Gå til innhold

Lavkalori middagstråd.


Atrix

Anbefalte innlegg

Takk for oppskrift på Chili con carne :). Er så lenge siden vi har laget dette hjemme, at jeg helt hadde glemt at det fantes omtrent, men kjempegodt er det!  Kommer til å lage det neste uke.

Til middag i dag ble det 150 gram ørret + agurksalat + 50 gram drømmelett.

Totale kcal: under 400.

Agurksalaten er laget med agurk, hvitvinseddik, litt sukker, salt og pepper. Kokte ørreten.

 

Ellers har jeg vært på en kort skitur i dag, så da bevilget jeg meg en melkesjokoloade på 24 gram. Den ga 130 kcal. Siden klokken min sier jeg forbrant 379 kcal på de 45 min med skigåing, måtte jeg gå 15 minutter på ski for sjokoladen min, men den var verdt det! (gikk ganske raskt, selv om de fleste gutta løp forbi meg, så gikk jeg forbi et eldre ektepar det minste haha)

 

Endret av Atrix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drar opp igjen denne tråden med dagens middag :laugh:

Gulrot og purre i ildfast form med noen spiseskjeer vann, et laksestykke på toppen (med sinnsyke mengder Jacobs fiskekrydder, dill og sitronpepper). Bakes i ovn. Spiste med kokt brokkoli og en kokt potet. Kjempegodt! 

Anonymkode: 3a0e1...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ligge på 400-500 kalorier på middag til hverdags. Jeg lager egentlig mye av det samme som før, for kombinasjonen unger og stadig vekk nye matretter er ikke alltid så enkel. Men jeg sparer på å ovnssteke kjøtt og fisk, jeg har mye mer grønnsaker tillæ og jeg spiser ikke mer enn 1 potet eller en liten porsjon pasta/ris. Jeg bruker karbonadedeig i stedet for kjøttdeig. 

Når resten av familien vil ha taco tar jeg meg en lefse med fyll og så lager jeg meg en tacosalat etterpå. Forsiktig med ost og rømme. 

En annen ting er at jeg noen ganger velger å bruke posesaus. Vanligvis liker jeg å lage sauser selv, men det er lite kalorier i skysaus eller hvitsaus på pose i forhold til hjemmelaget saus. 

Anonymkode: fcc8d...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...