Gå til innhold

Reisemål sommerferie med tre små barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til reisemål med tre små barn? Barnas alder er 8, 5 og 3 år.

Sol og strand er viktig for oss, da ungene elsker å bade, men det skader ikke om det er andre ting å finne på også. Vi vil helst ikke på et av disse vanlige chartermålene. Vi har tidligere vært ulike steder på Mallorca, Kypros, Tyrkia osv., og det blir rett og slett for mye folk i juli. Lange flyturer skremmer oss ikke. 

Jeg setter pris på om det er noen som har noen tips å dele med meg!

Anonymkode: 912b6...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mauritius,  Aruba,  Thailand,  Kapp Verde eller Florida kanskje.  

Eventuelt Albania, Jordan, Israel, Montenegro,  Kroatia.  Også Polen har visst endel fine strender. 

Den sørlige delen av England er og fin og utenfor  charterselskapene  sine turer. 

Det vår jo ann å ha ferie på Jylland i  Danmark  og.  Masse fine strender der og haugevis av forskjellige aktiviteter man kan gjøre med barna. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I juli er det nok mye folk overalt. Men hvorfor reise på chartertur i det hele tatt? Selv om dere har 3 små barn? Chartertur er samlebånd. Du hører trillekofferter rulle ut og inn til alle døgnets tider, du sitter på utstilling på balkongen på hotellet, ungene er i bassenget, og foreldrene følger med fra solsenga ved siden av. Og du som gjest er en av veldig mange. 

Mye stress og lite kos. Få deg inn, og få deg ut. Så kan du i mellomtiden ha dine dager ved bassenget, og gå opp og ned samme gata med restauranter og butikker som tilbyr det samme, alle sammen. Jeg skjønner at småbarnsforeldre vil ha det litt enkelt, men samtidig vil man jo oppleve noe.

Ta heller bare flybilletter f.eks til Kroatia. Så leier dere leilighet gjennom Airbnb, eller gjennom andre nettsteder. Der kan dere være for dere selv, med strand like ved. Har dere leiebil, så kan dere bo flere plasser i løpet av ferien, og oppleve flere steder.

Nå har ikke vi små barn, men jeg sjekket pris for 1-2 uker med flybilletter, leiebil, og diverse leiligheter i Kroatia i mai, og det kom seg på kr 7000 for ei uke, og kr 10 000 for 2 uker. Da med overnatting i egen leilighet til 300-400 kr pr natt. Leiebil kostet 1200 for 2 uker.  Det er sikkert noe dyrere i juli, men kanskje langt under det dere må betale for chartertur.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg skrev ikke at vi vil reise på chartertur. Det vil vi helst unngå. Tidligere har vi vært på chartertur, men vi har også reist for oss selv. Det er helt klart best å legge opp reisen selv! Det aller beste synes jeg egentlig er å kombinere i hvert fall et par steder, slik at en ikke er på samme sted hele tiden. Det jeg trenger tips til er steder. Jeg lurer på hvor det er bra å dra. Kanskje har noen tips om noen bortgjemte perler som jeg ikke har fått med meg. :)

Anonymkode: 912b6...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notrd-Italia (Gardasjøen), Sør-Tyskland (Bodensee), pg Kroatia, er alle steder jeg vil tilbake til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler østkysten av Italia mor Adriaterhavet. Tortoreto er et flott barnevennlig sted med kjempefin strand hbor det er langgrunt. Hit er det ikke charterturisme og ingen andre nordmenn. Renates villa leier ut leiligheter der. Har selvsagt vært der selv med barn. Vi liker badeliv og rolige omgivelser uten for mye mennesker/)

Anonymkode: 94d8d...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi An i Vietnam! Lang reise, men en perle av et sted!! Bo helt ved stranden,  enten hotell eller bungalow. 

Fly med Qatar airways. Da får dere litt romsligere seter og veldig god service. Da.må dere ha en mellomlanding i Doha, Qatar. Vi synes det er best å dele opp strekningen og få beveget oss litt.  Vi har en gang tatt en overnatting der også,  bare for å se litt av byen. Ved mellomlanding er det ikke noe stress med bagasjen, da dere har sjekket inn til endestedet. Vi hadde bare en liten trillekoffert med det vi trengte for selve reisen med oss i kabinen, og som vi hadde på flyplassen og også på overnattingen. 

Fly så videre til Hanoi. Der hadde vi også overnatting for å se byen, men hvis dere ikkr har interesse for det, kan dere bare bytte fly der, og fly til Da Nang.  Derfra tar dere taxi til Hoi An til hotellet, eller bestiller henting med hotellets taxiservice. Det er kort vei fra flyolassen i Da Nang til Hoi An. 

Vietnam er rimelig,  har god mat, nydelige strender,  gode hoteller og det er helt annerledes enn det en vanligvis reiser til. Mange liker også Thailand, men jeg foretrekker Vietnam foran Thailand. Men sikkert smak og behag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...