelig. Mistet så respekt for damer som ikke har bein i nesa nok til og si ifra på stedet enn og ta det opp år senere.

Anonymkode: 79617...6de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Sjenerte reserverte jenter går dårlige tider i møte nå. Det blir hverken kjæreste eller pikk på dere, og kommer til å ende opp som enslige gamle tanter. Hvorfor? Etter #MeToo vil nå gutta være livredde for prøve å sjekke opp damer. I frykt for å bli beskyldt for å være sextrakasserende mannsgriser. Nå må damene ta initiativet..

Anonymkode: 26f74...dc4

Nei da. Finnes mange menn som vet hvor grensene går i forhold til trakassering  og #metoo. Tror #metoo kanskje resulterer i at folk snakker mer sammen, og på den måten lærer hverandre bedre å kjenne.  

Og normal oppførsel og høflighet er akdri feil. 

Anonymkode: d62e6...228

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal menn gjøre noe for kvinner nå? Blir tatt bilde av, og lagt ut på meetoo kampanjen,  bare vi sier hei til damer, eller sjekker de opp. Usmakelig. Mistet så respekt for damer som ikke har bein i nesa nok til og si ifra på stedet enn og ta det opp år senere.

Anonymkode: 79617...6de

Misforstått fullstendig hva #metoo handler om? 

#metoo handler om folk (kvinner og menn) som bruker sin makt posisjon på feil måte. Leder/ansatt  lærer/elev eldre/yngre trener/utøver......

Og menn som ikke forstår at tafsing/slibrige kommentarer og dick p. Ikke er måten å sjekke damer. 

Anonymkode: d62e6...228

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal menn gjøre noe for kvinner nå? Blir tatt bilde av, og lagt ut på meetoo kampanjen,  bare vi sier hei til damer, eller sjekker de opp. Usmakelig. Mistet så respekt for damer som ikke har bein i nesa nok til og si ifra på stedet enn og ta det opp år senere.

Anonymkode: 79617...6de

Når har det skjedd da? At menn blir tatt bilde av og lagt ut i metoo kampanjen fordi de sier hei til damer eller sjekker dem opp?
Det har ikke skjedd og kommer aldri til å skje! Det er menn som utnytter kvinner seksuelt pga sin maktposisjon, eller seksuelt trakasserer og tafser på kvinner de ikke har en seksuell relasjon med fra før som metookampanjen retter seg til.
Mister respekt for menn som deg som prøver å gjøre menn til ofrene her. Er man en snill mann med gode holdninger mot kvinner er det ikke deg metoo handler om engang, hvorfor støtter du mer de mennene metoo kampanjen IKKE handler om, enn alle kvinnene som opplever seksuell trakassering, overgrep, vold og misogynisme? Du virker ikke særlig sympatisk eller trygg å være i forhold med hvertfall.

Anonymkode: f1028...86e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men har blitt kjent med mange forskjellige menn dette året å får nesten samme respons fra alle. Føler de venter på at jeg skal direkte si til de at de har lov - mens med mine venninner så bare sender/tar de i vei. Da er det tydeligvis jeg som er "problemet" - jeg vil bare finne ut hvorfor. Hele situasjonen gjør meg egentlig bare mer usikker.

Anonymkode: a292c...085

Du burde heller være lykkelig fordi menn respekterer deg såpass at du langt på vei har sluppet unna seksuell trakassering. Det å bli offer for seksuell kriminalitet slik de fleste kvinner opplever, og slik mange av dine venninner åpenbart har vært utsatt for, kan være svært ødeleggende.  

Anonymkode: 8334a...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde heller være lykkelig fordi menn respekterer deg såpass at du langt på vei har sluppet unna seksuell trakassering. Det å bli offer for seksuell kriminalitet slik de fleste kvinner opplever, og slik mange av dine venninner åpenbart har vært utsatt for, kan være svært ødeleggende.  

Anonymkode: 8334a...2c6

Men du sier like lite om HVORFOR hun er den eneste i venninneflokken som ikke blir utsatt for denne typen kriminalitet. Jeg skjønner godt at hun er nysgjerrig. 

Anonymkode: a7a23...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du sier like lite om HVORFOR hun er den eneste i venninneflokken som ikke blir utsatt for denne typen kriminalitet. Jeg skjønner godt at hun er nysgjerrig. 

Anonymkode: a7a23...c50

Kanskje fordi hun tekker seg på en bra måte sånn at menn ikke ser på hun som løssluppen?:vetikke: 

Anonymkode: fb32d...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OP er ikke pen nok. Derfor blir hun ikke plaget av menn.

Anonymkode: c15cf...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi hun tekker seg på en bra måte sånn at menn ikke ser på hun som løssluppen?:vetikke: 

Anonymkode: fb32d...dde


Ikke et valid poeng.  Seksuell trakassering og overgrep skjer like mye mot kvnner som tekker seg på bra måte og ikke oppfører seg såkalt løssluppent.
Ganske sexistisk og kvinneundertrykkende kommentar av deg gitt.

Anonymkode: f1028...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor drar du opp sjenerte menn da?
Hvorfor sier du at metoo har ført til at det er sosial selvmord for sjenerte menn eller menn å kontakte en kvinne?

Anonymkode: f1028...86e

Som sagt, jeg har ikke snakket om sjenerte menn, du har misforstått. Sjenerte menn tar ikke kontakt med kvinner, fordi sjenansen holder dem tilbake. Sjenerte menn sitter hjemme og håper at en kvinne skal ta kontakt en vakker dag. Kjenner du deg igjen? Ja, for det er jo akkurat det samme kvinner gjør. De forventer at en menn skal ta initiativet.

Sitat

Du vrir deg unna fordi du vet at det du skriver ikke har noe sammenheng med hverken metoo eller sjenerte kvinner.
Hvis sjenerte menn eller menn opplever at det er sosialt selvmord å tilnærme seg en kvinne, så gjør de det ikke på respektfullt vis, da er de faktisk en gris selv som føler seg så skremt av metoo.

Sjenerte menn krenker aldri kvinner, hvordan kan de det når de ikke våger å nærme seg en kvinne? (Nå kan vel noen oppfatte det også som krenkende, jmf. TS.)

Menn må ta initiativ og være litt pågående for at mennesker skal bli par og føre slekten videre. Kvinner forventer det. Hvis ikke hadde ikke denne tråden blitt laget. #metoo etterlater et inntrykk av at menn ikke lenger kan ta initiativet overfor kvinner. Tenk på den gamle mannen som fikk sparken fordi han strøk kollegaen trøstende på ryggen. Det er langt flere slike saker i kjølvannet av #metoo, enn reelle overgrep.

Det er altså ikke sjenerte menn som begår sosialt selvmord, men normale menn som nærmer seg kvinner.

Når menn ikke lenger kan nærme seg kvinner i frykt for represalier, hvordan kan menn og kvinner finne sammen da? Kvinner må ta initiativet selv. Skjer det? TS har svaret.

Dere #metoo-kvinner går et ensomt liv i møte, med mindre dere tar initiativet selv. Der ligger sammenligningen med sjenerte menn, de har alltid vært ensomme på grunn av sin sjenanse.

Sånn, da har jeg vært usedvanlig tålmodig i å forklare dette, så håper vi forstår hverandre nå.

Endret av Horten Market
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men har blitt kjent med mange forskjellige menn dette året å får nesten samme respons fra alle. Føler de venter på at jeg skal direkte si til de at de har lov - mens med mine venninner så bare sender/tar de i vei. Da er det tydeligvis jeg som er "problemet" - jeg vil bare finne ut hvorfor. Hele situasjonen gjør meg egentlig bare mer usikker.

Anonymkode: a292c...085

Jeg tror du overtenker. Ikke stress med at du blir behandlet skikkelig av menn. Det motsatte er grunn til bekymring. Du er en person som menn respekterer - være 100% fornøyd med det. Dersom dette er et problem for deg så er du ute etter feil type oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor drar du opp sjenerte menn da?
Hvorfor sier du at metoo har ført til at det er sosial selvmord for sjenerte menn eller menn å kontakte en kvinne?
Du vrir deg unna fordi du vet at det du skriver ikke har noe sammenheng med hverken metoo eller sjenerte kvinner.
Hvis sjenerte menn eller menn opplever at det er sosialt selvmord å tilnærme seg en kvinne, så gjør de det ikke på respektfullt vis, da er de faktisk en gris selv som føler seg så skremt av metoo.

Anonymkode: f1028...86e

Er det lesekunnskapene det skorter på?

Lenge før #metoo, var det en av de hardeste og vanskeligste tingene en sjenert gutt kunne gjøre, var å ta motet til seg og be ut en jente han virkelig likte og hadde følser for. Hvorfor? Fordi han grubler og tenker på at "oi tenk om hun ikke liker meg og vil føle det ubehagelig at jeg spør henne?" Kan du forestille deg hvor høy den angsten blir hos de sjenerte gutta, nå når man kan legge til sjansen for å outes for seksuell trakassering på facebook oppå den vanlige frykten for å bli avvist? Nei det tror jeg ikke du er istand til. For flere ganger har nemlig menn som har vært gentleman og fått samtykke på kvelden, våknet opp til anklager om voldtekt. Det hjelper ikke å være høfflig og gjøre dette på korrekt vis. Vi kan ikke lese tanker og vite hvor de følsesmessige grensene går hos hvert individ. Det har blitt en høy risiko å be en kvinne ut. Og enda værre, å spørre en kvinne om et ONS.

Vil allt dette si at sjansen er stor for å bli tatt for seksuell trakassering, når man spør høfflig og oppfører seg som en gentleman? Nei selvsagt ikke. 98% av kvinner ville selvføkgelig ikke behandlet en sjenert gutt på en slik måte. Men nå er den mentale frykten plantet i samfunnet vårt som en konsekvens av metoo, og den vil ramme både de perverse grisene OG de som slet med å få seg damer på normalt vis. Casualties of war kan vi vel kalle det. En slags irrasjonell frykt. Eksempel: tenk på frykten for edderkopper. De er helt ufarlige, men har man fått frykten for dem er det ekstremt krevende å bli kvitt den.  Så ja, gutta har rett her nå....det vil bli mange sjenerte jenter fremover, som aldri vil få kjæreste og aldri få seg pikk, som en følge av #metoo. Men ingen av delene er noen menneskrett så det er vel ok det? Nå er det ønsket et skifte i maktbalansen ved denne kampanjen. Både seksuellt og sosialt. Det betyr også at dere kvinner må brette opp ermene deres og ta tak i ting selv, som dere før fikk gratis i fanget. Som å bare sitte der og være vakker å få tilbud fra menn en lørdagskveld. Glem det.

Nå er jeg av den forhistoriske oppfatningen at det er en naturlig balanse mellom kjønnene på dette med kjønnsdrift og sjekking, så skal bli spennende å se hvor langt dette vil gå før det tryner totalt.

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å bli vant til at dere må på sjekkern selv etterhvert damer, eller så får dere også begynne å gå single live ut. Dere kan takke dere selv.

Anonymkode: 4366a...e47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, der har du det. Du er ikke den man vil griseknulle når man sitter der kåt og frustrert, enkelt og greit. Du kan være skikkelig kjærestemateriale og en catch sånn sett, men du er ikke den man ser for seg i en perfekt doggy på første date.

Anonymkode: ece04...f05

Det syns jeg var overdrevet analyserende basert på lite info.. mange som gjerne vil «griseknulle» en søt jente. Sitter du der som jente og vil ha deg noe så kan du bare hinte litt sexielt selv? Da er gutta på med en gang😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Menn er så forsiktige med meg (spesielt de som kjenner meg). Da snakker jeg om fuckboys til «nice» guys. Jeg har venninner som klager om at de blir spammet av dckpics, nudes og booty calls mens jeg får bare hverdagslige updates fra gutter. Mange av disse guttene har jeg vært ute å festet med, men de er fortsatt så ...forsiktige. Jeg begynner å lure på om det er noe galt med meg! Jeg er sjenert, men er veldig imøtekommende. Er ofte den som starter samtaler. Det er en som jeg syntes er kjekk som har små hinta. Er noen som holder blikket litt lenge på universitet med et lite flørtesmil, men thats it. De gjør ikke mer enn det, selv om jeg smiler tilbake. Føler at de ser på meg som en helt annen skapning noen ganger uten seksuelle behov/ønsker :angry: 

Anonymkode: a292c...085

Jeg er mann og har alltid opplevd det samme, men andre veien. Jeg skulle ønske fra tidligere (før jeg var i forhold) at damer tilnærmet seg meg mer seksuelt. Jeg ser bra ut og har en flott, trent kropp. Jeg har innsett at jeg er for snill, anses som søt, og veldig ordentlig av meg. Da blir jentene ikke så sikre på å tilnærme seg sexuelt kanskje? Under fasaden er en veldig sexuell fyr som med en stor appetitt og lyst på, men dette står ikke i panna på min daglige oppførsel for jeg er så redd for hvordan det hadde blitt mottatt. Jeg skulle allikevel ønske at søt jente bare prøvde seg direkte eller sendte noen diirty pics med litt hinting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...