Gå til innhold

En venn av meg er bv pedagog, driter i hvordan barn har det i andre land.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Rotemor skrev:

Og hva har det med barnevernet å gjøre?

Og hvorfor er det din oppgave å oppdra han til økt bevissthet? Hvorfor er dette så stor sak for deg? 

Kapitalister er de fleste av oss. De fleste har også behov for noe vern mot verden. 

Eller sitter du selv på din høye hest uten merkeklær, HM-klær eller smartphone? Undersøker du hvor alt kommer fra og forventer det samme fra alle, eller bare barnevernsansatte?

Det har med barnevern å gjøre, fordi han var veldig opptatt av barns vilkår og trygghet. 

 

Hvorfor er det ikke min oppgave å gi informasjon dersom jeg har den? Det er en "stor" sak fordi jeg hater dobbeltmoral. 

 

Sitter ikke på en høy hest, men ja, jeg unngår å støtte selskap jeg vet driver med ting fanden selv ville vert stolt av og ja jeg undersøker en god del. Alt nei, men en god del. 

 

Dersom det hadde vært snakk om en vanlig kjøttulf som pratet om å ha seg med damer hadde ikke dette blitt ett tema nei. 

Anonymkode: 85a91...e46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har med barnevern å gjøre, fordi han var veldig opptatt av barns vilkår og trygghet. 

 

Hvorfor er det ikke min oppgave å gi informasjon dersom jeg har den? Det er en "stor" sak fordi jeg hater dobbeltmoral. 

 

Sitter ikke på en høy hest, men ja, jeg unngår å støtte selskap jeg vet driver med ting fanden selv ville vert stolt av og ja jeg undersøker en god del. Alt nei, men en god del. 

 

Dersom det hadde vært snakk om en vanlig kjøttulf som pratet om å ha seg med damer hadde ikke dette blitt ett tema nei. 

Anonymkode: 85a91...e46

Hvilken dobbelmoral har han?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rotemor skrev:

Hvilken dobbelmoral har han?

 

Han er for at barn skal ha det best mulig men er samtidig likegyldig på om barneslaver har produsert sin egen underholdning og merkeklær. 

Anonymkode: 85a91...e46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er for at barn skal ha det best mulig men er samtidig likegyldig på om barneslaver har produsert sin egen underholdning og merkeklær. 

Anonymkode: 85a91...e46

Han er ikke likegyldig til det selv om han fekter det bort. Han gidder ikke forholde seg til det i situasjonen.

Og dobbeltmoral? Tull.

Han jobber med og for barn i kraft av sitt embete. Han har ikke dermed forpliktet seg til å engasjere seg i tredje verdens problematikk.... 

Du er helt på tur i kritikken din. Synes du folk som jobber i renovasjon bør være flinkere til å kildesortere enn deg? Eller at bussjåfører bør være flinkere til å la bilen stå enn deg? Jobben engasjerer jo.....

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har reddet disse barna!

Hvis de landene ikke hadde hatt denne lille industrien. Hadde ikke landet hatt noen inntekt i det heletatt og folk hadde sultet i hjel.

Ting er mer komplekse enn det vi tror. Hvis vi slutter å kjøpe disse produktene. Må de legge ned fabrikken og alle mister jobben og muligheten for å tjene penger for å leve.

Skal du gå bak ryggen på han fordi du er fanatisk og prøve å ødelegge for han? Du ødelegger bare for deg selv og dummer deg ut! 

 

 

Anonymkode: 7ee41...458

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er her til lands en annen verden en resten av kloden? Hvis en gjeng med 8 åringer hadde sydd klærne dine og vært slaver, hadde du kjøpt de klærne? 

 

Sorry men folk som tenker slikt har totalt mangel på perspektiv og er idioter, punktum. Vi vet at det barnet i landet x har samme form for smerte som barnet i land y. Men velger å bare la barnet i landet y telle og støtter opp om smerten til barnet i landet x. Dette er jo da realiteten. 

 

En barnevernspedagog jobber for å bedre barns situasjon og har sjelden penger som hoved motivasjon. En snekker jobber med å bygge hus for å tjene penger. Det er forskjellen. 

Anonymkode: 85a91...e46

Du kan ikke redde verden uansett jva du prøver på og da er det viktig å heller prioritere de som er her i landet.

Det hjelper ikke fattige barn i Afrika ved å sitte og snakke om hvor fælt de har det og snakke alvorlig med dine medmennesker.

Vil du utgjøre en forskjell, dra dit og jobb som frivillig i et år eller to

Anonymkode: 2fa6c...5b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Det er milliarder i nød hver dag. Derfor blir det overveldende å engasjere seg i alt. Maten vi spiser er høstet av noen, klærne lagd av noen, pluss alle tingene våre er lagd av noen.  Det er uendelig. Forsåvidt ikke alle som har råd til å kjøpe norskproduserte ting heller pga de stive prisene. Forøvrig er det slik at mange av barna som jobber lange dager for liten betaling ikke har så mange andre alternativer. Det er faktisk bedre med dårlig betalt arbeid enn å sulte, tigge eller prostituere seg. Dette er alternativene i mange land. 

Det har du rett i, det er milliarder (kanskje) i nød hver dag og det er overveldende å engasjere seg i alt. Men det er ganske feigt å bo i sin egen boble og se den andre veien. Vi er f eks ganske oppi det og velger å engasjere oss, når noen pirater kaprer skip nedi afrika men samtidig driter vi i årsaken som var at store selskap hadde dumpet søppel i havet og gjort tilintetgjort fiskeyrket dems. 

 

De hadde hatt det bedre dersom folk i vår del av verden hadde brydd seg litt. Jepp de har lite valg når det gjelder arbeid, derfor blir det i seg selv feil å kjøpe av dem verste når vi heller kan kjøpe av en mer etisk konkurrent. De operer ofte i samme u land.  

 

 

Anonymkode: 85a91...e46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du rett i, det er milliarder (kanskje) i nød hver dag og det er overveldende å engasjere seg i alt. Men det er ganske feigt å bo i sin egen boble og se den andre veien. Vi er f eks ganske oppi det og velger å engasjere oss, når noen pirater kaprer skip nedi afrika men samtidig driter vi i årsaken som var at store selskap hadde dumpet søppel i havet og gjort tilintetgjort fiskeyrket dems. 

 

De hadde hatt det bedre dersom folk i vår del av verden hadde brydd seg litt. Jepp de har lite valg når det gjelder arbeid, derfor blir det i seg selv feil å kjøpe av dem verste når vi heller kan kjøpe av en mer etisk konkurrent. De operer ofte i samme u land.  

 

 

Anonymkode: 85a91...e46

Og barnevernsfolk må bry seg mer enn andre... 

:ironi: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har reddet disse barna!

Hvis de landene ikke hadde hatt denne lille industrien. Hadde ikke landet hatt noen inntekt i det heletatt og folk hadde sultet i hjel.

Ting er mer komplekse enn det vi tror. Hvis vi slutter å kjøpe disse produktene. Må de legge ned fabrikken og alle mister jobben og muligheten for å tjene penger for å leve.

Skal du gå bak ryggen på han fordi du er fanatisk og prøve å ødelegge for han? Du ødelegger bare for deg selv og dummer deg ut! 

 

 

Anonymkode: 7ee41...458

Her tar du feil, så feil som det går an. Myndighetene i disse landene har lite å stille opp med i frykt for å miste selskapene. Så det er VI som må fortelle selskapene hvor streken går. Det er mange selskap som har etiske retningslinjer, du kan kjøpe av disse. 

 

Det som ofte skjer dersom folk slutter å kjøpe produkt grunnet dårlig omdømme er at selskapet bytter navn og kanskje skjerper seg. Disse selskapene tenker kun profitt og vil derfor ha blide kunder. 

 

"Skal du gå bak ryggen på han fordi du er fanatisk og prøve å ødelegge for han?" Hva mener du? Hvordan forsøker jeg å ødelegge for han?

Anonymkode: 85a91...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Og barnevernsfolk må bry seg mer enn andre... 

:ironi: 

Ja hvis du virkelig ønsker at barn skal ha det bra, kan du ikke drite i det samtidig. Det er ikke noe må, men samtidig står man da ikke for sine egne meninger. 

Anonymkode: 85a91...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Rotemor skrev:

Han er ikke likegyldig til det selv om han fekter det bort. Han gidder ikke forholde seg til det i situasjonen.

Og dobbeltmoral? Tull.

Han jobber med og for barn i kraft av sitt embete. Han har ikke dermed forpliktet seg til å engasjere seg i tredje verdens problematikk.... 

Du er helt på tur i kritikken din. Synes du folk som jobber i renovasjon bør være flinkere til å kildesortere enn deg? Eller at bussjåfører bør være flinkere til å la bilen stå enn deg? Jobben engasjerer jo.....

For det første så fektet han ikke det bort, han hadde en flytende tale om saken. 

 

Selvsagt er han ikke forpliktet og jada alt han har å forholde seg til er skjønn og norsk lov, når det gjelder sitt eget arbeid. Men det forandrer ikke saken, dette er dobbeltmoral. Han gir ved den ene handen og tar med den andre. Jeg vet det er flåsete, men det er jo en realitet. 

 

Hvis renovatøren prater veldig om hvor viktig det er å kildesortere og hvor mye han hater folk som ikke gjør det. Ja, da bør han være flinkere å kildesortere. Han bør i hvert fall ikke donere penger til ett utenlandsk søppelselskap som ikke driver med kildesortering. 

Anonymkode: 85a91...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvis du virkelig ønsker at barn skal ha det bra, kan du ikke drite i det samtidig. Det er ikke noe må, men samtidig står man da ikke for sine egne meninger. 

Anonymkode: 85a91...e46

Jo.... Han står for det han skal.

Hvis jeg jobber med eldreomsorg så behøver jeg ikke engasjere meg i aldershjemmene i Romania.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første så fektet han ikke det bort, han hadde en flytende tale om saken. 

 

Selvsagt er han ikke forpliktet og jada alt han har å forholde seg til er skjønn og norsk lov, når det gjelder sitt eget arbeid. Men det forandrer ikke saken, dette er dobbeltmoral. Han gir ved den ene handen og tar med den andre. Jeg vet det er flåsete, men det er jo en realitet. 

 

Hvis renovatøren prater veldig om hvor viktig det er å kildesortere og hvor mye han hater folk som ikke gjør det. Ja, da bør han være flinkere å kildesortere. Han bør i hvert fall ikke donere penger til ett utenlandsk søppelselskap som ikke driver med kildesortering. 

Anonymkode: 85a91...e46

Jeg håper du har venner som liker deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Han la ut om ditt og datt der han syns foreldre ikke skulle ha barna ? Ok . Allerede der fikk jeg avsmak av fyren . Høres mer ut som han vil " ta foreldre " enn å hjelpe barn , og å tenke på barns ve og vel .

Dette er ingen anti barnevern-kommentar da jeg er veldig glad for at de fins . Men den fyren du beskriver høres ikke god ut . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rotemor skrev:

Jo.... Han står for det han skal.

Hvis jeg jobber med eldreomsorg så behøver jeg ikke engasjere meg i aldershjemmene i Romania.

Han gjør nok ikke det. 

 

Nei det trenger du ikke. Men så trenger du ikke komme å fortelle hvor viktig det er at de eldre har det best mulig for så å kjøpe klær laget av eldre demente slaver fra Romania.

Anonymkode: 85a91...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NotNaomi
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke redde verden uansett jva du prøver på og da er det viktig å heller prioritere de som er her i landet.

Det hjelper ikke fattige barn i Afrika ved å sitte og snakke om hvor fælt de har det og snakke alvorlig med dine medmennesker.

Vil du utgjøre en forskjell, dra dit og jobb som frivillig i et år eller to

Anonymkode: 2fa6c...5b4

Det hjelper ikke barnearbeidere at vi kjøper produktene deres heller . Tvert i mot kan du si .

Vil en utgjøre en forskjell , eller i det minste bidra til å få slutt på barneslaveri , så kan en jo la være å kjøpe produktene deres , ikke sant ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har med barnevern å gjøre, fordi han var veldig opptatt av barns vilkår og trygghet.

Anonymkode: 85a91...e46

Ja, norske barn. Barn han faktisk vil ha personlige møter med og kanskje personlige forhold.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jabx skrev:

Ja, norske barn. Barn han faktisk vil ha personlige møter med og kanskje personlige forhold.

Sant nok. Men ganske huleboersk å drite i dem man ikke har ett personlig forhold til 

Anonymkode: 85a91...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant nok. Men ganske huleboersk å drite i dem man ikke har ett personlig forhold til 

Anonymkode: 85a91...e46

Han DRITER jo ikke i dem selv om han ikke engasjerer seg stort.. Du tillegget «vennen» din veldig veldig mye bare fordi du synes han skulle svart bedre. 

Newsflash: De færreste bryr seg mye om det de ikke selv må forholde seg til.

Du hevder ar han er en dårligere barnevernsansatt pga kommentaren hans. Fattig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...