Gå til innhold

Hvordan bli motivert til å slanke meg på nytt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I fjor var jeg kjempemotivert. Trente 3 ganger i uka, gikk lange turer mens jeg hørte på lydbok, laget kostholdsplaner og dokumenterte prosessen i fitnesspal. Jeg var skikkelig godt i gang. Dessverre havnet jeg i en utrolig intens periode. Satt nesten døgnet rundt på et kontor og hadde ikke tid eller overskudd til å trene på 3 måneder. Mot slutten mesket jeg meg med all slags trøstemat fordi jeg var så sliten av å være stressa og overarbeid. Nå har jeg lagt på meg alle kiloene og noen ekstra! Formen er elendig og jeg føler meg totalt mislykka. :(

Hvordan skal jeg klare å finne motivasjonen på nytt? Jeg blir så demotivert når jeg tenker på at jeg må starte HELT fra scratch igjen. 

Jeg skal bare kvitte meg med ca 5-7kg, men de sitter som støpt. Jeg må også begynne å trene igjen. Kondisjonen er forferdelig og jeg blir andpusten bare jeg går innom kiwi.

Trenger tips til hvordan jeg kan finne den tapte motivasjonen. Gjerne litt uvanlige tips. Hva som helst egentlig. Tredemølla står klar på stua men blir sliten bare jeg ser på den.

Har sånn lyst til å tørre å gå med bikini i sommer... :grine:

Anonymkode: 7e46e...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HanenIFlokken

Vel, sex brenner mye kalorier :P

Små ting kan utgjøre litt i lengden, velg trappa foran heisen.. Mer grønt på tallerken og mer frukt og grønt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener alltid før jobb. Da er jeg ferdig med det, og har hele ettermiddagen til andre ting😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Trenger tips til hvordan jeg kan finne den tapte motivasjonen. Gjerne litt uvanlige tips. Hva som helst egentlig. Tredemølla står klar på stua men blir sliten bare jeg ser på den.

Anonymkode: 7e46e...fd8

Motivasjon er oppskrytt. I fjor kom du åpenbart inn i en god rutine som fikk deg til å føle deg vel, og hvis jeg var deg hadde jeg fokusert på å komme tilbake til den følelsen. Og første trinn er å slutte og tenke på å gå på tredemølla, og bare effings ta på deg treningstøyet og sette i gang. Nå hindrer letingen etter motivasjon deg i å trene fordi du tror det er et magisk pulver som får deg opp på mølla. Det er en grunn til at NIkes slagord er "Just do it".

Anonymkode: 5db4f...db4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...