Gå til innhold

Utskeielse når man går på pulverkur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt og har startet med Easylife's pulverkur/shake. Planen er at jeg kun skal drikke shake i 3 uker, siden begynne å erstatte et par måltider med vanlig og sunn mat + trening. 

Har gått på kun pulver i ei uke, med 5 "måltider" om dagen + trening, og har til nå gått ned ca 4 kg. De første dagene merket jeg tegn til svimmelhet når det var en stund siden jeg hadde spist, og det tæret også på humøret, men føler det har gått seg til nå. Funker helt fint i hverdagen og bare drikke shake.

Har et lite problem, og det er at vi skal ut og spise med jobben i morgen kveld. Er det sånn at jeg ødelegger alt om jeg tar meg et par glass med vin og spiser et normalt måltid, og risikerer å måtte starte helt på ny igjen med ny sultperiode og svimmelhet? Hva gjør dette med kroppen, som har vendt seg til shakene?

Dere andre som har gått på diverse dietter, hva gjorde dere med sosiale settinger? 

Jeg føler nesten at jeg er nødt til å være med på dette, siden jeg har meldt meg på for lenge siden, men står i et dilemma om jeg skal gå eller ei pga dette.

Anonymkode: 4a352...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sultekuren som ødelegger. Ser du for deg et liv hvor du ikke skal kunne spise vanlig mat eller sosialt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slank deg med vanlig mat,det gjorde jeg,og drikk mye vann.jeg gikk ned 13 kg på et år,ved å spise litt mindre til hvert måltid. Og spiser akkurat det jeg har lyst på,kutt ut pulveekur, kjenner ingen det har funka for i lengden..

Anonymkode: 09a69...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pringle skrev:

Det er sultekuren som ødelegger. Ser du for deg et liv hvor du ikke skal kunne spise vanlig mat eller sosialt?

Jeg har ikke tenkt å gå på pulverkur resten av livet :D

Starten på denne livstilsendringskuren er at man skal få en "boost" og at kroppen skal komme i noe som heter ketose, som følge av pulver i 3 uker før man introduserer gradvis sunn mat i små porsjoner. På sikt er det denne maten jeg skal spise, og selvfølgelig kunne leve et normalt liv som mulig.

Spørsmålet mitt var om noen her inne har hatt utskeielser imens man går på pulver, og hvilke følger dette får for kroppen med tanke på slapphet/ sultfølelse i ettertid?

Anonymkode: 4a352...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt å gå på pulverkur resten av livet :D

Starten på denne livstilsendringskuren er at man skal få en "boost" og at kroppen skal komme i noe som heter ketose, som følge av pulver i 3 uker før man introduserer gradvis sunn mat i små porsjoner. På sikt er det denne maten jeg skal spise, og selvfølgelig kunne leve et normalt liv som mulig.

Spørsmålet mitt var om noen her inne har hatt utskeielser imens man går på pulver, og hvilke følger dette får for kroppen med tanke på slapphet/ sultfølelse i ettertid?

Anonymkode: 4a352...b4f

Det er ikke bra for kroppen din. Det er ikke meningen å gå ned mer enn 1 kilo eller to i uka. Sannsynligvis har du mistet mye muskelmasse

Anonymkode: cd732...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette du driver med her er bare tull. Spis skikkelig mat med både karbohydrater, fett og proteiner, og ligg i et moderat kaloriunderskudd. 

Anonymkode: 4c7dc...e59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt å gå på pulverkur resten av livet :D

Starten på denne livstilsendringskuren er at man skal få en "boost" og at kroppen skal komme i noe som heter ketose, som følge av pulver i 3 uker før man introduserer gradvis sunn mat i små porsjoner. På sikt er det denne maten jeg skal spise, og selvfølgelig kunne leve et normalt liv som mulig.Anonymkode: 4a352...b4f

Denne boosten ender med at du går på en smell, feks når du oppdager at du ikke kan gå på en tilstelning du har lyst til, og garantert hvis du har levd på dette greiene i fulle tre uker, da kan jeg love deg at sunn mat i små porsjoner er det siste du har lyst på. Hit med potetgullet, tenker jeg heller. Ketose er bare en annen måte å bruke energi på, du mister ikke mer fett. Hva ser du for deg at du har lært etter en sånn kur? Noe som vil hjelpe deg å ta gode matvalg i livets virkelige utfordringer?

Sitat

Spørsmålet mitt var om noen her inne har hatt utskeielser imens man går på pulver, og hvilke følger dette får for kroppen med tanke på slapphet/ sultfølelse i ettertid?

Aner ikke, og det er vel egentlig veldig lite relevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det folk som er dumme nok til å tro at pulver er en god ide og fungerer fortsatt?! Hello 2000-tallet😂 

Anonymkode: 6b289...18c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...