Gå til innhold

Janne Jemtland


JuliaKepler

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig dumt spørsmål, men er ekte-/drapsmannen far til barna eller er de fra tidligere forhold? Hvis han er faren er dette så tragisk som det kan få blitt.

 

Anonymkode: f377d...9d2

Det er visst bare den ene gutten som har drapsmannen til far. Men vet ikke hvor lenge han har vært stefar for den andre. Aldersforskjellen mellom barna er jo ikke stor. 

Anonymkode: c3e88...845

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor han var i disse 20 årene sine? Jeg ser han oppgir selv å ha deltatt i Gulfkrigen, men ellers? 

Anonymkode: 1f9d0...186

Står i Vg han har vært utstasjonert i Afrika ved flere anledninger opp igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...og at det ikke er andre savnede i området. Du klarer ikke å regne ut 1+1 eller?

Anonymkode: f377d...9d2

Forrige oppdatering var at det var funnet en død person. Det ble ikke sagt noe om kjønn. Jeg driver ikke med spekulasjoner.

Anonymkode: 5b095...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, dette begynner å bli altfor drøyt. "minutt for minutt" filming av leting etter liket.... Sannsynligvis vet ikke engang de involverte hjelpemannskapet at VG sitter i en bil 50 meter unna å filmer gjennom glassruta. Dette er uproft og respektløst syntes jeg!

Anonymkode: aab17...c88

Jeg fulgte med minutt for minutt, jeg.

Anonymkode: 01f1f...8c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

samt at Dagbladet la ut saken med åpent kommentarfelt på Facebook igår hvor navnet på ektemannen florerte blant kommentarene.

...nå er det jo ikke så vanskelig å se navnet hans selv om det ikke blir nevnt i et kommentarfelt...de burde blokkert profilen hennes på fb,for nå kan jo alle som vil se hvem manner er...

Anonymkode: a1c13...2b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Mortem skrev:

De var i en konflikt før de dro fra festen.

I hvilken avisartikkel kan man lese om det? Link?

Anonymkode: 5b095...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen unnskyldning, men oppfølgingen og screeningen av soldater, også fra norske styrker, er generelt kritikkverdig. Det finnes få/kanskje ingen proffesjonelle veteraner som ikke lider av ptsd og paranoia, og har lidd av det gjennom store deler av tjenesten. Det å drepe ligger ikke latent for folk flest, og en mann med hans bakgrunn har åpenbart egenskaper ut over det normale. Fremmedlegionen er langt hardere enn en standard norsk tjeneste og de fungerer som internasjonale leiesoldater for div konflikter, spesielt i afrika. Han har sett og deltatt i skarpe oppdrag, som for oss er totalt fremmed, og mye verre og traumatisk enn enhver hollywoodversjon. Man blir ikke værende som soldat for fremmedlegionen inårevis, med mindre man er avhening av spenningen som det gir.

Dette er ingen unnskydning som sagt, og det da godt å se at han så det mest fornuftige i situasjonen ved å legge alle kortene på bordet slik at alle etterlatte kan bearbeide hendelsen og få svar på alle spørsmål. Med hans bakgrunn kunne han lett ha holdt kjeft og bestått alle løgndetektorer i ukesvis. Han er trent til å tie, men åpenbart ikke til å skjule spor.

Dette er bare ufattelig trist for offeret, og alle etterlatte.

Anonymkode: ca1ba...1ab

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det har vært å leve i deres hjem.. Om det var harmonisk eller konfliktfylt.

Anonymkode: d430e...623

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker

Politiet har fått inn over 200 tips i denne saken,og omlag 180 truleg komt fra festdeltagere på romjulsdansen som paret tok del i. den 29.12.      Ingen av festdeltagerne hadde nok ikkje  forstilt seg en så tragisk utgang på en ellers hyggeleg romjulsfest der Janne tilsynelatende hygget seg saman med andre sambygdinger for siste gang.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får så vondt av familien. Lurer på om de har hatt tanker om at det kan være ektemannen eller om det kom som lyn fra klar himmel på dem. Måtte de få alle svarene de lurer på i denne tragedien

Anonymkode: 4ca8e...b20

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man lærer seg å ikke stille spørsmål ganske kjapt, når man er gift med en kommandosoldat. Man lærer også at det er best å holde kjeft, ligge lavt, når den verste paranoian herjer. Jeg tror Janne må ha vært et varmt og tålmodig menneske, som så det beste i de rundt seg, og holdt fast i det, mtp at hun levde med siktede i så mange år. Jeg håper at frykten hun må ha følt denne natten, ikke var en frykt hun levde med i det daglige. Det finnes noe godt i alle mennesker, også i de som lever i skuggen, utenfor normalen. Jeg håper familien blir godt ivaretatt, og at evt frykt de ha levd med, blir fulgt opp av alle instanser. 

Anonymkode: ca1ba...1ab

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes politiet i Norge har blitt flinkere dem siste åra 

Anonymkode: 58de1...370

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes politiet i Norge har blitt flinkere dem siste åra 

Anonymkode: 58de1...370

Politiet er virkelig dyktige. De er langt bedre enn de ofte får kred for. 

Anonymkode: d3479...6f1

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var engstelig for at dette skulle bli en evig savnet-sak. Sånn sett er jeg glad hun er funnet. De får en avslutning. Håper barna blir tatt godt hånd om. For et mareritt de lever i nå :-( 

Anonymkode: d3479...6f1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med Hvem er nestemann?

Anonymkode: 5b095...bd8

De som var rundt denne mannen og mistenkte ham. Hadde han ikke blitt pågrepet, så måtte de levd med ham som en fri mann. Og i verste fall som en tikkende bombe. Hvem er nestemann som står i fare for livet sitt!?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, JuliaKepler skrev:

De som var rundt denne mannen og mistenkte ham. Hadde han ikke blitt pågrepet, så måtte de levd med ham som en fri mann. Og i verste fall som en tikkende bombe. Hvem er nestemann som står i fare for livet sitt!?

Kjære deg, de fleste drapsmenn i Norge er IKKE seriemordere. Kanskje du bør vurderer å kjøpe bøker ett annet sted enn på nærkiosken. 

Anonymkode: ca1ba...1ab

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uttalt i media at det ble funnet blod under ransakelsen av parets felles hjem i går. Er det ikke rart at ektemannen ikke har klart å fjerne blodspor når det har gått hele to uker siden hun ''ble borte''. 

Anonymkode: b4a44...d9d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er uttalt i media at det ble funnet blod under ransakelsen av parets felles hjem i går. Er det ikke rart at ektemannen ikke har klart å fjerne blodspor når det har gått hele to uker siden hun ''ble borte''. 

Anonymkode: b4a44...d9d

Det skal noe til å fjerne blodspor 100 %. Har du ikke sett krimserier?

Anonymkode: 75288...9e4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...