Gå til innhold

Venstreøyet mitt har vært "blurry" en stund nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i et par måneder hatt "blurry" syn på venstre øyet mitt. Tok synsundersøkelse rett før jul, der sa de ikke noe om noe galt med øyehelsen min, bare at jeg hadde pluss 0.75 på begge øynene og en litt skjev hornhinne på høyre øye. 

Denne "blurry"-greia er verst om jeg har sovet litt lite, men den er egentlig til stede mesteparten av tia. 

Noen som kjenner til dette, har hatt det selv elns? 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke veldig blurry altså, jeg kan se med venstreøyet. Men såpass at jeg merker at jeg ser mer uklart med det øyet. 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmm.. ikke hatt blodpropp der da? 

Anonymkode: 1a50e...476

Ikke som jeg vet om

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke som jeg vet om

Anonymkode: fc8cd...476

Ville dratt til legen 

Anonymkode: 1a50e...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville dratt til legen 

Anonymkode: 1a50e...476

Hater å dra til legen. Føler så lett at de synes jeg er der for ofte. Er vel hos lege gjennomsnittlig 2-3 ganger i året. Pga forskjellige ting. Har ikke helseangst altså, men er redd de skal tro at jeg ikke har det, og ikke tar meg på alvor

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen flere tanker? Er jo en del som har vært innom tråden

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen flere tanker? Er jo en del som har vært innom tråden

Anonymkode: fc8cd...476

At du bør dra til legen. 

Hva e viktigst? At legen synes du ikke er til bry, eller helsa di? For meg er det helsa. Jeg driter i hva legen synes om meg, men foretrekker fremfor alle andre alternativ at han synes jeg er ei masekjerring som aldri gir seg.

Anonymkode: be8d2...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du bør dra til legen. 

Hva e viktigst? At legen synes du ikke er til bry, eller helsa di? For meg er det helsa. Jeg driter i hva legen synes om meg, men foretrekker fremfor alle andre alternativ at han synes jeg er ei masekjerring som aldri gir seg.

Anonymkode: be8d2...647

Takk :)

Da skal jeg snakke om øyet mitt også i neste uke, når jeg likevel skal til lege for å mase (enda mer) om blodprøver for allergi og mammografi. Trenger jo ikke å bestille enda en time. Men håper det er lenge til neste gang for jeg er lei av å grue meg til legebesøk

(det er noe dritt, fordi jeg føler det sånn pga to leger jeg har hatt tidligere som har ga uttrykk for at det jeg trengte hjelp til bare var tull :(

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk :)

Da skal jeg snakke om øyet mitt også i neste uke, når jeg likevel skal til lege for å mase (enda mer) om blodprøver for allergi og mammografi. Trenger jo ikke å bestille enda en time. Men håper det er lenge til neste gang for jeg er lei av å grue meg til legebesøk

(det er noe dritt, fordi jeg føler det sånn pga to leger jeg har hatt tidligere som har ga uttrykk for at det jeg trengte hjelp til bare var tull :(

Anonymkode: fc8cd...476

Da bytter du til en profesjonell lege, som vet å oppføre seg! Man skal aldri grue seg til å ta kontakt med legen sin...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Minlillesky skrev:

Da bytter du til en profesjonell lege, som vet å oppføre seg! Man skal aldri grue seg til å ta kontakt med legen sin...

Jeg opplever at jeg har en flink lege nå! Men har bare generelt angst for å bli stemplet som hypokonder eller noe. vet ikke hvorfor, ingen som har kalt meg det før, men var nok bare hvordan jeg ble møtt av de andre. Men jeg kan jo sikkert si det helt i starten av legetimen også da, at jeg gruer meg til legebesøk fordi jeg føler jeg kommer med for mye og at jeg er redd folk skal tro jeg har helseangst.

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hater å dra til legen. Føler så lett at de synes jeg er der for ofte. Er vel hos lege gjennomsnittlig 2-3 ganger i året. Pga forskjellige ting. Har ikke helseangst altså, men er redd de skal tro at jeg ikke har det, og ikke tar meg på alvor

Anonymkode: fc8cd...476

Du er hos legen 2-3 ganger i året og er redd for å bli oppfattet som hypokonder? Herrefred, hva er jeg da? Superhypokonder? I fjor var jeg til legen... 5 ganger. Synest ikke det var så ille. Man går til legen så mange ganger det er nødvendig. Det er verre ting som kan skje enn å bli oppfattet som hypokonder. 

Tviler uansett på at du blir det, 2-3 ganger i året er ubetydelig. Noen er hos legen mye mye oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, missmcbeal skrev:

Du er hos legen 2-3 ganger i året og er redd for å bli oppfattet som hypokonder? Herrefred, hva er jeg da? Superhypokonder? I fjor var jeg til legen... 5 ganger. Synest ikke det var så ille. Man går til legen så mange ganger det er nødvendig. Det er verre ting som kan skje enn å bli oppfattet som hypokonder. 

Tviler uansett på at du blir det, 2-3 ganger i året er ubetydelig. Noen er hos legen mye mye oftere. 

Kan hende jeg underdrev litt fordi jeg var redd noen ekle troll skulle kalle meg hypokonder her også. Er visst veldig redd for det haha. Men er maks 5 ganger til lege på ett år jeg også. 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis123

Tok de bilder av øyet ditt når du var på synsundersøkelse? Tror det er litt ulik praksis i de forskjellige kjedene, men anbefaler en tur til optiker og en GRUNDIG synsundersøkelse. Optikeren kan dette mye bedre enn fastlegen din. Han eller hun kan høyst sannsynlig bare henvise deg videre, de har ikke de samme verktøyene som en optiker/øyelege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har tørt øye? Jeg har det og må bruke øyedråper om vinteren.

Anonymkode: 61054...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Melis123 skrev:

Tok de bilder av øyet ditt når du var på synsundersøkelse? Tror det er litt ulik praksis i de forskjellige kjedene, men anbefaler en tur til optiker og en GRUNDIG synsundersøkelse. Optikeren kan dette mye bedre enn fastlegen din. Han eller hun kan høyst sannsynlig bare henvise deg videre, de har ikke de samme verktøyene som en optiker/øyelege. 

Takk for tips, skal høre med de (Specsavers)! 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkesyn skal tas på alvor! Det kan være helt ufarlige ting som f.eks tørre øyne eller mer alvorlige ting. Jeg ble henvist til øyelege når jeg kom med omtrent samme problemstilling til legen. Men jeg hadde en del andre symptomer i tillegg så jeg tok også MR av hjernen. Alt ok på MR, mens øyelegen fant et eller annet grums (husker ikke akkurat nå), men jeg er henvist til mulig operasjon. 

Det er viktig å få tatt 3D-bilder av øynene, det var hvertfall på de bildene at min øyelege fant avvik. Hadde også veldig forskjellig trykk på øynene.

Anonymkode: 895bd...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du har tørt øye? Jeg har det og må bruke øyedråper om vinteren.

Anonymkode: 61054...85f

Usikker? Må iallefall gni meg i øyet hele tida for det kjennes ut som om jeg har ei slags hinne med "søvn" eller noe som ikke går bort. Det svir også litt akkurat nå, men så har jeg ikke fått mer enn 3-4 timer søvn i natt. 

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tåkesyn skal tas på alvor! Det kan være helt ufarlige ting som f.eks tørre øyne eller mer alvorlige ting. Jeg ble henvist til øyelege når jeg kom med omtrent samme problemstilling til legen. Men jeg hadde en del andre symptomer i tillegg så jeg tok også MR av hjernen. Alt ok på MR, mens øyelegen fant et eller annet grums (husker ikke akkurat nå), men jeg er henvist til mulig operasjon. 

Det er viktig å få tatt 3D-bilder av øynene, det var hvertfall på de bildene at min øyelege fant avvik. Hadde også veldig forskjellig trykk på øynene.

Anonymkode: 895bd...588

Hmm.. Takk for råd! De målte trykk på øynene mine hos optiker også, men fant tydeligvis ingenting siden jeg ikke hørte noe om øyehelsen min annet enn styrke og hornhinneskjevhet.

Anonymkode: fc8cd...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...