Gå til innhold

Venstreøyet mitt har vært "blurry" en stund nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker? Må iallefall gni meg i øyet hele tida for det kjennes ut som om jeg har ei slags hinne med "søvn" eller noe som ikke går bort. Det svir også litt akkurat nå, men så har jeg ikke fått mer enn 3-4 timer søvn i natt. 

Anonymkode: fc8cd...476

Kjøp øyedråper på apoteket og se om det hjelper. 

Anonymkode: 61054...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp øyedråper på apoteket og se om det hjelper. 

Anonymkode: 61054...85f

Hvilke øyedråper? Saltvann eller sånn som smører om du skjønner? 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke veldig blurry altså, jeg kan se med venstreøyet. Men såpass at jeg merker at jeg ser mer uklart med det øyet. 

Anonymkode: fc8cd...476

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm.. ikke hatt blodpropp der da? 

Anonymkode: 1a50e...476

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke som jeg vet om

Anonymkode: fc8cd...476

Hvorfor svarer du deg selv? (AB-koden avslører deg....)

Anonymkode: 5285e...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

Hvorfor svarer du deg selv? (AB-koden avslører deg....)

Anonymkode: 5285e...635

Haha, what. Jeg vet hva AB-kode er men har såvisst ikke svart meg selv. 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

Hvorfor svarer du deg selv? (AB-koden avslører deg....)

Anonymkode: 5285e...635

Hvis du ser på de første tallene og bokstavene i AB-koden så ser du at det ikke er samme. Lønner seg å se en gang ekstra før man anklager hehe :)

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

Hvorfor svarer du deg selv? (AB-koden avslører deg....)

Anonymkode: 5285e...635

Hun/han svarer ikke seg selv. Den som spør om blodpropp er ab 1a50e 476 og ts er ab fc8cd 476. 

Så ikke så veldig avslørt, nei. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være så mangt. Alt fra diabetes til blodpropp og kreft. Så dra til legen! 

Anonymkode: 5c33d...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke øyedråper? Saltvann eller sånn som smører om du skjønner? 

Anonymkode: fc8cd...476

Ikke saltvann nei. Sånne som smører. Finnes forskjellige typer. Spør på apoteket. 

Anonymkode: 61054...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke saltvann nei. Sånne som smører. Finnes forskjellige typer. Spør på apoteket. 

Anonymkode: 61054...85f

Hmm, jeg har Viscotears liggende i sånne engangspipetter, er det bra for å smøre? Har ikke helt skjønt greia med den, om den smører eller "bare" er kunstig tårevæske sånn som saltvann...

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være så mangt. Alt fra diabetes til blodpropp og kreft. Så dra til legen! 

Anonymkode: 5c33d...38b

Selv om det bare er litt blurry og ikke veldig? 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk :)

Da skal jeg snakke om øyet mitt også i neste uke, når jeg likevel skal til lege for å mase (enda mer) om blodprøver for allergi og mammografi. Trenger jo ikke å bestille enda en time. Men håper det er lenge til neste gang for jeg er lei av å grue meg til legebesøk

(det er noe dritt, fordi jeg føler det sånn pga to leger jeg har hatt tidligere som har ga uttrykk for at det jeg trengte hjelp til bare var tull :(

Anonymkode: fc8cd...476

Jeg har det samme problemet med høyre øye. Det er en liten bit at hornhinnen som har løsnet. Ikke så mye å gjøre med, men irriternde. Det må sjekkes siden det kan være noe mer alvorlig.

Når det det gjelder de to legene som aldri skulle hatt pasienter skal du ignorere. Faren min ble utsatt fôr det samme. Det kostet han livet, 40 år gammel. Han døde noen uker etter legebøsøket fordi legen ikke tok symptomene alvorlig.

Anonymkode: df788...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det samme problemet med høyre øye. Det er en liten bit at hornhinnen som har løsnet. Ikke så mye å gjøre med, men irriternde. Det må sjekkes siden det kan være noe mer alvorlig.

Når det det gjelder de to legene som aldri skulle hatt pasienter skal du ignorere. Faren min ble utsatt fôr det samme. Det kostet han livet, 40 år gammel. Han døde noen uker etter legebøsøket fordi legen ikke tok symptomene alvorlig.

Anonymkode: df788...45f

Uff, føler med han og deg/dere! Noe så meningsløst som at han ikke ble hørt :(  men tusen takk for at du deler din erfaring her, det er så viktig at sånne som dere her inne skriver slike ting som backer opp pasienten!! Jeg har vokst opp med foreldre som har satt all sin lit til en fastlege for hele familien, som egentlig aldri har hørt på pasientens virkelige behov for å bli henvist videre, bare skrevet sykemeldinger i hytt og pine! Så er sikkert ikke rart at jeg har lært meg å tro at legen alltid har rett... 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg til at venstreøyet mitt var helt gjenklistret av "søvn", og når jeg ser meg i speilet så er øyet hovent og rødt.. Må definitivt snakke med legen om det neste torsdag. Lurer fælt på hva som feilet øyet mitt...

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag våknet jeg til at venstreøyet mitt var helt gjenklistret av "søvn", og når jeg ser meg i speilet så er øyet hovent og rødt.. Må definitivt snakke med legen om det neste torsdag. Lurer fælt på hva som feilet øyet mitt...

Anonymkode: fc8cd...476

Har nok fått en infeksjon av et slag. Ikke farlig bare plagsomt og utrolig smittsomt. Pass på å ikke gni deg i øyet, og vask hender godt. Du kan gjerne tørke bort smusset, men bruk en fuktig og ren klut. Vask hender etterpå. Dropp sminke, og har du brukt øyesminke siste dagene så kaster du det. 

Anonymkode: d23c7...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nok fått en infeksjon av et slag. Ikke farlig bare plagsomt og utrolig smittsomt. Pass på å ikke gni deg i øyet, og vask hender godt. Du kan gjerne tørke bort smusset, men bruk en fuktig og ren klut. Vask hender etterpå. Dropp sminke, og har du brukt øyesminke siste dagene så kaster du det. 

Anonymkode: d23c7...a46

Men da har infeksjonen var en god stund da? Rart at det er blurry en god stund for så plutselig å være gjenklistra av søvn på morran og er rødt og hovent. Ikke at jeg utelukker at det er en infeksjon, men det høres rart ut. Forøvrig er synet på venstreøyet mye mer uklart nå enn det var for noen uker siden. 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dra til legen. Er kanskje blodpropp 🤔

Anonymkode: 3a8c8...e7d

Blodpropp er akutt, jeg har vært plaget over lengre tid. 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blodpropp er akutt, jeg har vært plaget over lengre tid. 

Anonymkode: fc8cd...476

Tørt øye som har ledet til infeksjon? Jeg hadde det.

Anonymkode: 61054...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er garantert allergi. Det er puss som legger seg på øyet slik at det er blurry. Sliter selv med det i blant.

Anonymkode: 3f88d...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...