Gå til innhold

Janne Jemtland


JuliaKepler

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det et verdsatt juridisk prinsipp at tiltalte er/anses som "uskyldig" inntil det motsatte er bevist? 

Anonymkode: 44faf...31a

Ikke på KG.

Anonymkode: 1dcf3...d60

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er nok mange som har ulik oppfatning. Som sagt er jeg generelt enig med deg, utenom når det kommer til opplagte saker som denne er. Men, nok om det!

Anonymkode: 48f8c...6b6

Håper ingen har ulik oppfatning av at det ikke er hva man selv tror som bestemmer hva en annen person er.

Men ja, nok om dette nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Hysj nå

Du følger ikke en gang saken i nyhetene. Du sitter bare her å spyr ut eder og galle. Hvorfor?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, i så fall skrev:

Håper ingen har ulik oppfatning av at det ikke er hva man selv tror som bestemmer hva en annen person er.

Men ja, nok om dette nå.

99% av Norges befolkning tror (vet) det. Altså denne saken er opplagt, ikke bare noen få personer tror. Politiet vet nok sikkert også at han er drapsmannen. Det er stor forskjell på om noen individer kaller noen for en drapsmann når saken er veldig uklar. Når saken derimot er så klar som det er nå så synes jeg faktisk at man skal få lov til å kalle han det han faktisk er.

Anonymkode: 48f8c...6b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal være jublende glade for at Janne nå er funnet og noen har blitt siktet. Endelig kan bygda puste ut og komme seg videre, steg for steg.

Anonymkode: 1dcf3...d60

For det første, er det ikke bekreftet at det er JJ som er funnet (jada, det er usannsynlig at det er noen andre). For det første, er ikke en siktelse ensbetydende med skyld (jada, det er sannsynlig at det er ham). For det tredje, så holder det i massevis å trekke et vemodig lettelsens sukk over at saken i det minste er oppklart - når den kommer så langt. 

Og bygda kan nok ikke komme seg videre før skyldspørsmålet er rettslig avgjort - eventuelt også med påfølgende ankesaker.

Anonymkode: c43eb...36b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden skremmer meg. 

Jeg skjønner at det kan oppleves spennende med et uavklart dødsfall/drap. Men sansasjonslysten og spekulasjonene over alt mulig dere ikke har noe grunnlag for å vite noe om tar helt av. Hvis det var deres familie som i dag hadde fått vite at et kjært familiemedlem var funnet død hvordan hadde dere reagert på slik spekulasjon og nærmest engasjement i deres dype tragedie? 

Tenk dere litt om. Noen ting er det best å diskutere og uttrykke sin harme over i lukkede rom. Og har man ikke noen der hjemme å diskutere og spekulere med så er det ikke alt som trenger skrives på Internett.  

Anonymkode: 3bd6c...c94

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

99% av Norges befolkning tror (vet) det. Altså denne saken er opplagt, ikke bare noen få personer tror. Politiet vet nok sikkert også at han er drapsmannen. Det er stor forskjell på om noen individer kaller noen for en drapsmann når saken er veldig uklar. Når saken derimot er så klar som det er nå så synes jeg faktisk at man skal få lov til å kalle han det han faktisk er.

Anonymkode: 48f8c...6b6

For meg handler det om prinsipper, det har ikke noe med hvor opplagt det er eller hvor stor andel av Norges befolkning som tror han er skyldig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

99% av Norges befolkning tror (vet) det. Altså denne saken er opplagt, ikke bare noen få personer tror. Politiet vet nok sikkert også at han er drapsmannen. Det er stor forskjell på om noen individer kaller noen for en drapsmann når saken er veldig uklar. Når saken derimot er så klar som det er nå så synes jeg faktisk at man skal få lov til å kalle han det han faktisk er.

Anonymkode: 48f8c...6b6

Og når 99% av verdens befolkning trodde at jorda var flat så var den saken også udiskutabel, de som hevdet noe annet ble latterliggjort...

Anonymkode: 44faf...31a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, i så fall skrev:

For meg handler det om prinsipper, det har ikke noe med hvor opplagt det er eller hvor stor andel av Norges befolkning som tror han er skyldig.

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og når 99% av verdens befolkning trodde at jorda var flat så var den saken også udiskutabel, de som hevdet noe annet ble latterliggjort...

Anonymkode: 44faf...31a

Jeg velger å kalle ham en drapsmann, dere får velge å anta at han er drapsmann men velge å ikke si det høyt. Begge deler er greit... Gidder ikke å lage en stor diskusjon av det.

Anonymkode: 48f8c...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg velger å kalle ham en drapsmann, dere får velge å anta at han er drapsmann men velge å ikke si det høyt. Begge deler er greit... Gidder ikke å lage en stor diskusjon av det.

Anonymkode: 48f8c...6b6

Justismord er greit, det også?

Anonymkode: 44faf...31a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JuliaKepler skrev:

Har motivet kommet frem?

Motivet kommer vel evt fram når skyldspørsmålet avgjøres.

Anonymkode: c43eb...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Justismord er greit, det også?

Anonymkode: 44faf...31a

:rolleyes: Nei selvsagt ikke. Jeg kaller han ikke en drapsmann om det skulle vise seg at han er uskyldig men fra mitt synspunkt er han skyldig til det motsatte er bevist, nettopp fordi saken allerede er ganske klar.

Anonymkode: 48f8c...6b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som skriver at ektefellen kun er far til det ene barnet; Det stemmer ikke. Dem har to barn sammen, og ingen av dem hadde barn fra tidligere. 

Anonymkode: f6e93...b6f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere som skriver at ektefellen kun er far til det ene barnet; Det stemmer ikke. Dem har to barn sammen, og ingen av dem hadde barn fra tidligere. 

Anonymkode: f6e93...b6f

Har de DNA- testet barna??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere som skriver at ektefellen kun er far til det ene barnet; Det stemmer ikke. Dem har to barn sammen, og ingen av dem hadde barn fra tidligere. 

Anonymkode: f6e93...b6f

Rart at noen tror noe annet. Det er sikkert fordi de ikke finner unge nr 2 på facebook.. Ingen som tenker på at vedkommende ikke er på fb fordi alderen er 10 år..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Har de DNA- testet barna??

Hvorfor i alle dager skulle de det? Det spiller da overhodet ingen rolle.

Anonymkode: ee379...ec7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kindagirl skrev:

Rart at noen tror noe annet. Det er sikkert fordi de ikke finner unge nr 2 på facebook.. Ingen som tenker på at vedkommende ikke er på fb fordi alderen er 10 år..

Noen tror nesten at om noe(n) ikke er på Facebook så eksisterer de ikke.

Anonymkode: 1dcf3...d60

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere han har vært straffet får vold.Så er det noen her som synes det er morsomt at andre er utsatt for vold.Han har også kastet stein mot hus med utlendinger snakk om for en idiot

Anonymkode: 58de1...370

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, JuliaKepler skrev:

Har de DNA- testet barna??

Hvorfor i alle dager skulle de det? Hva for en såpeserie tror du det her er?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...