Gå til innhold

Har litt lyst til å prøve meg på Tinder...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

... selv om jeg har samboer. Bare for å se om jeg får noen matcher. Hvis og når jeg får match, kan jeg velge å overse dem, eller vil det oppfattes som rart? Hvordan fungerer dette, egentlig? Hvis noen får veldig mange matcher, kan de umulig møte alle samnen?

Og det hadde jo vært litt kleint lm noen kjente meg igjen...

Anonymkode: d1586...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, man kan velge å overse de man får match med. Men det er stor mulighet for å bli sett av andre som kjenner deg. Andre menn, noen vil nok tenke at kanskje du er singel igjen og prøve å få match med deg, men så lenge du ikke matcher med de så vil de ikke vite at profilen din er aktiv. Du kan jo late som du bare aldri husket å deaktivere den når du gikk fra singel til forhold.
På meg var det forøvrig en ballemann som hadde prøvd seg på meg tusen ganger før når jeg var singel, som fant meg på tinder når jeg og kjæresten hadde pause og jeg brukte appen for å sjekke markedet litt (ikke møte noen) som skrev til meg på instagram "jeg sier til typen din at du er utro på tinder med mindre det er meg du er utro med". Jeg fikk notification om at han hadde gitt meg superlike men jeg ville jo ikke like han og matche med han. Da ble han vel butthurt.
Så det kan være noen ganske kjipe reaksjoner også som blander seg i andres privatliv.
Nå er jo også noen mennesker i åpent forhold, så det er ikke sikkert de fleste reagerer med "oi er hun utro" hvis de ser deg heller.

Anonymkode: ab005...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med samboeren din om dette? For dersom ikke, og du har tenkt å prøve det i hemmelig for "morroskyld", så ville jeg ha tenkt meg om to ganger.  Siden "alle" er på Tinder er det sannsynlig at noen som kjenner dere vil plukke det opp og kanskje sladre til samboeren din. Så tror kjæresten at du er utro eller på leit etter noe, og selv om du forklarer deg så kan du skape mistilitt i forholdet. Og det kan vel ikke være verdt det bare for å se hvor mange matcher du får?

Det er godt mulig du har tenkt gjennom dette og allerede har snakket med typen om det. Du kan slette matcher rett etter du har fått dem. Vedkommende vil se det om det er han som trykker på match sist, da får han umiddelbart opp at det er match. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål, sikkert. Men det er ikke mulig å være anonym på Tinder?

Anonymkode: d1586...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål, sikkert. Men det er ikke mulig å være anonym på Tinder?

Anonymkode: d1586...263

Da må du nok lage den en anonym facebook profil først, navnet ditt og bildene fra facebook kommer automatisk opp. Men hva er poenget med å lage en anonym Tinder om det er oppmerksomhet og bekreftelse du er ute etter? 

Anonymkode: 121b7...392

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nå lage tinderprofil uten å bruke facebook, bare verifisere med teledon. Her velger du navn og alder selv. Kos deg :)

Anonymkode: c9754...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner heller ikke poenget med en anonym Tinderprofil? Dersom du skal se hvor mange matcher du får, en slags form for bekreftelse, så er du jo nødt å bruke bilder av deg selv, selv om du skulle finne på et annet navn og alder på deg, så er jo sannsynligheten stor for at noen kommer til å gjenkjenne deg fra bildene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, missmcbeal skrev:

Jeg skjønner heller ikke poenget med en anonym Tinderprofil? Dersom du skal se hvor mange matcher du får, en slags form for bekreftelse, så er du jo nødt å bruke bilder av deg selv, selv om du skulle finne på et annet navn og alder på deg, så er jo sannsynligheten stor for at noen kommer til å gjenkjenne deg fra bildene?

Om noen konfronterer meg kan jeg jo spille uvitende og si at jeg må ha en dobbeltgjenger....?

Anonymkode: d1586...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om noen konfronterer meg kan jeg jo spille uvitende og si at jeg må ha en dobbeltgjenger....?

Anonymkode: d1586...263

Dobbeltgjenger ja. Folk kan ta skjermbilde av profilen din og sende det til samboeren din. Da vil man fort kunne avgjøre at det er deg på bildene. Det blir vanskelig å forklare.

Jeg lurer på hva du tenker du virkelig skal oppnå av dette her. Ok, la meg være ærlig. Dersom du er en kvinne med gjennomsnittlig ok utseende så er det ikke noe særlig problem med å få matcher. Min erfaring tilsier at veldig veldig få tar kontakt, så interessen er gjerne ikke så genuin selv om man får en match. Det kan dessuten være at du får en match basert på at matchen din har det samme behovet som deg - nemlig som et bekreftelsesbehov. Vil ikke dette da gi deg et falsk bekreftelse?

Hva er tanken videre, ønsker du å innlede samtaler eller skal du slette matcher med en gang? For det aner meg at du ikke vil bli fornøyd med svaret du får av matching når du først er på Tinder og ser hvordan det fungerer. 

En annen fallgruve er at når du får opp en potensiell match - så aner du ikke om vedkommende har fått deg opp. Dersom det ikke blir match med en gang kan du ikke vite om vedkommende har trykket nei på deg eller om vedkommende enda ikke har fått deg opp som potensiell match. Dersom du er ute etter bekreftelse, så risikerer du å potensielt bli lei deg når dette skjer - du får opp en veldig kjekk mann, du trykker ja på han, men får ikke match. Hvordan kommer dette til å påvirke deg? Du vet ikke om vedkommende har trykket nei på deg eller ikke har vurdert deg enda. Det er ikke sikkert du vil få svar på det heller, for det kan være du har fått opp en person som ikke har vært inn på Tinder på lenge, så kan dette misoppfattes som at vedkommende ikke vurderer deg som attraktiv nok.
 

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, missmcbeal skrev:

Dobbeltgjenger ja. Folk kan ta skjermbilde av profilen din og sende det til samboeren din. Da vil man fort kunne avgjøre at det er deg på bildene. Det blir vanskelig å forklare.

Jeg lurer på hva du tenker du virkelig skal oppnå av dette her. Ok, la meg være ærlig. Dersom du er en kvinne med gjennomsnittlig ok utseende så er det ikke noe særlig problem med å få matcher. Min erfaring tilsier at veldig veldig få tar kontakt, så interessen er gjerne ikke så genuin selv om man får en match. Det kan dessuten være at du får en match basert på at matchen din har det samme behovet som deg - nemlig som et bekreftelsesbehov. Vil ikke dette da gi deg et falsk bekreftelse?

Hva er tanken videre, ønsker du å innlede samtaler eller skal du slette matcher med en gang? For det aner meg at du ikke vil bli fornøyd med svaret du får av matching når du først er på Tinder og ser hvordan det fungerer. 

En annen fallgruve er at når du får opp en potensiell match - så aner du ikke om vedkommende har fått deg opp. Dersom det ikke blir match med en gang kan du ikke vite om vedkommende har trykket nei på deg eller om vedkommende enda ikke har fått deg opp som potensiell match. Dersom du er ute etter bekreftelse, så risikerer du å potensielt bli lei deg når dette skjer - du får opp en veldig kjekk mann, du trykker ja på han, men får ikke match. Hvordan kommer dette til å påvirke deg? Du vet ikke om vedkommende har trykket nei på deg eller ikke har vurdert deg enda. Det er ikke sikkert du vil få svar på det heller, for det kan være du har fått opp en person som ikke har vært inn på Tinder på lenge, så kan dette misoppfattes som at vedkommende ikke vurderer deg som attraktiv nok.
 

Tenkte ikke å innlede samtaler. Og tror nok ikke jeg blir lei meg om jeg trykker på en mann og ikke får match. Men kanskje om jeg ikke fikk NOEN matcher .. 

Anonymkode: d1586...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er like teit som han som skrev en tråd om at han hadde vært utro ved "et uhell" fordi han og en kamerat gikk inn på tinder for å finne jenter som ville være med å ta en øl for morro skyld, uten baktanker selvfølgelig 😝.  Han angret ikke da men. Tinder bør ikke ha noe i forhold å gjøre. Og jo du blir oppdaget. 

Anonymkode: 94555...7cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg heller snakket med samboeren din om jeg var deg, og opprettet en profil med hans viten. Ikke gå bak ryggen hans i alle fall. 

Anonymkode: e0d6c...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg heller snakket med samboeren din om jeg var deg, og opprettet en profil med hans viten. Ikke gå bak ryggen hans i alle fall. 

Anonymkode: e0d6c...882

Kanskje opprette enn felles profil, ha ha ...

Anonymkode: d1586...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...