Gå til innhold

Når kommende date sier han er bipolar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal møte en fyr til helgen. Snakket sammen på sms og idag på tlf. Vi møttes på tinder. Ble veldig satt ut idag da vi snakket på tlf og noe av det første han sier er" ja siden du jobber i psykriatrien kjenner du kanskje til sykdommen min?, jeg: nei du har ikke nevnt noen sykdom?. Åja, jeg er bipolar, sier han🙈 Er ikke dette litt spesielt?😂😂🙈

Anonymkode: dcfaf...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Han har sikkert fått høre mange ganger "du må si fra om det at du har bipolar lidelse før du møter dem!", og derfor sa han det så rett ut? 

Hørtes litt snodig ut måten han sa det på ja, men var vel bare for å ha det unnavei. Det blir liksom aldri rett. Er galt hvis man ikke sier noe, er galt hvis man sier noe. Er vanskelig å si det på rett måte. Jeg tenker du får heller ta stilling til om det med at han har bipolar lidelse er noe du synes er dealbreaker. Kanskje det er det han har erfart før også, så derfor bare sier han det som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mortem skrev:

Han trodde sikkert at han hadde sagt det da.. Ikke noe spesielt ved det :P

Men hvem sier sånt allerede før man har blitt kjent?😂

Anonymkode: dcfaf...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det nødvendigvis er spesielt å si det, han ønsker vel å være åpen om det så tidlig som mulig. Nå har ikke jeg en psykisk sykdom da, men jeg er veldig privat av meg så jeg ville nok ventet mye lenger med å åpne meg om noe sånt. Men alle er forskjellige.

Anonymkode: 6d822...0a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvem sier sånt allerede før man har blitt kjent?😂

Anonymkode: dcfaf...126

For noen er det uaktuelt å være sammen med en som er bipolar, så greit å si ifra om sånne ting før man har blitt kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvem sier sånt allerede før man har blitt kjent?😂

Anonymkode: dcfaf...126

Jeg tenker det dithen at han viser til respekt for motparten når han informerer om dette på et så tidlig stadie fremfor å utsette det til man etter man har knyttet bånd. 

Det han bringer på banen er ganske relevant for veien videre og det sier også noe om hva en kan forvente. Det er fint og flott at han gir deg valget så du kan ta standpunkt til dette før kontakten er etablert og stadfestet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er flott at han sier ifra.

Faktisk veldig viktig både for hans gen og dim skyld👍

Anonymkode: 4391a...72d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig måte å si det på ja, men er jo likegreit at han sa det såpass tidlig i datingprossessen så du kan velge før du får følelser for han om dette er noe du greier å leve med tett på deg langsiktig, eller orker å ha rundt deg.

Har selv bodd med en bipolar mann og det gjorde livet mitt til et helvete, jeg gikk ned mer enn ti kg av mistrivsel.
Han var en tikkende bombe så jeg bare gikk å venta på neste maniske periode hvor han ble så rastløs at han ble aggressiv og fullstendig adhd, og var han ikke i de periodene var han så deprimert og suicidal at jeg hele tiden var nervøs for hva han kunne finne på å gjøre, og jeg kunne aldri dele noe hyggelig med han for hvis jeg sa at dagen var fin på jobb så ble han lei seg fordi jeg "gnidde" inn i ansiktet på han at han hadde det fælt mente han. Jeg måtte oppføre meg helt monotont , og i mellom hans maniske og depressive perioder var han også helt monoton.... Jeg elsket han jo men det fungerte bare ikke å være sammen eller bo sammen, og han kunne aldri fungert som en far foreksempel.
 

Anonymkode: 34e1a...094

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du jobber i psykiatrien og spurte ikke om det var 1 eller 2?

Anonymkode: 3da72...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du jobber i psykiatrien og spurte ikke om det var 1 eller 2?

Anonymkode: 3da72...974

Bipolar 1 eller 2? Nei er ikke vant med at en potensiell date forteller sånt før vi har møttes jeg😊

Anonymkode: dcfaf...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bipolar 1 eller 2? Nei er ikke vant med at en potensiell date forteller sånt før vi har møttes jeg😊

Anonymkode: dcfaf...126

Det går vel an å bruke fagkompetansen din til tross for at du ikke har opplevd nøyaktig denne situasjonen før?

For noen som påstår at de jobber innen psykiatrien så syntes jeg du har rare holdninger til dette. Av de jeg kjenner som faktisk jobber i psykiatrien så blir åpenhet rundt emnet hyllet og faktisk oppfordret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvem sier sånt allerede før man har blitt kjent?😂

Anonymkode: dcfaf...126

Folk som er redd for å bli avvist pga psykisk sykdom f.eks? Det er jo så mye fordommer, at man får inntrykk at man helst ikke bør omgåes andre mennesker i det hele tatt om en er psykisk syk og hverfall ikke date for da er man skikkelig stygg mot de åndsfriske menneskene som vil få livet ødelagt av den "gale" partneren. Forstår han godt. Like greit å bli avvist før en blir glad i noen, en å risikere bli avvist pga fordommer senere.

Anonymkode: 8f89c...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...