Gå til innhold

Hva typ mat/snacks pakker dere i fødebagen og evt hvor mye?


Maleficenta

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, Neinøff skrev:

Ingenting.. Får jo mat på sykehuset. Er du så heldig og får en så lett fødsel at du kan spise/drikke under fødselen får du heller sende mannen ut etter noe snacks. 

Det eneste jeg har tenkt på er: "Å FYTTI GRISEN, JEG DØR AV SMERTE". Verdens deiligste hamburger hadde ikke frista engang. 

Men.. Hvis du MÅ ha noe.. så kanskje en pakke kjeks.

Etter 16 timer med "nå dør jeg snart", fikk vi  (ja, mannen og!) toast av jordmor. De lar deg ikke sulte.

Ok grunnen til at jeg spør var at jordmor som gav omvisning på sykehuset snbefalte å ta med noe da man på sykehuset kan få tørre skiver og det er så dyrt på sykehuskiosken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gjort klar en matboks i kjøleskapet med redbull, proteinbarer, nøtter og yt. Skal ha med hjemmebakte boller med trønderfår også til etter fødselen :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å bære ta med meg noen drops og ei flaske med saft. 

Anonymkode: b5a35...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte for to uker siden og hadde med en sjokolade, noen kransekakebiter, mandariner og bananer og en vannflaske pluss en flaske Sprite. På føden fikk vi brødskiver og saft/vann.

Anonymkode: 21aa9...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruktfest

Hadde en brus og en sjokoladeplate, men det forble urørt til etter fødselen og isteden trøkket de i meg noen druesukkertabletter, haha. Skal sies at til førstegangs å være tok det ikke mer enn knappe åtte timer fra vannet gikk til ungen var ute, og uten noen smertelindring var det ikke så mye pause å få til å nyte hverken sjokolade eller brus.

8 timer siden, Liven_ skrev:

Sjokkert over at folk tar med så usunn mat.

Det at folk tar med usunn mat i en fødebag er vel hovedsakelig fordi det skal inneholde litt sukker så man får ekstra energi(?). Er i alle fall det som var mitt mål selv om det ikke ble rørt under fødselen. Frukt er nok heller ikke så nice å oppbevare i en bag over tid, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Liven_ skrev:

Sjokkert over at folk tar med så usunn mat 

 

:ac:

Hvorfor det? Akkurat da er jo tidspunktet det må være lov å spise usunt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting, sykehuset hadde døgnåpen kiosk med godt utvalg så det var ikke nødvendig å bunkre opp. Jeg kom inn tidlig av annen årsak og fikk skiver, oppskåret frukt og juice, og fikk i meg litt av maten og mye drikke. Savnet ingenting sånn sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg inntok under fødsel var et glass juice som ble presset på meg av jordmor. Men hadde med meg en pose smågodt og taffelsticks som jeg koste meg med de neste 3 dagene på sykehuset. Sykehusmaten var ingen stor opplevelse så var greit å ha med litt dessert selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller for mye enn for lite. Mat kan jo uansett spises en gang Og er greit å ha noe å velge i :)

Anonymkode: a4612...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...