Gå til innhold

Låser du ytterdøren når du er hjemme`?


Gjest Balian de Ibelin

Anbefalte innlegg

Nei. Ytterdør står dessuten ofte åpen, fordi katt og hunder går inn og ut. På vinterstid må jeg lukke døren til mellomgangen, så ikke alle varme slipper ut. Da kan hunder gå ut og inn kun i yttergang. 

Sjelden redd for at noen skal komme inn, selv om jeg faktisk har opplevd innbrudd mens vi var hjemme i tidligere bolig. Dette strøket føles trygt, og hundene hadde gitt lyd fra seg om noen kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg låser døra når jeg legger med. Kunne egentlig bare hatt den ulåst siden jeg sover med vinduet på vid gap om natta året rundt. Soverom i første etasje 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser alltid døren bak meg, enten om jeg er hjemme eller på besøk :fnise:

Eneste unntaket er hvis jeg vet vi får besøk innen 30 min, da står den ulåst frem til besøket kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, EvaLena skrev:

Ja, jeg låser døra når jeg legger med. Kunne egentlig bare hatt den ulåst siden jeg sover med vinduet på vid gap om natta året rundt. Soverom i første etasje 😳

Samme her 😂 det er enkelt og dirke opp den «haken» som holder vinduet litt igjen. 

Tror faktisk verandadøren er åpen å 😂 men der er det så mye snø nå så de skal få litt å jobbe med om de gidder å prøve :P 

Anonymkode: 3989b...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei, det gjør jeg ikke. låser nesten aldri døra om jeg skal på butikken heller. Bilen står i ulåst garasje med nøklene i.

Anonymkode: 3f611...b99

Du må være oppmerksom på at hvis bilen blir stjålet, kan du regne med ikke å få noe igjen på forsikringen. Det samme gjelder innbrudd i huset, kraftig avkortning på forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låser alltid døren, låser til og med når jeg er hos andre siden jeg har fått det som vane :fnise: Låser ikke når jeg går ut og henter posten/ut med søppel da, men låser jo døren når jeg kommer inn igjen.

En venninne av meg opplevde en gang innbrudd midt på dagen mens hele familien var hjemme. Hun, mannnen og hunden var i stuen, og faren hennes halvsov i en stol i spisestuen (gangen er rett ved spisestuen, så må man gjennom den for å komme til stuen eller forbi for å komme til resten av huset). Plutselig legger han merke til en fyr som sniker seg forbi han og ut i gangen, så han roper da på mannen til venninnen min. Var da en fyr som hadde sneket seg inn i huset, tatt med seg forskjellige ting og var på vei ut av huset igjen. Etter det har de alltid låst døren for å si det sånn. Utrolig ekkelt å tenke på, og til og med hunden deres merket ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På grunn av at jeg bor alene låser jeg den som oftest når jeg er hjemme ja. 

Anonymkode: 7cdde...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låse døren selvfølgelig døren når jeg er borte :) Er jeg hjemme alene så låser jeg som regel døren når jeg planlegger å duppe på sofaen. Så slipper man overraskelser. 

Så til sist låser vi døren på natt, om vi ikke ønsker et enkelt gjennomførbart innbrudd..

Anonymkode: 7d65e...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Elaine Marley skrev:

Det varierer, men stort sett. Bor i bygning med flere leiligheter og anser det som ganske trygt, men har opplevd at noen har gått feil på grunn av at dørene er så anonyme. Da hadde jeg heldigvis låst. 

Selv om foreldrene mine bor på bygda og ikke en dritt skjer der, så låser jeg alltid der om jeg er alene og det er mørkt og ofte om dagen også. Sikkert fordi jeg har en tendens til å sovne om jeg har vært på jobb noen ganger, og da vil jeg ikke våkne opp til at noen har kommet seg inn eller en nabo har gått inn. 

Det har jeg klart før :fnise: Var skikkelig sliten etter jobb. Lå noe aviser og reklame på dørmatten min, så jeg plukket det opp og gikk inn døren min. Så står jeg plutselig helt forvirret i en fremmed gang og tror det har rablet for meg...før det det kommer en forskremt mann ut i gangen. Da gikk det opp for meg hva som hadde skjedd. Jeg beklaget så klart veldig, men jeg var så forfjamset at jeg klarte å ta med meg posten hans hjem til meg :sjenert: 

Anonymkode: 2bd32...39a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

nei, det gjør jeg ikke. låser nesten aldri døra om jeg skal på butikken heller. Bilen står i ulåst garasje med nøklene i.

Anonymkode: 3f611...b99

Hvor bor du?

Jeg låser alltid, har så bra fantasi ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her 😂 det er enkelt og dirke opp den «haken» som holder vinduet litt igjen. 

Tror faktisk verandadøren er åpen å 😂 men der er det så mye snø nå så de skal få litt å jobbe med om de gidder å prøve :P 

Anonymkode: 3989b...969

Jeg bruker ikke den «haken» engang, får bare håpe det går bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i leilighet med smekklås, men låser ikke ekstra. Vi låste imidlertid aldri husdøren før.

Anonymkode: 52723...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Låser på natta, men har ofte glemt det. I fjor oppdaget vi at kjellerdøra hadde stått ulåst i nesten en måned også. 

Lenge leve ødemarka, men det kan jo skje ting her også. Vi låser garasjen, mest fordi forsikringen blir billigere. Og på natta fordi det fins gærninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri. Bor på landet, med få naboer som vi kjenner godt. Som oftest låser vi ikke døra om natta heller, eller når vi drar bort for en time eller to. Har hund som eventuelt bjeffer hvis noen kommer inn, samtidig som at huset er såppass gammelt og slitent at det hadde vært en meget enkel sak å komme seg inn hvis noen hadde hatt lyst til det.

Men hadde jeg bodd et annet sted, som f.eks. et sted helt uten naboer, eller et mer tettbebygd sted med naboer jeg ikke kjenner 110 %, hadde jeg nok låst døra hele tiden, bare for å være på den sikre side. Jeg vet det finnes rævva mennesker der ute, men jeg har aldri møtt på noen sånne her jeg bor .

Anonymkode: 210b7...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er For det den går auto i lås.

Lar gjerne nøkkelen ligge i åpen bil så er ikke som jeg må ha låst dør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...