Gå til innhold

Låser du ytterdøren når du er hjemme`?


Gjest Balian de Ibelin

Anbefalte innlegg

Låser aldri. Fant ingen nøkler da vi skulle på ferie sist gang, så da låste vi heller ikke. Nøkkelen til bilen ligger i bilen. 

Anonymkode: b680d...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg låser. I bygget jeg bor i har det vært mye diverse, og det er stadig at folk tar i døra og prøver å komme inn. Og det til tross for at ytterdøra til bygget også er konstant låst.

Anonymkode: c9483...372

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, dette var en skremmende tråd. Er det så mange som føler seg så utrygge hjemme at de ser seg nødt å låse døren selv når de er hjemme? Det er trist. Jeg låser sjeldent døren når jeg drar på butikken eller jobb engang, jeg. Bilene står ulåst med nøklene i midtkonsollen. Bor vel å merke på bygda, hadde vel låst bil og dør når jeg ikke var hjemme selv dersom jeg bodde i en storby. Men ikke når jeg selv er hjemme, det blir alt for rart for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig låser jeg døra når jeg kommer hjem. Jeg er ung men ikke dum. Låser også sikkerhetslåsen og setter på lenka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin
1 minutt siden, halvehimmelen skrev:

Oi, dette var en skremmende tråd. Er det så mange som føler seg så utrygge hjemme at de ser seg nødt å låse døren selv når de er hjemme? Det er trist. Jeg låser sjeldent døren når jeg drar på butikken eller jobb engang, jeg. Bilene står ulåst med nøklene i midtkonsollen. Bor vel å merke på bygda, hadde vel låst bil og dør når jeg ikke var hjemme selv dersom jeg bodde i en storby. Men ikke når jeg selv er hjemme, det blir alt for rart for meg. 

Har ikke noe med å være utrygg. Jeg bare foretrekker å ha døren låst.

Men jeg har opplevd at en prøvde å låse seg inn i leiligheten min. Men det var fordi han tok feil av min leilighet og nabo leiligheten som han hadde kjøpt. 

 

Endret av Balian de Ibelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kun når jeg sover og heller ikke da er det så farlig. Bor i en ganske liten leilighet, så jeg hører det hvis noen åpner ytterdøra.

Anonymkode: 5d1d3...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygd med 5000 innbyggere: Låste (som regel) om natten.

Flyttet for meg selv til mellomstor by: Låste aldri, før noen stjal masse hygieneartikler og cd'er😂 

Bor nå i Oslo sentrum og låser for sikkerhets skyld. Tror de fleste tilpasser seg etter hvor de bor, og hvem de kjenner som bør i nærheten. Jeg er f.eks ikke fan av folk som går rett inn til andre, uten at det er avtalt. Jeg setter pris på den friheten det er å kunne gjøre hva man vil i eget hjem. Gå naken, gå i hullete klær, se på frustrerte fruer, spise nudler- whatever, uten å bli sett ned på av den grunn.

Anonymkode: 520b2...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser døra bestandig. Mye pga en nabo som går rett inn hvis det er ulåst. Ikke gøy å komme ut fra dusjen og så sitter naboen i stua. Etter den episoden så låser jeg bestandig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låste aldri før når jeg var hjemme, ikke på natten heller. Ikke alltid jeg gadd låse døren når jeg dro i butikken heller. Men etter en mindre stabil kjæreste (nå eks) låser jeg døren sekundet jeg går inn.

Anonymkode: bf190...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Låser alltid døra, med mindre jeg venter besøk og vet jeg ikke kommer til å ha lyst til å reise meg og låse opp når de kommer (jeg er lat) 

Da jeg var hjemme i foreldrepermisjon og satt mye i stua med en sovende baby på fanget hendte det faktisk er par ganger at noen tok i dørhåndtaket på ytterdøra og sjekket om det var låst. Jeg vet ikke om det var en av ungene i nabolaget eller innbruddstyver, men ungene pleier å banke hardt på døra og ikke bare ta i håndtaket og forsvinne uten å gi lyd fra seg...

Anonymkode: 372dc...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde en stund på et lite sted da låste jeg døra om natta og når jeg ikke var hjemme. Når jeg dro ut vred jeg om nøkkelen, men lot den stå i, bare så folk skulle skjønne at jeg ikke var der.
Nå bor jeg i en storby og låser, men låser ikke alltid om jeg bare skal ut å tisse med hunden.

Drømmen er å bo et sted jeg ikke trenger å låse :)

Anonymkode: 3021b...117

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låste til kvelden før i enebolig med 3 barn og 2 hunder som var ut og inn hele dagen liksom. Låste ukedag når vi skulle jobb/skole, men helgene, da stod dørene uløste på dagtid såfremt noen var hjemme. 

Nå i borettslag, bor alene og låser når jeg går, og låser når jeg er kommet hjem. Har gjort det til en vane å alltid ha det låst her. Hadde forsøk på innbrudd i nabo-borettslaget der beboeren hadde hørt lyd, å gått på gangen for å se, og ser da at det smetter et brekkjern inn mellom ytterdøra og dørkarmen. Hadde ikke beboeren skreket at hun ringer politiet nå, så  er det ikke godt å si hvordan det kunne gått. Grøss å gru.

Anonymkode: 60b42...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvfølgelig låser jeg.Tenker at folk som ikke låser må være minst mildt tilbakestående. Det tar to sekunder og gjør at man får tilbake på forsikringen hvis noe skulle skje.

Hva i himmelsens navn er poenget med å la være å låse? Forstår det hvis man har et barn som leker rett utenfor og som løper ut og inn men ellers er det ingen unnskylding for å være så dum.

Anonymkode: acd43...0b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Jeg kan forstå at folk ikke låser om de bor langt ute på landet hvor det er langt til nærmeste nabo, Men at man ikke låser når man bor midt i byen eller med mange naboer forstår jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stort sett. Om jeg venter besøk så lar jeg den stå åpen. Må gå ned trappen og gjennom hele huset for å låse opp, så da er det greit å slippe. Alle som besøker oss vet også om dette, så de ringer nå bare på ringeklokken og går rett inn, for ellers blir de stående kjempelenge før jeg kommer ned :P Bor på bygda i et byggefelt. Samboer står opp før meg om morgenen, og han låser da alltid døren fra yttersiden når han drar, slik at jeg slipper å ligge og sove med åpen ytterdør :rodmer: Låser alltid bilen, og låser alltid huset når jeg reiser på butikken f.eks. 

Anonymkode: 3301e...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...