Gå til innhold

Kurerer trening absolutt alt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.1.2018 den 10.13, Cata skrev:

Helt enig. Trening er bra for mangt og mye, og med unntak av de sist 2-3 ukene så trener jeg jevnlig selv, for jeg vet kroppen generelt har godt av det. Jeg får sterkere muskler og bedre kondis, noe som er ganske OK i hverdagen. Har også fått en rygg som ikke "bryter sammen" så fort. 

Men der stopper det for meg. 

  • Jeg er akkurat like fordømt ensom om jeg trener eller ei. Muligens får jeg mindre tid til å kjenne etter ford jeg blir stressa av at jeg "må" rekke treningen, men det stopper der. Den grunnleggende ensomheten er der fremdeles. 
  • Jeg blir stressa. I tillegg til 10 timers dag på jobb så har jeg det hengende over meg at jeg må trene. Prøver derfor å få unnagjort trening i helgene, men det betyr at helgene låses så jeg får ikke slappet av da heller. 
  • Deprimert er jeg ikke så jeg kan ikke si noe sikkert om effekten, men jeg har vært -  og jeg er rimelig sikker på at med det energinivået jeg da hadde (det kostet skjorta bare å orke å gå innom butikken på vei hjem fra jobb) så ville trening bare vært enda et stressmoment som hadde kjørt meg lenger ned i grøfta enn der jeg allerede var.

Så nei, trening hjelper ikke på alt for denne skrotten i allfall. 

Enig i alt dette.

Anonymkode: 2848e...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.1.2018 den 20.22, AnonymBruker skrev:

Jeg undres veldig over hvor mye trening hjelper for.

Er du deprimert, stressa, vondt i kroppen, kreftsyk, migrene, ensom, diaré - så tren!! Det virker som at bare du trener så bedrer livet seg. Jeg har vokst opp lenge før trening ble hysteri her i landet og heldigvis for det.

Jeg hører kolleger som har skikkelig tidsklemme og ikke aner hvordan de skal rekke det ene og det andre, de skal bare trene 1 times tid først. Trening er nesten det viktigste, det snakkes og skrives om hele tiden.

Er virkelig trening så gull verdt? Jeg er så lei av ordene trening og slanking. 

Anonymkode: 0c297...f4d

Nei og atter nei.

På 80 tallet var jogging inn. Alle skulle jogge. Jogga du ikke, så var du lat og det som var. Hvordan gikk det med de? 20 år senere sitter de med ødelagte knær, proteser og verste fall ufør.

Trening er bra. Du blir bedre form,psykisk føler du deg bedre. Det kurerer ingen sykdommer

Anonymkode: d3337...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Jeg har ordentlig ille IBS og trening/være aktiv hjelper mye. Det gjør at jeg blir sulten, så jeg får spist, det hjelper mot forstoppelsen, som igjen hjelper mot diareen. Og alt det hjelper på psyken. Og det føles godt å mestre noe, og føle at; ok livet sugde ordentlig kalkun i dag, men jeg kom meg i det minste ut døra og gjorde noe som hjelper meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei og atter nei.

På 80 tallet var jogging inn. Alle skulle jogge. Jogga du ikke, så var du lat og det som var. Hvordan gikk det med de? 20 år senere sitter de med ødelagte knær, proteser og verste fall ufør.

Trening er bra. Du blir bedre form,psykisk føler du deg bedre. Det kurerer ingen sykdommer

Anonymkode: d3337...9b5

Så du tror helt alvorlig at flertallet av mennesker som jogger på mosjonistnivå får ødelagte knær? Kanskje du skulle tatt deg en tur på de store maratonløpene og se hvor mange som løper over 10 sånne i året og er i tipp topp form uten ødelagte knær. Det er gjerne utrente mennesker som tror det du tror.

Anonymkode: edbcb...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fristende å si ja, trening hjelper mot alt. Det gjør det ikke, men nesten alt.

Anonymkode: 6b3aa...df5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...