Gå til innhold

Datingperioden. venner eller kjærligheten i helgene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg datet en fyr i 3-4 måneder og vi hadde ett problem med at vi aldri kunne tilbringe en lørdag sammen. Da jeg jobber annenhver helg, og han skulle alltid i julebord, bursdag, innflytningsfest eller en annen samling med venner de helgene jeg hadde fri. Etter flere helger, så var det en helg han endelig kunne. så jeg begynte å planlegge å lage til noe spesielt den helgen. men 4 dager før spurte han om vi kunne avlyse, da han var invitert i en middag. Etterhver så ble jeg så lei av at vi aldri kunne ha en lørdag sammen og gjøre noe sammen. pluss endel andre ting, så ble det slutt. Jeg bare taklet ikke å date en som skulle være med i absolutt alle julebord, innflytningsfester, middager, bursdager hver eneste helg.

 

Men hva tenker dere? Han mente jeg var veldig lite forståelsesfull når han kunne jo møtes andre dager enn lørdager.. er det jeg som er kravstor, når jeg vil ha en frihelg sammen hvor man kan sove lenge dagen etter eller bare dra på etterlannet sammen?

Det var jo ikke super seriøst enda. og jeg forstår at venner er viktig, og det er viktig å møte opp. Men prioriterer dere venner sine sammenkomster eller daten deres?  og da mener jeg noen dere har datet minimum en måned men ikke blitt sammen enda.. 

Anonymkode: 23366...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en som uansett ikke var klar for å ha et forhold, når han bare flyr på fest og med venner hver helg.
 

Anonymkode: e9cdf...de7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en som uansett ikke var klar for å ha et forhold, når han bare flyr på fest og med venner hver helg.
 

Anonymkode: e9cdf...de7

Han mente han var veldig klar for ett forhold. Men jeg var kravstor. og måtte forstå dette. Og hvis jeg ikke kunne forstå dette, så var jeg en vanskelig person å ha ett forhold til. Jeg mente han ikke kunne være forelsket når man heller ville være med venner enn å være med noen man datet.. 

Anonymkode: 23366...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg datet en fyr i 3-4 måneder og vi hadde ett problem med at vi aldri kunne tilbringe en lørdag sammen. Da jeg jobber annenhver helg, og han skulle alltid i julebord, bursdag, innflytningsfest eller en annen samling med venner de helgene jeg hadde fri. Etter flere helger, så var det en helg han endelig kunne. så jeg begynte å planlegge å lage til noe spesielt den helgen. men 4 dager før spurte han om vi kunne avlyse, da han var invitert i en middag. Etterhver så ble jeg så lei av at vi aldri kunne ha en lørdag sammen og gjøre noe sammen. pluss endel andre ting, så ble det slutt. Jeg bare taklet ikke å date en som skulle være med i absolutt alle julebord, innflytningsfester, middager, bursdager hver eneste helg.

 

Men hva tenker dere? Han mente jeg var veldig lite forståelsesfull når han kunne jo møtes andre dager enn lørdager.. er det jeg som er kravstor, når jeg vil ha en frihelg sammen hvor man kan sove lenge dagen etter eller bare dra på etterlannet sammen?

Det var jo ikke super seriøst enda. og jeg forstår at venner er viktig, og det er viktig å møte opp. Men prioriterer dere venner sine sammenkomster eller daten deres?  og da mener jeg noen dere har datet minimum en måned men ikke blitt sammen enda.. 

Anonymkode: 23366...a25

Ikke kjærestemateriale i mine øyne. I morgen er det f.eks  lønningspils på jobben, men prioriterer daten i helga siden han har vært bortreist på jobb;) (datet en mnd). Idag fikk jeg tid til sex på formiddagen og kaffe med venninne senere på kafé. Perfekt spør du meg. Jeg liker å få tid til alt😂 Men hadde noen kraftig nedprioritert meg hadde jeg ikke giddet! Og sånne som han du beskriver gidder jeg ikke date en gang. Slik atferd lukter ungkarsliv lang vei. 

Anonymkode: 78482...509

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dumpet ham jeg også. Lørdag er Hovedkosedagen i uken, og å aldri prioritere den man dater da, viser at man ikke er så interessert. For meg var det en selvfølge å prioritere tid med han jeg datet i helgene. Selvsagt tar man seg tid til venner en lørdag dann og vann også, men pri 1 er da daten. 

Anonymkode: d6699...a9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virket ikke til å ville være sammen med deg i helgene når man har det moro sammen med venner, slapper mer av osv osv

Jeg ville heller ikke vært sammen med en "ukes-kjæreste", jeg hadde en sånn da jeg var yngre. Han kom gjerne etter jobben, vi satt hos meg og hadde det hyggelig med film og diverse omtrent hver eneste ukedag. Men, da helgen kom så skulle han være sammen med kompiser eller andre ting. Så kunne han finne på å ringe meg og si at han savnet meg etc, og jeg ble bare mer og mer irritert og følte meg mer og mer nedprioritert.

Jeg ville ikke gjort det igjen, og jeg syns du hadde rett i å følge dine følelser og gjøre det slutt. Jeg syns ikke det er kravstort å ønske å være sammen med den man dater også i helgene. 

Anonymkode: df288...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han synes du er ok nok for sex, men i helgene vil han gjøre noe gøy. 

Han er IKKE forelsket i deg.

Dump.

 

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er kravstor. Hadde du forlangt at han alltid skulle takke nei til venner, da hadde det vært for mye. En balanse er viktig. Virker ikke som om du var viktig nok for han. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg datet en fyr i 3-4 måneder og vi hadde ett problem med at vi aldri kunne tilbringe en lørdag sammen. Da jeg jobber annenhver helg, og han skulle alltid i julebord, bursdag, innflytningsfest eller en annen samling med venner de helgene jeg hadde fri. Etter flere helger, så var det en helg han endelig kunne. så jeg begynte å planlegge å lage til noe spesielt den helgen. men 4 dager før spurte han om vi kunne avlyse, da han var invitert i en middag. Etterhver så ble jeg så lei av at vi aldri kunne ha en lørdag sammen og gjøre noe sammen. pluss endel andre ting, så ble det slutt. Jeg bare taklet ikke å date en som skulle være med i absolutt alle julebord, innflytningsfester, middager, bursdager hver eneste helg.

Anonymkode: 23366...a25

Hvis han da hadde invitert deg med i det minste, så kunne det vært greit, men hvis han ville avlyse med deg for å være med venner - igjen - så hadde jeg ikke giddet å bruke mer tid på han. 

Anonymkode: df288...a92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å få til en fin balanse mellom venner og den en dater. Så er det nå slik at den avtalen en har avlyser en ikke for noe "mer morro" som dukket opp, uavhengig av om det et daten eller venner en avlyser på. Det burde han da virkelig forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Ja jeg synes også det er viktig med balanse. Jeg synes det er fint at den man dater har nettverk og mye sosialt som foregår. Men jeg følte at når det ble hver lørdag, og at han måtte være med på absolutt alt og i tillegg skulle avlyse en lørdag ble det litt mye. Det ble liksom søndager og ukedagene. Han mente jo at han prioritert meg når han kunne være i lag på søndag og ukedager. Men jeg føler at man må nesten gi litt avkall på ting om man vil date noen. Det er litt fint å høre at det er flere som deler mine meninger om akkurat dette, da det gir litt mer håp for fremtiden :) 

Han sa jo også da vi gjorde slutt at han var klar for noe seriøst, og kom til å begynne å date ganske kjapt. Så tror han manglet litt sosiale antenner også.. 

Anonymkode: 23366...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok å ville gjøre "noe moro" på lørdager, men jeg hadde ikke giddet å være sammen med en som ikke syns at det å være med meg kvalifiserte til å være "noe moro". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...