Gå til innhold

Hvilken designerveske bør jeg gå for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Peonjenta skrev:

Jeg syns den er rålekker, men de er drittunge og de kan ikke bæres på skuldra så de er upraktiske.  Men hadde jeg fått en hadde jeg jo ikke sagt nei. 

Birkin 30 er ikke tung. Den veier ca 300 gram mindre enn Birkin 35. 

Anonymkode: 5e127...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har både antigona og mini luggage. Liker begge godt, men designmessig så synes jeg antigona er hakket finere 😊

Anonymkode: 5e127...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulberry er en klassiker. Personlig liker jeg IKKE den fra Celine. Tror heller ikke den vil bli en klassiker, bare "in" (samme som med MK).

Anonymkode: 23d08...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Birkin 30 er ikke tung. Den veier ca 300 gram mindre enn Birkin 35. 

Anonymkode: 5e127...24d

Tenker mest på 40 eller 45.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha mye empati og fortsatt være ganske ignorant om verden rundt seg. Dumsnille er veldig godt eksempel på det. De tilgir mennesker som stjeler og bruker vold fordi de synes synd på dem, de gir dem penger selv omd e blir brukt til rus og gambling. Mye empati har de, men ofte er de med på å gjøre mer skade enn nytte

https://www.nytimes.com/2016/03/22/magazine/the-voluntourists-dilemma.html

https://no.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans

Anonymkode: a7c77...768

Dear lord, at det går an å være så smakløs! Ja, tror du ikke jeg har reflektert rundt disse temaene selv? Etter å ha vært på en del frivillighetsturer, så så vet jeg fryktelog godt om de negative sidene ved frivillig arbeid utlandet. I motsetning til hva artikkelen forsøker å formidle, så har jeg også opplevd hva dette kan gjøre godt dette kan gjøre i enkeltmenneskers miv. Både for de lokale, og for de som reiser ned. Poenget med det jeg skrev var at du skulle forstå at det ikke er likhetstegn melllm ignorant, selvopptatt merr og veskeglad :)) 

Anonymkode: a8328...9e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte best Mulberry :) Syns den var mest klassisk. Men det er kanskje noe å tenke på hvor tung vesken er i seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, elvital skrev:

Jeg likte best Mulberry :) Syns den var mest klassisk. Men det er kanskje noe å tenke på hvor tung vesken er i seg selv?

Mulberryen er veldig lett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Peonjenta skrev:

Tenker mest på 40 eller 45.

Ja, de er selvfølgelig tunge 😊 Ihvertfall når de blir fylt opp med ting. 

Anonymkode: 5e127...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe en designerveske kan sammenlignes med det å kjøpe en dyr bil. Det er et tapsprosjekt, men det får jo bli opp til hver især hva man vil bruke pengene til. For all del, ikke kjøp på kreditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T-Rex skrev:

Å kjøpe en designerveske kan sammenlignes med det å kjøpe en dyr bil. Det er et tapsprosjekt, men det får jo bli opp til hver især hva man vil bruke pengene til. For all del, ikke kjøp på kreditt.

Tapsprosjekt? Hvordan da? Jeg har eid et tvyetalls designervesker de siste 10 årene, og har alltid fått en meget god pris for de jeg har videresolgt, selv om de har vært brukt. Dyre vesker som blir pent behandlet holder seg veldig godt i pris. 

En bil faller jo 50.000 i pris bare den ruller ut døra hos bilforhandleren. Ikke det samme når det kommer til vesker.

Veldig enig i det siste, ikke kjøp på kreditt! :-) 

Endret av Unika
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Unika said:

Tapsprosjekt? Hvordan da? Jeg har eid et tvyetalls designervesker de siste 10 årene, og har alltid fått en meget god pris for de jeg har videresolgt, selv om de har vært brukt. Dyre vesker som blir pent behandlet holder seg veldig godt i pris. 

 

Dette tror jeg ikke noe på, før jeg eventuelt får beviser.

Jeg har brukt mye penger på designergreier selv. Det er bare greit å være klar over at det ikke er en investering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, T-Rex skrev:

Dette tror jeg ikke noe på, før jeg eventuelt får beviser.

Jeg har brukt mye penger på designergreier selv. Det er bare greit å være klar over at det ikke er en investering.

Hæ? Hva er det du ikke tror på? Altså man får jo ikke igjen -hele- beløpet man har brukt, men ganske tett opp til (Trodde ikke bokstaveig talt dere mente investering). Jeg sier stadig at vesker er en god investering, for de er lette å selge hvis man trenger penger inn kjapt :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpe en Chanel jumbo til 25000kr. De selges for litt over 40000kr på Finn. La den ut for salg for noen år siden og fikk seriøse henvendelser på 38000kr. Valgte å ikke selge den da den bare stiger i pris. Og fordi jeg ønsker å beholde vesken så klart. 

Anonymkode: 5e127...24d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, T-Rex skrev:

Dette tror jeg ikke noe på, før jeg eventuelt får beviser.

Jeg har brukt mye penger på designergreier selv. Det er bare greit å være klar over at det ikke er en investering.

Det kommer jo ann på hvilke vesker du kjøper. 

Anonymkode: 5e127...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo ann på hvilke vesker du kjøper. 

Anonymkode: 5e127...24d

Nettopp. Vesker fra 8000/10.000 kr ++ holder seg som regel fint i pris. 

Endret av Unika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpe en Chanel jumbo til 25000kr. De selges for litt over 40000kr på Finn. La den ut for salg for noen år siden og fikk seriøse henvendelser på 38000kr. Valgte å ikke selge den da den bare stiger i pris. Og fordi jeg ønsker å beholde vesken så klart. 

Anonymkode: 5e127...24d

Koster ikke en Chanel Jumbo mye mer enn 25 000?

Endret av Peonjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Peonjenta skrev:

Koster ikke en Chanel Jumbo mye mer enn 25 000?

 

 

1 time siden, Peonjenta skrev:

Jo den ligger på ca 48 000 kr nå. 

Stemmer det 👍🏻

Anonymkode: 5e127...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer jo ann på hvilke vesker du kjøper. 

Anonymkode: 5e127...24d

Kjøper du vesker til 500.000 kroner, kan det tenkes at de er verdt 500.000 om ti år. Ellers ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer det 👍🏻

Anonymkode: 5e127...24d

Hadde alltid så mye fordommer mot folk som kjøpte nye vesker før. Men folk låner 1 mill i banken for å "kjøpe" Tesla, da løfter nesten ingen et øyebryn.  Forteller du folk at veska di kosta 30 000 himler folk med øynene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...