Gå til innhold

Svenske politikere: Dette er en nasjonal krise - Rinkeby nesten en krigssone sier politiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://mitti.se/nyheter/politikerna-skjutningarna-nationell/

Quote

 

Samtliga partier i Stockholms stadshus som Mitt i talat med menar att dödsskjutningarna är en nationell kris. 

– Det är en nationell kris, säger finansborgarråd Karin Wanngård (S).

 

Litt pussig at hun sier det, for samme Wanngård beskyldte Sylvi Listhaug for løgn og krevde en unnskyldning etter Lishaugs Sverige-tur for noen måneder siden:

Quote

 

– Såhär beter man sig inte som en minister. Man åker inte till en av våra fina stadsdelar i Stockholm, i Rinkeby där det sprudlar av livskraft och energi och säger att: ”Här går det inte bra”.

- Når innvandring- og integreringsministeren sprer løgner som er skapt av høyrepopulister om såkalte «No-go soner» i Stockholm og Sverige, bidrar hun til å øke polariseringen i samfunnet.

 

I desember 2017 år beskrev forresten påtroppende sjef for Riksenheten mot internasjonal og organisert kriminalitet, Lise Tamm, det sprudlende Rinkeby som en krigssone.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/rinkeby-ar-nastan-som-en-krigszon

Og nå holder de krisemøte i fredlige Rinkeby etter nok en skyteepisode.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/krismote-i-rinkeby-efter-gardagens-skjutning

Quote

På måndagskvällen blev en man i 25-årsåldern skjuten på en pizzeria vid Rinkeby torg och avled av sina skador. I dag samlades boende, politiker och polisen för att diskutera den våldsproblematik som råder i området.

Forstå svenske politikere den som kan.

Anonymkode: 12e41...72c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var nok bare en freudian slip når un uttalte seg tidligere:

 

Anonymkode: 10a9d...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok bare en freudian slip når un uttalte seg tidligere:

 

Anonymkode: 10a9d...a1c

Herlig hvordan hun ikke har så mye annet å komme med enn at "man oppfører seg ikke sånt" og om Stockholms "fine bydeler" når alle forstår at her er det mye som går galt. Var jeg svensk ville jeg blitt mye mer skremt og urolig av å se ansvarlige politikere oppføre seg slik og overhodet ikke virke å ta innover seg problemene, enn av en norsk minister som påpeker nevnte problemer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://voiceofeurope.com/2018/01/now-even-refugees-afraid-sweden-want-leave-malmo-droves/

Det er faktisk så ille at flyktningene flykter tilbake. Dette er Malmø riktignok, men fortsatt Sverige og samme område.

"One refugee was attacked in a Malmö cinema with a knife. He then returned all his Swedish ID cards and said: “You can keep them!” He then “fled” to Syria."

 

Anonymkode: a5408...a1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt nå. Har realiteten endelig nådd svenske politikere? :balltre: Det er på tide med en offisiell unnskyldning til Listhaug mener jeg fra de som kalte henne det ene etter det andre og lagde kvalme i de grader.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det jeg sa om Karin Wanngård? Måtte hun bite i det sure eple før hun var ferdig i politikken? Er faren hennes som ga henne denne stillingen innenfor partiet til hjelp nå? 

Ikke at jeg gotter meg over Karin, men nå kommer de til å sette inn norsk militæret og kanskje dansk militæret inn i "konflikt sonene". Jeg vet dette siden svensk militær eksisterer kun på papir, i følge svenske generaler og kjempe dyre jakt fly. Det er helt sykt og bisart at dette skjer.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/12/2018 at 2:03 AM, ElinX0Xpoliti said:

Hva var det jeg sa om Karin Wanngård? Måtte hun bite i det sure eple før hun var ferdig i politikken? Er faren hennes som ga henne denne stillingen innenfor partiet til hjelp nå? 

Ikke at jeg gotter meg over Karin, men nå kommer de til å sette inn norsk militæret og kanskje dansk militæret inn i "konflikt sonene". 

Hææ, tuller du nå?

Anonymkode: b4cbb...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye konflikter der ute i verden. Det kommer sikkert til Norge også. Tviler på at det kommer til å bli harmoni mellom grupper her heller.

Anonymkode: a5082...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hææ, tuller du nå?

Anonymkode: b4cbb...b8d

Skal finne artikkelen der Svensk militær måtte stoppe grense kontroll siden de ikke hadde midler til å stenge grensen, og youtube debatten der en Svensk general sier at svensk militær er omtrent lagt ned.    

 

Linker. 

https://www.youtube.com/watch?v=tRmQ1ilvDUk : nyhets morgen om omtrent kolapss i svensk militær i 2013. 

Jeg finner ikke den videoen mellom en svensk general og "Venstern" på programmet "debat" med Kristina Hedberg, den linken som jeg hadde har blitt fjernet. Debatten var ifra 2015. 

 https://da.gatestoneinstitute.org/6326/sverige-forsvaret-forsvandt 

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/11/2018 at 10:40 PM, herzeleid said:

Herlig hvordan hun ikke har så mye annet å komme med enn at "man oppfører seg ikke sånt" og om Stockholms "fine bydeler" når alle forstår at her er det mye som går galt. Var jeg svensk ville jeg blitt mye mer skremt og urolig av å se ansvarlige politikere oppføre seg slik og overhodet ikke virke å ta innover seg problemene, enn av en norsk minister som påpeker nevnte problemer. 

Wanngård representerer en type politiker som er en trussel mot demokratiet. Hjulpet inn i en maktposisjon pga av navn og venner, men mangler substans og evne til kritisk tenkning. Det er nok av dem her til lands også. Ganske kvalmt.

Anonymkode: 10a9d...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest flere aviser så har det vært flere drap, henrettelser og folk som er drept av håndgranat i Sverige. Det er med andre ord en jevn eskalering av vold i Sverige. Det eneste svenskene kan gjøre er å slutte å stemme på de som fortsatt har et naivt syn på innvandring og integrering. Hvis ikke så vet jeg ikke hvor mye sympati jeg har med Sverige. Det er bare å krysse fingrene for at det samme ikke skjer i Norge.

Anonymkode: 4ccb7...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Wanngård representerer en type politiker som er en trussel mot demokratiet. Hjulpet inn i en maktposisjon pga av navn og venner, men mangler substans og evne til kritisk tenkning. Det er nok av dem her til lands også. Ganske kvalmt.

Anonymkode: 10a9d...a1c

Hun arvet stilingen hennes ifra faren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, kat-e skrev:

Ser på svensk TV nå. Skuddveksling i Gøteborg, Stort område er avsperret. Daglidags hendelse i Sverige.

https://www.expressen.se/gt/skottlossning-stor-polisinsats/

Men hvis man korrigerer for sosiøkonomiske faktorer, skyter man egentlig med løskrutt og det hele er bare guttestreker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...