Gå til innhold

#meetoo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.http://www.dagen.no/Nyheter/TRAKASSERING

 

Her er det mange ting som får meg til og undres litt og spørsmål jeg oppriktig ønsker en seriøs debatt rundt og tilogmed kanskje noe som dytter meg i retning av et svar. 

I saken (muligens skrivefeil) står det at hun 

"Som 16-åring deltok hun seg inn på festene etter helgemøter i partiregi. "

Deltok hun eller snek hun seg med? 

Uansett. Hun ble ikke presset til å delta etter hva jeg forstår. 

Nå er det en stund siden jeg var 16 år selv, men husker det da enda. 

Vi takket da heller ikke nei til alkohol vi heller den gangen og da som nå siklet jentene etter de eldre guttene og mennene. Noen ting forandrer seg aldrig. 

Men hun er da kompetent nok til å avstå fra både og delta på festen og takke nei til alkohol hvis hun ikke ønsker det? 

 

hvis hun ikke ønsket noens oppmerksomhet eller selskap, så forlater du stedet. Enkelt og effektivt. 

Også var det en veldig vinkling i saken som gjorde at iallefall jeg lurer på. 

Jeg synes det legges opp til at det var mennenes skyld at hun var der? 

Det var vel flere enn bare et par menn der vil jeg tro? Ingen som vurderte hennes tilstedeværelse som uønsket?.

Kan man alltid si at det uansett er den som måtte ha trådd over en annens grense sin feil? Uten noe som helst rom for St det kan ha oppstått situasjoner som er misforstått av overgriper. 

Anonymkode: d8e45...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det handler ikke bare om enkeltpersoner som kan ha gjort noe, men også om en ukultur.

Anonymkode: 54ba0...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett om hun hadde sneket seg inn, så er jo ikke dét at hun var der årsaken til de 40+ år gamle mennene som sjekket hun opp og sa de var glad i "lammekjøtt" sine holdninger. Det er holdningene til disse mennene som sjekker opp en 16 åring det er noe alvorlig galt med og det nytter ikke å skylde på fylla slik Giske prøver på.

Det er som Solheim selv sier i artikkelen:

Sitat

Mange varsler gjelder i forbindelse med fest der voksne og unge er sammen. Man blir en moralist i manges øyne når man snakker om disse tingene, men vi trenger å snakke om dette.
Den voksne, den med makt og tyngde, og moderpartiene må gå i seg selv dersom unge har negative opplevelser knyttet til festlige lag, sier Solheim.

 

Anonymkode: 40fa6...5ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...