Gå til innhold

Når MÅ man ta opp bæsjen til hunden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i ei bygd, og tar bare opp bæsjen hvis den bæsjer i sentrum og der det går folk. Går jeg i skogen, eller langs veien og den gjør fra seg i grøfta så graver jeg det bare ned i snøen. Blir da borte likevel. Dessuten er vel det bedre for miljøet, enn at man bruker plastposer til og ta opp hver og en bæsj.

Anonymkode: 03d9c...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjerner bæsj når det er fare for at noen går oppi det. Slik som midt på stier i skogen eller på veier. Det tar ekstremt lang tid før hundebæsj blir borte, det ligger å råtner i en hel evighet først og stinker høgg. Så med mindre hunden løper litt inn i skogen så tar jeg det opp. Tar det opp om det er rett ved stien da det ofte er barn der som kan finne på å gå litt utenfor.  Det finnes også poser som brytes ned. 

Hjelper lite å skjule bæsjen i snøen, den blir ikke borte om vinteren. 

Anonymkode: c62b4...1e4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du graver ned i snøen kommer frem når snøen smelter. Ta det med deg hver gang hunden din bæsjer ute.

Anonymkode: 573af...415

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker alltid opp etter hunden min, både på vanlig fortau og i skogen. Lite trivelig med komlinger som synes..

Enig i at det tar lang lang tid før det forsvinner av seg selv..

Anonymkode: 5e28c...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det opp langs veien og generelt sett der folk går. Tar ikke opp i utmark, og om jeg er i skogen kan det være jeg vipper det et par meter inn i skogen. Det er veldig naturlig og gjør ingen skade i naturen. Lar det aldri ligge igjen hundebæsj langs vei eller sti. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld ikke grav det ned i snøen :murvegg: er en grunn til at det stinker langs veiene om våren når snøen smelter og dritten ligger der i fukt og varmen fra sola

Jeg fjerner ALLTID bæsjen bortsett fra når de gjør fra seg langt under ei busk eller langt oppi skogen godt utenfor stier osv. Og jeg bærer posen til nærmeste sted jeg kan kaste den. 

Har man hund så tar man også på seg det ansvaret det medfører

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, FrodeF skrev:

Du skal plukke det opp over alt. Skjerp deg. 

Nei, her er det nok du som må skjerpe deg. Vi bor i et stor land med mye utmark og for så vidt innmark som man periodevis kan gå turer på. Det er ikke nødvendig å plukke det opp om man bor landlig til og f.eks som jeg går tur over store jorder. Da er det faktisk helt tullete å plukke opp gjødsel, pakke det inn i plast og ta det med seg for å putte det i ei søppelbøtte. 

Spørsmålet er om det er eller kommer til å bli til sjenanse for folk. Vil det det, så tar man det opp.

Vil det ikke, så trenger man ikke. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å ta med seg litt bark istedet for å grave det ned i snø? 

Anonymkode: 68665...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, FrodeF skrev:

Du skal plukke det opp over alt. Skjerp deg. 

Typisk kg svar. :rolleyes: slik kommer alltid

Anonymkode: 03d9c...1cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint la bæsjen ligge i egen oppkjørsel og egen hage. 

Men fjern fra turstier, veier og områder hvor andre folk kan finne på å befinne seg. Alt annet er ufint. 

Anonymkode: bfe6d...bf5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden driter på din egen eiendom slipper du å ta det opp. Driter den på steder der folk ferdes, så fjerner du det. Å grave det ned under snøen fjerner det ikke, og når snøen smelter ligger dritten igjen. Skikkelig gøy for andre som tråkker i grøfta eller barn som plukker i grøfta etter ting og tang. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingenting som er så utrivelig som å gå på skogsstier på våren, når all hundedritt etter uansvarlige hundeeiere dukker opp. 
Går man i utmark utenom stier, greit, da bryr jeg meg ikke like mye... 
Men på våren dukker det opp mye dritt som folk har prøvd skjule med litt snø... 
Om man vil være mer miljøbevist, så bruk nedbrytbare poser da...

Anonymkode: 3f444...19f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er «kjempemoro» å ta med barna på tur i skogen når det ligger hundedritt over alt... :ironi: 

Så plukk opp dritten etter deg, med mindre bikkja driter på din egen tomt eller i skogen der det ikke er stier, og små barn som leker i snøen. 

Anonymkode: 9f6c5...93f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er helt tullete å måtte ta opp hundebæsj i utmark og på jorder, - er jo masse ekskrementer etter elg, rådyr osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som turbruker misliker jeg det når det ligger bæsj midt i stien. Det er ikke så vanskelig å vippe den bort med en pinne eller avbrukket grein.

Har hunden diare, er det forståelig at det blir liggende. Vi turfolk tåler det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker opp når det ligger slik at folk kan tråkke i det. 

Anonymkode: 49a67...b3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...