Gå til innhold

Regjeringen foreslår post annenhver dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har langt mer fornuftige ting å bruke dem på

Ja, vi vet hvor de pengene ender opp med nåværende regjering.

Anonymkode: f8051...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i en bransje (offentlig) der vi er avhenging av rask postgang. Nå må vi ta i bruk private aktører for å få posten frem i tide. Det er snakk om millioner i ekstra utgifter som belastes det offentlige

Hvorfor må dere det? Går det ikke an å si at ting ikke går raskere enn hva postgangen gjør, og at alle negative konsekvenser er regjeringsmedlemmenes personlige ansvar?

Anonymkode: f8051...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå da vi får så lite post, er jo dette en naturlig konsekvens av dette, de er jo helt meningsløst at postmenn/kvinner skal ta runden med 1/5 brev i sekken. Ettersom flertallet av postmenn/kvinner nærmer seg pensjonsalder som de rapporterte på Dagsrevyen i dag, så blir dette en naturlig avgang da dette kommer til å bli iverksatt over tid / ev de får tidlig pensjon. Det er ikke så lenge siden de innførte dette i England, men der fikk postmenn/kvinner tilbud om å bli besøksvenn for sine eldre ensomme mennesker på den tidligere postruta si. Kjempesuksess ble det. Dere som mottar mye pakker, får gå å hente de på posten!  

Anonymkode: 9d6a3...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er regninger og pakker fra eBay, men det som vil bli et problem er f.eks innen helsevesenet og prøver som blir sendt til analyse. Allerede nå er det endel blodprøver som ikke kan oppbevares lenge man ikke kan ta på fredager pga ingen postgang lørdager. Og verre blir det hvis dette med sjeldnere post innføres. 

Anonymkode: 8f22a...d4a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må dere det? Går det ikke an å si at ting ikke går raskere enn hva postgangen gjør, og at alle negative konsekvenser er regjeringsmedlemmenes personlige ansvar?

Anonymkode: f8051...469

Fordi det er snakk om liv og helse. Da har vi ikke noe valg. Vi mottar prøver fra hele landet til analyse. Noen av prøvene må også analyseres innen en viss tid etter prøvetaking. 

Anonymkode: d416b...96a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting er regninger og pakker fra eBay, men det som vil bli et problem er f.eks innen helsevesenet og prøver som blir sendt til analyse. Allerede nå er det endel blodprøver som ikke kan oppbevares lenge man ikke kan ta på fredager pga ingen postgang lørdager. Og verre blir det hvis dette med sjeldnere post innføres. 

Anonymkode: 8f22a...d4a

Høyresiden anser ikke dette som et problem. I deres øyne kan man jo bare dra til en privat klinikk dersom man ønsker raskere behandling.

Anonymkode: f8051...469

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyresiden anser ikke dette som et problem. I deres øyne kan man jo bare dra til en privat klinikk dersom man ønsker raskere behandling.

Anonymkode: f8051...469

Enkelte analyser er det kun ett sted i Norge som utfører. Da hjelper det ikke å dra til en privat klinikk. 

Anonymkode: d416b...96a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er snakk om liv og helse. Da har vi ikke noe valg. Vi mottar prøver fra hele landet til analyse. Noen av prøvene må også analyseres innen en viss tid etter prøvetaking. 

Anonymkode: d416b...96a

Jo flere alvorlig og langtidssyke som dør tidlig, jo færre utgifter til sykepenger og trygd. Mer til overs til skattelette. Villet politikk.

Anonymkode: f8051...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samferdselsdepartementet og statsråd Ketil Solvik-Olsen (Frp) foreslår å redusere utdelingen av post til annenhver dag. 3.000 postbud kan bli overflødige.

http://www.tv2.no/nyheter/9604360/

Hva synes dere, er dette et bra forslag ?

Anonymkode: bccd2...546

Staten vil spare. Samtidig gjør de det dyrt og vanskelig å drive bedrifter i Norge. Mange bedrifter finner det for vanskelig og for dyrt å drive og flytter utenlands. Statlig arbeid legges ut på arbeid til utenlandske firmaer som gjør det billigst mulig. Bygdenorge legges ned. Kampen om jobbene blir stadig hardere og mange faller utenfor. Særlig de med begrensninger faller utenfor. 

Så klager de over arbeidsledige, og folk på aap og trygd........      Norge går filleveien fordi alle skal spare, helst skulle maskiner tatt over all jobb...   Det som burde gjøres er å skape arbeidsplasser før halve Norge sitter uten jobb. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi vet hvor de pengene ender opp med nåværende regjering.

Anonymkode: f8051...469

Pengene kommer hvertfall ikke til å bli brukt til ekstra personale i bhg, skoler eller eldreomsorg. Disse tjenestene er altfor dårlige, men vi må jo spare kan skjønne.....      Og nei, jeg har ingen tro på at disse pengene blir brukt på noe mer fornuftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting er regninger og pakker fra eBay, men det som vil bli et problem er f.eks innen helsevesenet og prøver som blir sendt til analyse. Allerede nå er det endel blodprøver som ikke kan oppbevares lenge man ikke kan ta på fredager pga ingen postgang lørdager. Og verre blir det hvis dette med sjeldnere post innføres. 

Anonymkode: 8f22a...d4a

Jepp, dette er allerede et problem i kommunen jeg jobber i. Det er desentralisert legestruktur, men etter at det ble slutt på a-post er det kun ett legekontor hvor man faktisk kan ta blodprøver (og dette legekontoret er utilgjengelig for mange av innbyggerne). Når det blir færre dager med post vil man ikke kunne bruke posten i det hele tatt. Alternativet da er en eller annen form for budfirma, men det er ikke akkurat mange av disse i nærområdet.. Dyrt blir det også, for en skrantende kommuneøkonomi.

Anonymkode: 3fba7...982

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Mrs.Purdey said:

Forøvrig kommer et fjell reklame hver dag. Det gir inntekter og burde sysselsette litt

Veldig mye av reklamen leveres av noen andre enn Posten.

Anonymkode: 9ffe5...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig det er rasjonelt, og jeg skjønner jo at det blir mer miljøvennlig med mindre kjøring. Men jeg syns det gjør ting mer upraktisk, både i jobb og privat. På jobb blir da ting forsinket, noe som gjør at ting tar lengre tid, og det er i seg selv et problem. Privat kjøper jeg ganske mye på nett, både i norske og utenlandske nettbutikker og finn. Hvis jeg må vente i lange tider på å få noe, ser jeg for meg at jeg en del ganger ikke vil kjøpe på nett likevel. Bare nå sist da jeg bestilte noe rett etter nyttår, og det tok en uke med postgangen (tynn pakke, som kom i postkassa), det føltes som en evighet.

Og så trodde jeg faktisk netthandel var såpass økende at det til en viss grad veide opp for færre brev, men mulig det bare er i førjulstida?

Jeg leste for øvrig et oppslag på post i butikk som irriterte meg. Det stod om sammenslåing av A- og B-post, og ble beskrevet som noe positivt for kundene, fordi det da blir enklere. Syns de kunne droppe å late som det blir enklere, da det hvertfall for folk flest bare betyr at man må vente lengre på brev og pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå da vi får så lite post, er jo dette en naturlig konsekvens av dette, de er jo helt meningsløst at postmenn/kvinner skal ta runden med 1/5 brev i sekken. Ettersom flertallet av postmenn/kvinner nærmer seg pensjonsalder som de rapporterte på Dagsrevyen i dag, så blir dette en naturlig avgang da dette kommer til å bli iverksatt over tid / ev de får tidlig pensjon. Det er ikke så lenge siden de innførte dette i England, men der fikk postmenn/kvinner tilbud om å bli besøksvenn for sine eldre ensomme mennesker på den tidligere postruta si. Kjempesuksess ble det. Dere som mottar mye pakker, får gå å hente de på posten!  

Anonymkode: 9d6a3...276

Det fungerer kanskje hvis man mottar en og anne pakke privat, men dersom dette vil gjelde næringslivet, så er det selvfølgelig ikke holdbart. VI kan motta titalls pakker og eller/brev om dagen som skal til ulike interne avdelinger, skal man liksom bruke tid på å fly på posten i tide og utide? Med et periodevis stort tidspress og lange arbeidsdager 12+ timer, så er det ikke rom for noe annet. Da blir vel løsningen at vi heller etablerer oss i et land som faktisk ser viktigheten av infrastruktur, inkludert postgang. Så får heller Norge A/S gå glipp av skattepenger og få ennå flere arbeidsløse...

Anonymkode: 3617a...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...