Gå til innhold

Han har nattevakter. Et minus for meg :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt kjent med en interessant fyr på 29 år. Alt virker bra forhold til hva det er jeg ser etter i en partner, men han har veldig merkelige arbeidstider. Han jobber mobilt som vekter og annenhver uke jobber han nattevakter fra kl 20 på kvelden til 03 på morningen. Men han får uansett betalt for den andre uken i tillegg. Den andre uken (hvor han egentlig har fri) bruker han tiden på å gå på møter ifm utleie av bolig ect. 

Det er de ukene hvor han jobber sene nattevakter som bekymrer meg :( Fordi et av de viktigste faktorene for meg er at begge har litt "normale" arbeidstider. Det verste jeg vet er når man gifter seg med en og største issue blir mangel på kvalitetstid sammen. Jeg ønsker ikke at "ikke nok tid til hverandre" skal bli et problem. Hvis dere skjønner. På lang sikt å måtte være alene på kveldene i en hel uke er jo kjipt. Det er i allefall min mening. 

Tror dere han er villig til å gjøre noe med arbeidstidene dersom vi blir noe seriøst..? Han jobbet i det firmaet i nesten 10 år, jeg synes da han burde få de beste vakttidene på dagen da men.. 

Anonymkode: 7268d...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange dager i uken jobber han natt? Regner med at han for eksempel jobber 3 på rad? Synes ikke det er så mye.

Jeg jobber selv natt, og synes ikke at noen nattevakter annen hver uke er noe problem. Hvis han ikke jobber i helgene, heller, og du også har fri da, burde det ikke være noe problem, eller..? :) 

Synes ikke du skal tenke så langt. Hvem vet hva som skjer om et halvt år.

Anonymkode: a6282...035

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor flink er han til å snu døgnet normalt igjen etter nattevakt? Om han er villig til å endre på arbeidstidene er det bare han som vet. Om han har vært singel lenge er det vel ikke rart egentlig at han velger å jobbe på denne måten, han tjener jo bedre. Men synes her du tar sorgene på forskudd. Er det viktig for deg å ha kvalitetstid hver kveld? Han har jo fri på kveldene annen hver uke, pluss i helgene, så det burde ikke være et stort problem å få til normal mengde kvalitetstid med kjæresten.

Anonymkode: c2f8c...664

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud du skal være glad for at han har en jobb. Snakk om å være needy.

Anonymkode: 600f4...6c3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om han trives med jobben sin da? Måååå du på død og liv ha en mann ved din side hver eneste kveld? Kvalitetstid får dere,  men hver dag er ikke et must. Kan være godt for par også, og være litt fra hverandre. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«At det går an å være så needy» bla bla bla. Hør på enkelte av dere norske poteter da... SÅÅÅÅ normalt med sene nattevakter... ddt er AKKURAT needy jeg IKKE er da idioter 😂... og JO. Jeg skal tenke såppass langt. Om 7 måneder har han i mislykket forlovelse i forrige forhold. Så jo jeg har all rett i å tenke såppass langt. Og ja. Jeg liker å ha mannen hjemme til vanlig tid. Er slett ikke kontrollerende men om jobben tillater motsatt vil han jo snu om døgneytmen totalt når han kommer hjem igjen..

Anonymkode: ca786...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer jobber de fleste uker kveldsvakt. Han er ikke hjemme før nærmere 2230 til 2300 på kvelden. Da er han oppe kanskje en til to timer før han legger seg. Det er ikke så mye vi får gjort sammen pga det, men vi spiser omtrent alltid middag sammen og prater hver dag litt. Vi trenger ikke å gjøre aktiviteter sammen hver dag. Det hender vi bare sitter foran hver vår pc, eller jeg feks ser på tv mens han gjør noe annet. Ja det er mye egentid på meg, men det bruker jeg heller da til egentid som å være sammen med venner, trening, interesser. Det er annen hver lørdag og søndagene jeg og samboer har mest tid sammen. Som oftest finner vi på noe da som kino, bowling eller tar en tur til venner/får besøk etc, men av og til tilbringer vi også helgene hver for oss. Feks jeg drar på besøk til hjembyen for å treffe venner og fam der, mens han har en guttekveld.

Jeg savner jo litt mer tid med han engang i blandt, men det viktigste er at den tiden vi tilbringer sammen er bra. 

På den måten så ser jeg ikke hva du klager over. Hver glad for at han har en jobb og er selvstendig. Dere har mer enn nok tid sammen iht mange andre par. Tenk på de parene hvor feks den ene jobber borte et annet sted i landet hele uka, der hvor partner jobber feks på sjøen, eller oljeplattform.. osv.. De er borte lenge de. Selv de er i et forhold..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier, du høres "needy" ut. Mannen har en stabil jobb, så bare vær takknemlig for det.

Min jobber også helt ville turnuser. Kunne aldri falle meg inn å klage på det. Vi har masse tid fri sammen som andre ikke har, og får masse deilig egentid. Vinn-vinn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg, har selv jobbet til rare tidspunkt, men hatet det og skiftet jobb. Hadde ikke orket å ha en partner som jobbet slik, ikke fordi vi må ses hele tiden, men fordi det er tungvint med planlegging ol. Alt må innrettes etter jobben. Dessuten liker jeg ikke å bli vekket. 

Hvis alt annet fungerer ville jeg ikke kuttet ut, men har du snakket med ham.

Anonymkode: 9bc90...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter han 03 annenhver uke, så bør det jo ikke være noe problem, særlig ikke dersom han faktisk har fri ukene etter? Til sammenligning er det mange yrkesgrupper som jobber 0900-0300 hver enestee dag. 

Med hans turnus vil dere ha nok av tid sammen. 

Anonymkode: cdd1e...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud du skal være glad for at han har en jobb. Snakk om å være needy.

Anonymkode: 600f4...6c3

Så enig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutter han 03 annenhver uke, så bør det jo ikke være noe problem, særlig ikke dersom han faktisk har fri ukene etter? Til sammenligning er det mange yrkesgrupper som jobber 0900-0300 hver enestee dag. 

Med hans turnus vil dere ha nok av tid sammen. 

Anonymkode: cdd1e...f61

0900 -0300 hver eneste dag vil jeg våge å påstå at du skal lete lenge etter noen som jobber....😂 I tilfelle bør du nok anmelde arbeidsgiveren.

Anonymkode: 18eae...13f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi et av de viktigste faktorene for meg er at begge har litt "normale" arbeidstider. 

Tror dere han er villig til å gjøre noe med arbeidstidene dersom vi blir noe seriøst..? Han jobbet i det firmaet i nesten 10 år, jeg synes da han burde få de beste vakttidene på dagen da men.. 

Anonymkode: 7268d...a18

Da er jo saken løst da. Du kan ikke være sammen med ham.

Og det kan jo også hende at han liker å jobbe nattevakter. Hva du synes om hvor lenge han har jobbet der, er irrelevant. Og hvis han liker sine vakter, skal han beholde dem, selv om du har forhåndspanikk for å måtte sitte noen kvelder alene i fremtiden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Da er jo saken løst da. Du kan ikke være sammen med ham.

Og det kan jo også hende at han liker å jobbe nattevakter. Hva du synes om hvor lenge han har jobbet der, er irrelevant. Og hvis han liker sine vakter, skal han beholde dem, selv om du har forhåndspanikk for å måtte sitte noen kvelder alene i fremtiden.

Enig. Spar den stakkars mannen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

0900 -0300 hver eneste dag vil jeg våge å påstå at du skal lete lenge etter noen som jobber....😂 I tilfelle bør du nok anmelde arbeidsgiveren.

Anonymkode: 18eae...13f

Tja. Jurister, teknologier, finansfolk etc...Flere yrkesgrupper som ikke har noen form for turnus, men kontinuerlig veldig stort arbeidspress...og da bruker man nettene til hjelp. Så nei, jeg syntes ikke det er ille hvis man jobber 20-03 annenhver uke, slik som TS beskriver det.

Anonymkode: cdd1e...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor lenge har du kjent denne mannen? Syns det er ganske needy å be han endre vaktene sine fordi du vil ha meir tid med han på kvelden. Om han byrjar på jobb kl 20, så har du jo tid med han frå du er ferdig på jobb, til han byrjar. det vil sei 3-4 timar, alt ettersom kortid du sjølv er ferdig på jobb. I tillegg har han ei heil veke fri når han er ferdig med nattevaktsveka si. Forstår verkeleg ikkje kva du klagar etter. Har han sagt noko om at han er misnøgd med vaktordninga si, eller er det berre du som er det?

Merker at eg føler meg kvalt berre av tanken på å ha ein kjærast som er like krevande som deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med våre jobber, trening og aktiviteter har vi 1-2 hele kvelder sammen i uka. Jeg trur det er mye av grunnen til at vi fortsatt har det så bra sammen etter over 15 år. 

Tiden sammen betyr noe. Vi lager en god middag, åpner en flaske vin, går ut og spiser, finner en serie begge setter pris på. Og ikke minst snakker vi sammen i stedet for å velge hver vår skjerm. Mens jeg ofte ser at de som har 8-16 jobb og kommer hjem samtidig blir lei av hverdagen og lei av hverandre.

Jeg setter pris på meg-tiden, og pris på tiden med mannen min. Men mest av alt setter jeg pris på å være i et forhold der man har frihet til å jobbe med det man liker og dyrke egne interesser, uten å bli møtt urimelige krav om hvor mye man skal være hjemme. 

Anonymkode: a2bf7...823

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du høres ut som en needy prinsesse. Det er også litt arrogant å tro at ditt liv aldri vil endre seg, plutselig sitter du der og må jobbe turnus selv også. Det kan også godt hende at dette er gullvaktene i hans firma, som han har jobbet seg opp til, han har tross alt god nok lønn til å bare jobbe annenhver uke. Hvis du synes disse skiftene er merkelig har du ikke opplevd mye. 

De ukene han jobber vil dere jo ha tid fra du er ferdig på jobb, til han reiser hver eneste dag. Og de andre ukene står han jo helt fritt, og kan feks ta en ekstra tørn med deg, husarbeid eller unger, den dagen dere kommer så langt. Men det er tror jeg ikke dere gjør, du virker litt besatt av et a4 liv, så jeg synes du skal la dette gå. 

Anonymkode: 7c754...0fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...