Gå til innhold

Så totalt forvirret ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg søker nøytrale mennesker syns punkt, da jeg føler at jeg befinner meg i en forvirrende situasjon..

Jeg er samboer med min forlovende. Jeg er norsk, men han er ifra Øst-Europa. Vi har nå vært sammen i ett år og jeg har kommet dir hvor jeg ønsker forandring. Jeg føler bare så stor usikkerhet.

All inntekten kommer fra meg, da han har problemer med å få jobb pga språket osv. Han har ikke utdannelse. Men lærer norsk selv og har stor frem gang. Han vil så gjerne forsørge meg og min datter. Han vil jobbe, men vanskelig å få jobb i Norge. Så ha har jobbet i Polen med ved og fått ca 200 kr dagen. De pengene bruker han i helhet på meg og min datter. 

Men jeg har jo vesentlig høyere inntekt enn han. Min inntekt ønsker han å bestemme over. Altså dekke nødvendige utgifter er jo greit. Men jeg trenger eks ny tlf fordi min gamle er 3 år og fungere ikke. Det er han helt i mot. Vi må prioritere klær til min datter, bil osv. Før var han helt håpløs å få med på kino eks .. men det har blitt bedre.

Når det gjelder gaver, forstår jeg at han ikke har penger. Men det hadde ikke skadet en liten omtanke på min bursdag eller på julaften. Noe som frokost på sengen eller annet korselig.

Men det som er det største problemet - er at han kan bli svært sur og frustrert over min oppførsel. Hver gang blir han frustrert over meg. Jeg lager konflikter hos oss, jeg er umoden, jeg lager dårlig mat, jeg kan ikke styre penger osv... Kjenner at når han sier så mye vondt så ødelegges min selvtillit. Han kan studere meg opp og ned med blikket sitt, mens han spør om jeg er helt dum.  Han har kjeftet på meg noen ganger ved middags bordet - mens mitt barn hører på. Vi blir slitne av det. Både hun og jeg.

Men når vi har det bra, da har vi det virkelig bra. Han har lært meg mye virkelig. Han prøver virkelig å forandre seg. Men hans personlighet gjør at jeg blir utslitt. Jeg har ikke så mye glede. 

Har kommet dit at jeg vurdere å bryte opp. Men da blir han uten bosted her i Norge og uten jobb fra før av, må han tilbake til landet sitt. Føler på en måte at jeg svikter han. Akkurat som han selv sa - at jeg er en løgner, tyv og svikefull. Med tanke på at han er min forlovede - så vet jeg helt sikkert at jeg ikke vil gifte meg med han... Fordi hans karakter er slik at jeg vet ikke hva jeg har i vente. Hvis han noen lunde nå oppfører seg, og selv da opplever jeg det vanskelig. Hva når jeg blir hans kone. Det gjør meg redd og usikker...

Har noen vært i lignende situasjon? Eller kanskje det er kultur forskjell som jeg ikke forstår. Han prøver jo ut ifra de mulighetene han har. Han lærer jo språket. Han bruker ikke penger på seg selv... Svikter jeg han virkelig dersom jeg velger å gå videre...

Anonymkode: 6e18a...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikk! Nå. Synd for ham om han ikke har noe sted å bo, du har ikke lenger ansvar for ham når du ikke er med ham. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fjompen skrev:

Stikk! Nå. Synd for ham om han ikke har noe sted å bo, du har ikke lenger ansvar for ham når du ikke er med ham. 

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dratt for lenge siden! 

Anonymkode: f6b0a...0d1

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke pga kulturforskjeller. 

Anonymkode: 0a5f8...22c

 

Tusen takk for innspill :) 

Føler meg så kald og kynisk over for han, dersom jeg bare liksom drar. Vil så gjerne hjelpe han med å lære norsk, få jobb osv. Men det som er skremmende er at han nesten aldri ber om tilgivelse. Jo, en eller to ganer i løpet av det siste året. Han ser ikke sin egen være måte kan det se ut. Jeg vil ikke at min datter skal vokse opp å se at jeg blir ydmyket og kjeftet på. Det er liksom ikke riktig... Føler meg så sliten og forvirret at jeg vet snart ikke hva som er rett og galt.. Men takk for innspill

Anonymkode: 6e18a...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Tusen takk for innspill :) 

Føler meg så kald og kynisk over for han, dersom jeg bare liksom drar. Vil så gjerne hjelpe han med å lære norsk, få jobb osv. Men det som er skremmende er at han nesten aldri ber om tilgivelse. Jo, en eller to ganer i løpet av det siste året. Han ser ikke sin egen være måte kan det se ut. Jeg vil ikke at min datter skal vokse opp å se at jeg blir ydmyket og kjeftet på. Det er liksom ikke riktig... Føler meg så sliten og forvirret at jeg vet snart ikke hva som er rett og galt.. Men takk for innspill

Anonymkode: 6e18a...2b1

Nei du har rett. Du vil ikke at din datter skal oppleve dette. Du må dra. Nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du sammen med han? Hva ser du i han egentlig? 

Anonymkode: 5ca66...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polske menn er ikke sånn som dette. Han her er en drittsekk og du kan fint ende forholdet.

Anonymkode: d2c38...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fjompen skrev:

Stikk! Nå. Synd for ham om han ikke har noe sted å bo, du har ikke lenger ansvar for ham når du ikke er med ham. 

så han tar feil når han sier ho burde prioritere klær til datteren og ikke tlf?

Anonymkode: 48347...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ok ut dette forholdet her, tenker at det beste for din del er å kvitte deg med han her og gå videre, måten han snakker om deg er grunn nok til å forlate han umiddelbart. Hvordan kan du finne deg i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

så han tar feil når han sier ho burde prioritere klær til datteren og ikke tlf?

Anonymkode: 48347...aa8

Du har helt rett, at han f.eks kjefter på henne foran ungen er jo betydningsløst. /ironi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Polske menn er ikke sånn som dette. Han her er en drittsekk og du kan fint ende forholdet.

Anonymkode: d2c38...1a0

I følge ei Polsk dame jeg møtte så jo, men hun var ikke akkurat noe å samle på selv. Uærlig folkeslag.

Anonymkode: e3529...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...