Gå til innhold

Har dere merket at ingen kvinner har blitt anklaget for seksuell trakassering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, padawan skrev:

Det er ikke like interessant for pressen å omtale det når kvinner blir beskyldt for dette men det er ike til å stikke under en barkrakk at det forekommer seksuell trakassering fra kvinner også.. 

Det er det helt klart har selv bevitnet det og måtte utestenge kvinnelige gjester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når også kvinners holdning til overgrep mot menn generelt er å fryse og le av det samt komme med kommentarer som " ham bør bare være glad til " "ham kunne jo bare dyttet henne bort" "menn blir jo ikke voldtatt eller tafset på som oss, de må jo ha reisning for å bli voldtatt. Å da må du være kåt"  og latterliggjøre å frata offeret all verdighet. Ja da blir det få som melder ifra... 

Kjenner du deg ikke igjen? Nei det er bra ,da er du kanskje en av mindretallet om du mener det oppriktig. 

 

Anonymkode: 8c17c...054

Akkurat som kvinner kan bli ufrivillig våte i skjeden kan og en mann få ufrivillig reisning.

 

Sånn @Peonjenta da regner jeg med du er fornøyd og at dagen din er redda.

Håper du får et finere liv slik at du ikke lenger har behov for å drive med flisespikkeri.

 

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seksuell trakassering er uønsket seksuell oppmerksomhet eller handling.

Ingen seksuell oppmerksomhet eller handling fra en kvinne er uønsket. Derfor er seksuell trakassering fra kvinner umulig.

Anonymkode: 7c911...383

Trives du i drømmeland?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seksuell trakassering er uønsket seksuell oppmerksomhet eller handling.

Ingen seksuell oppmerksomhet eller handling fra en kvinne er uønsket. Derfor er seksuell trakassering fra kvinner umulig.

Anonymkode: 7c911...383

Helt riktig, 

Anonymkode: d03d0...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når også kvinners holdning til overgrep mot menn generelt er å fryse og le av det samt komme med kommentarer som " ham bør bare være glad til " "ham kunne jo bare dyttet henne bort" "menn blir jo ikke voldtatt eller tafset på som oss, de må jo ha reisning for å bli voldtatt. Å da må du være kåt"  og latterliggjøre å frata offeret all verdighet. Ja da blir det få som melder ifra... 

Kjenner du deg ikke igjen? Nei det er bra ,da er du kanskje en av mindretallet om du mener det oppriktig. 

 

Anonymkode: 8c17c...054

Du støtter altså vold mot kvinner?

Anonymkode: d03d0...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Akkurat som kvinner kan bli ufrivillig våte i kjeden kan og en mann få ufrivillig reisning.

Hva er kjeden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hva er kjeden?

Sikkert noe kjedelig.

Anonymkode: 81755...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hva er kjeden?

Er du så dum at du ikke greide å skjønne brytningen av en setning fordi det manglet en bokstav i et ord? Du verden, jaja, du har i det minste mot til å innrømme det.

Anonymkode: a145e...65c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du så dum at du ikke greide å skjønne brytningen av en setning fordi det manglet en bokstav i et ord? Du verden, jaja, du har i det minste mot til å innrømme det.

Anonymkode: a145e...65c

Hvem sier jeg ikke forstår "brytningen" i en setning pga. et feilstavet ord?  Det manglet nok ikke noen bokstav der nei. Folk skriver ordet konsekvent feil av grunner jeg ikke forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett utallige menn i mitt 40år lange liv som har vært alt for nærgående og pågående seksuellt mot kvinner. Har nesten til gode å se kvinner være slik mot menn. Selv har jeg aldri opplevd at kvinner går over grensen mot meg. Det sier vel litt om hvorfor!

Anonymkode: e6b40...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi problemet med seksuell trakassering er systematisk rettet mot kvinner. Metoo er større enn enkelthistoriene som kommer fram. Jenter vokser opp med seksuell trakassering. Det er normen, det er overalt og det handler om mer enn at enkeltmenn ikke forstår sitt ansvar når de er i formelle maktposisjoner. Det er nabomannen som kommenterer kroppen din som et seksuelt objekt når du nettopp har fått pupper. Det er læreren som ikke respekterer intimsonene til jentene. Det er idioter som henger ut av biler og tuter på deg når du bare går ute. Det er å konsekvent føle seg utrygg og redusert til et seksuelt objekt. Det er å gå fortere og fortere når du skal hjem på kvelden fordi det går en gjeng mannfolk og snakker slibrig om deg så høyt at du hører det. Det er å være vennlig mot folk, for så å bli tafsa på av en i trodde var hyggelig. Osv. Osv. Skjønner? 

Det blir som med rasisme. Det er systematisk rasisme som foregår mot mørkhudede. Når en mørkhudet diskriminerer på et eller annet nivå en som er hvit, er det alvorlig, men ikke det samme problemet. 

At menn også opplever uønska seksuell oppmerksomhet innimellom er hevet over enhver tvil, og kan være både ekkelt og skremmende, men det er altså ikke samme problemet. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Peonjenta skrev:

Hva er kjeden?

Beklager autokorrekturen.

Skjeden, fornøyd nå? Eller var det gøyere å være ræ....l

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peonjenta skrev:

Hvem sier jeg ikke forstår "brytningen" i en setning pga. et feilstavet ord?  Det manglet nok ikke noen bokstav der nei. Folk skriver ordet konsekvent feil av grunner jeg ikke forstår. 

Noen pga autokorrektur

Andre pga dysleksi 

Noen pga at de ikke har norsk som hovedspråk

Noen pga latskap

 

I mitt tilfelle er det nok en mix av de 3 første.

Ser likevel ikke hvorfor du har ræ...l fakter pga en liten skrivefeil.

Endret av Fru Uperfekt
Rettet autokorrektur slik at ikke peonjentas dag skulle bli ødelagt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sett utallige menn i mitt 40år lange liv som har vært alt for nærgående og pågående seksuellt mot kvinner. Har nesten til gode å se kvinner være slik mot menn. Selv har jeg aldri opplevd at kvinner går over grensen mot meg. Det sier vel litt om hvorfor!

Anonymkode: e6b40...047

 

I mitt 50 år pluss liv har jeg sett og opplevd mange kvinner som går langt over grensen. Grunnen til at du ikke har opplevd noe slik kan ha to grunner. Enten omgår du greie kvinner, eller er det ingen som syns du er noe særlig attraktiv.

Anonymkode: 4534b...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være fordi det bare er menn som gjør det ?

Anonymkode: d03d0...974

Det er fordi menn blir latterliggjort, da spesielt av andre menn dersom de står fram og sier de har blitt utsatt for seksuell trakassering fra kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått med meg mange historier hvor kvinner også har trakassert eller begått sekuelle overgrep, og tror det er mange hendelser som ikke er kommet frem i lyset også. De fleste historiene som jeg har lest har blitt delt i diverse debatter rundt omkring. Men det var en ganske stor historie i USA hvor en kvinnelig musikant ble beskyldt for å ha misbrukt/voldtatt to tidligere venninner, og det var på mange feminist profiler på Instagram som delte me too saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Det er fordi menn blir latterliggjort, da spesielt av andre menn dersom de står fram og sier de har blitt utsatt for seksuell trakassering fra kvinner.

Det er jo en unnskylding å bruke.

Anonymkode: d03d0...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...