Gå til innhold

Janne Jemtland


JuliaKepler

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Det har jeg også tenkt. Han har jo vært involvert hele tiden. De kunne siktet ham før. Og hadde han vært drapsmannen, så ville han aldri kritisert at politiet jobber tregt, men jublet. Nei, lurer på hvorfor de måtte pågripe akkurat ham

Godt du vet hvordan politet jobber... De holder sikkert ikke kortene tett til brystet, men fyrer løs til media og andre som ikke har noe med saken å gjøre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen skrev at h*n hadde en teori om at blodsporene var plassert på de to stedene svært lenge etter kl 2 den natten, fordi at det snødde mye i den tiden etter dette tidspunktet og at blodet hadde kommet til å vært nedsnødd om blodet hadde kommet på funnstedene kort tid etter kl 2.

Anonymkode: 5b095...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Noen skrev at h*n hadde en teori om at blodsporene var plassert på de to stedene svært lenge etter kl 2 den natten, fordi at det snødde mye i den tiden etter dette tidspunktet og at blodet hadde kommet til å vært nedsnødd om blodet hadde kommet på funnstedene kort tid etter kl 2.

Anonymkode: 5b095...bd8

Det var en turgåer med hund som fant det så det kan ha ligget under snøen, da hunder selvsagt lukter blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan visste de at det var hennes blod? Er alles blod registrert et sted? Sikkert et meget dumt spørsmål, men lurer veldig på dette.

Anonymkode: d430e...623

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan visste de at det var hennes blod? Er alles blod registrert et sted? Sikkert et meget dumt spørsmål, men lurer veldig på dette.

Anonymkode: d430e...623

D N A 🙄

Anonymkode: d3479...6f1

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken går nå i sin nye fase. Nå er det om å gjøre å manipulere denne manipulatoren til å fortelle hvor levningene til Janne er. Hvor lang tid vil det ta? Tipper at han holder kjeft litt til

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan visste de at det var hennes blod? Er alles blod registrert et sted? Sikkert et meget dumt spørsmål, men lurer veldig på dette.

Anonymkode: d430e...623

DNA i fra hårbørste, tannbørtste osv... kobler det opp mot blodet

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Husmusa70 skrev:

Det var en turgåer med hund som fant det så det kan ha ligget under snøen, da hunder selvsagt lukter blod.

På bildet var det ikke snø oppå og det så også ut til å være frost langs bakken.

Anonymkode: 5b095...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan visste de at det var hennes blod? Er alles blod registrert et sted? Sikkert et meget dumt spørsmål, men lurer veldig på dette.

Anonymkode: d430e...623

Testet noe med DNA fra hennes hjem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere menge blod og at det ikke lå snø over?

Anonymkode: 5c3e6...051

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet dere menge blod og at det ikke lå snø over?

Anonymkode: 5c3e6...051

På bildet fra det ene funnstedet vises jo blodet (i stor mengde) tydelig. I VG.

Anonymkode: 5b095...bd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På bildet fra det ene funnstedet vises jo blodet (i stor mengde) tydelig. I VG.

Anonymkode: 5b095...bd8

Aha, har ikke fått med meg det bildet 🙄

Anonymkode: 5c3e6...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Saken går nå i sin nye fase. Nå er det om å gjøre å manipulere denne manipulatoren til å fortelle hvor levningene til Janne er. Hvor lang tid vil det ta? Tipper at han holder kjeft litt til

Ja - han hadde jo mage til å kritisere politiet, så en tilståelse kommer nok ikke med det første. 

Når det gjelder denne pressekonferansen så var vel denne som alle andre i slike saker? At journalister kan stille spørsmål tror jeg har med ytringsfrihet eller et eller annet å gjøre. Et slags formalia. Politiet kan selvsagt ikke sitte å forklare inngående om drapsetterforskningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ektemannen blir alltid siktet i slike saker, og som regel dømt. Politiet tar alltid utgangspunkt i ektemannen/eksen/partneren, og om de ikke klarer motbevise skyld så blir vedkommende siktet og som regel dømt. Skyldig eller ikke spiller ikke så stor rolle, selv om det som regel er mannen som er skyldig.

Kripos stoler jeg lite på, de greide å rote det til i Baneheia-saken, for eksempel, en skoleelev ville lett greid å legge to og to sammen og skjønne hva som skjedde der.

Anonymkode: a27e3...8e0

Du blander kortene - Kripos avgjør ikke skyldspørsmålet, det er det retten som gjør. Og Baneheia duger ikke som eksempel på at en partner tas for drap. 

Og når det gjelder nettopp partnerdrap så er du helt på jorder om du mener det ikke kreves bevis for å dømme partnere. Det er som regel solide tekniske bevis og tilståelse som ligger til grunn for domfellelse, de gangene drapsmannen ikke tar livet av seg selv også da. 

Hvofor dette vanvittige behovet for å bortforklare at drap på kvinner oftestbegps av partner el ex? Så vanvittig behov for å unnskylde menn at du fornekter simple fakta? 

Anonymkode: bf646...4dd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du blander kortene - Kripos avgjør ikke skyldspørsmålet, det er det retten som gjør. Og Baneheia duger ikke som eksempel på at en partner tas for drap. 

Og når det gjelder nettopp partnerdrap så er du helt på jorder om du mener det ikke kreves bevis for å dømme partnere. Det er som regel solide tekniske bevis og tilståelse som ligger til grunn for domfellelse, de gangene drapsmannen ikke tar livet av seg selv også da. 

Hvofor dette vanvittige behovet for å bortforklare at drap på kvinner oftestbegps av partner el ex? Så vanvittig behov for å unnskylde menn at du fornekter simple fakta? 

Anonymkode: bf646...4dd

Jeg blander ingen kort. Dessverre er det slik at selv om Kripos tar feil, så fester allmennheten og retten lit til hva de sier. Slik kan justismord oppstå.

Anonymkode: a27e3...8e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sobril skrev:

Trenger jeg briller? Kan bare skimte en liten flekk, jeg. 

Jeg kan ikke skimte det en gang, jeg. Hvor ser du den?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...