Gå til innhold

Solberg snakker bedre engelsk en Trump


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke dårlig.

https://www.nettavisen.no/nyheter/trump-far-stryk-for-darligere-engelsk-enn-solberg/3423405097.html'

Etter onsdagens møte med statsminister Erna Solberg, blir USAs president Donald Trump latterliggjort for å ha de dårligste engelskkunnskapene av de to.

 

Anonymkode: 0b0f9...994

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nå de dårlige økonomikunnskapene hans som skremmer meg da. Han tror at handelsoverskudd er noe som oppstår i en lokal butikk...

Anonymkode: d9eff...cb1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig imponert over hvor stødig og rolig hun opptrer og snakker. I motsetning til når Jagland snakket engelsk... :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Neinøff skrev:

Trodde du mente Petter Solberg :alice:

ja han også :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Erna Solberg snakker iallefall litt bedre engelsk enn for eksempel Thorbjørn Jagland, og Jens Stoltenberg!

 Ikke verst...

 :mynona:

Anonymkode: ffc92...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Erna Solberg snakker iallefall litt bedre engelsk enn for eksempel Thorbjørn Jagland, og Jens Stoltenberg!

 Ikke verst...

 :mynona:

Anonymkode: ffc92...ed2

Man trenger ikke snakke perfekt engelsk, så lenge man gjør seg forstått så er det bra nok,.

Hva er det med nordmenn som forventer at man skal snakke perfekt engelsk ?.

ikke en gang folk som snakker engelsk som morsmål forventer at man skal snakke perfekt engelsk om man er fra et land hvor engelsk ikke er morsmålet.

Anonymkode: e680e...036

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Erna Solberg snakker iallefall litt bedre engelsk enn for eksempel Thorbjørn Jagland, og Jens Stoltenberg!

 Ikke verst...

 :mynona:

Anonymkode: ffc92...ed2

Ingen stor fan av politikken til Erna, men hun er en dugende statsminster, for gudene skal vite vi har hatt mye verre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke snakke perfekt engelsk, så lenge man gjør seg forstått så er det bra nok,.

Hva er det med nordmenn som forventer at man skal snakke perfekt engelsk ?.

ikke en gang folk som snakker engelsk som morsmål forventer at man skal snakke perfekt engelsk om man er fra et land hvor engelsk ikke er morsmålet.

Anonymkode: e680e...036

Hvis man er for eksempel politiker på ett visst nivå eller har stillinger som blant annet Jens Stoltenberg og Thorbjørn Jagland har akkurat nå (hvor de faktisk er nødt til å være med på møter / samtaler, som foregår på andre språk) så burde man absolutt ha en del språk-kunnskaper...

Anonymkode: ffc92...ed2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man er for eksempel politiker på ett visst nivå eller har stillinger som blant annet Jens Stoltenberg og Thorbjørn Jagland har akkurat nå (hvor de faktisk er nødt til å være med på møter / samtaler, som foregår på andre språk) så burde man absolutt ha en del språk-kunnskaper...

Anonymkode: ffc92...ed2

Hva med tyske politikere eller franske som har med seg tolk når noen snakker engelsk ?

Anonymkode: e680e...036

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis man er for eksempel politiker på ett visst nivå eller har stillinger som blant annet Jens Stoltenberg og Thorbjørn Jagland har akkurat nå (hvor de faktisk er nødt til å være med på møter / samtaler, som foregår på andre språk) så burde man absolutt ha en del språk-kunnskaper...

Anonymkode: ffc92...ed2

Angela Merkel tror jeg aldri jeg har sett snakke engelsk. Da hun besøkte det britiske parlamentet snakket hun tysk.

Anonymkode: e680e...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angela Merkel tror jeg aldri jeg har sett snakke engelsk. Da hun besøkte det britiske parlamentet snakket hun tysk.

Anonymkode: e680e...036

Som tidligere DDR-borger tror jeg hun bare snakker tysk og russisk helt flytende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Herandjetzt skrev:

Som tidligere DDR-borger tror jeg hun bare snakker tysk og russisk helt flytende.

Men dette er jo katastrofalt, I følge dere må politikere jo snakke engelsk flytende. Eller gjelder det bare norske politikere ?

Anonymkode: e680e...036

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er jo katastrofalt, I følge dere må politikere jo snakke engelsk flytende. Eller gjelder det bare norske politikere ?

Anonymkode: e680e...036

Det er faktisk det...

Anonymkode: 618bd...61e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er jo katastrofalt, I følge dere må politikere jo snakke engelsk flytende. Eller gjelder det bare norske politikere ?

Anonymkode: e680e...036

"Dere".. hvorfor er alle vi andre "dere"? Jeg har selv ikke postet i denne tråden før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Erna Solberg snakker iallefall litt bedre engelsk enn for eksempel Thorbjørn Jagland, og Jens Stoltenberg!

Anonymkode: ffc92...ed2

Stoltenberg fikk også voldsom skryt for engelsken sin da han besøkte Trump som NATO-sjef: Jens Stoltenberg, yet another foreign statesman whose English is more coherent than that of the American president.

Så uttale er tydeligvis ikke like viktig som nordmenn tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet.

Anonymkode: 618bd...61e

Uansett, det er en forskjell på å snakke rett fra levra (slik som Donald) og å ha dårlig ordforråd. Trump har hørt og brukt engelsk hele livet, så svaret gir seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er såpass usannsynlig at du nesten må belegge det med troverdige indikasjoner på at det faktisk stemmer.

Har du i det hele tatt hørt Trump snakke? Det er i høyeste grad sannsynlig. Dessuten har hun jo den fordelen at hun snakker i fulle setninger. Det regnes nemlig for å være en god språklig egenskap. 

Anonymkode: d9d8a...a53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...