Gå til innhold

Å ikke betale på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei det har jeg ikke sagt noen steder. Igjen, dere tolker tydeligvis ting akuratt som dere vil :rolleyes:

Ikke rart at dere henger på kvinneforum og syter over å aldri få damer, når dere ser på det som en forferdelig ting å gjøre en hyggelig gest å betale for dama på daten og nekter å gjøre noe hyggelig for at hun skal føle seg spesiell. Da velger vi faktisk de andre mennene. Det er et enkelt regnestykke som har med innsats og smiger å gjøre. Lykke til videre da gutter! Hadet!

Anonymkode: d0033...379

Heller singel enn å date en kvinne som leter etter en forsørger/lommebok enn kjærligheten. 

Og som sagt er det ikke hyggelig å behandle kvinnen som et uselvstendig barn. Det strider imot prinsippet om likeverd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Peanut skrev:

Jeg er av den oppfatning at den som ber/ inviterer med ut, betaler. Men det er nå meg det da :blink: 

Jada og beleilig nok så er det menn som må be kvinner ut... ALLTID.

 

Men greit nok vi kan godt ta den videre:

  • Jeg er av den oppfatning at den som er mest opptatt av at huset skal være ryddig og vasket, også er den som skal gjøre disse tingene.
  • Jeg er av den oppfatning at den som er mest opptatt av julegaver, også er den som burde sørge for alle julegavene.
  • Jeg er av den oppfatning at den som er mest opptatt av et fint bad og kjøkken burde være den som betaler for, og utfører hele oppgaven selv alene.
  • osv.

Anonymkode: acd18...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nuttery skrev:

Jeg er enig med deg. Syntes bare det er et dårlig tegn når han aktivt skal dele regningen på noe så lite som en juice. Det har ingenting med at man ikke kan betale for seg selv, og man kunne gjerne tatt hele regninga for den saks skyld... det bare gir (for meg) et dårlig bilde på eventuell fremtid.

Enig jeg også. Får følelsen at han da er overopptatt av milimeterrettferdighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt usikker på om jeg skal svare noen med det brukernavnet :fnise: 

Wagegap eksisterer ikke, i Norge får betalt likt for samme jobb.

Kvinner i dag er sterke og selvstendige, det betyr likevel ikke at en del av oss ikke identifiserer oss som feminister og gjerne skulle hatt tilbake gamle kjønnsroller.

For å snakke for meg selv, på date ser jeg helst at han betaler. Han skal i hvert fall ta initiativ til å betale, og om jeg ikke ser noen fremtid, ikke engang en date nr 2 så insisterer jeg på å dele regningen. Om jeg ser en fremtid, i det minste flere dater, lar jeg gladelig han betale. Det går seg til etter hvert. Ikke at det går likt økonomisk, for jeg vil statistisk sett tjene minst, men sånn generelt vil det utjevne seg.

For øvrig skyr jeg gjerrige gutter, ja jeg kaller de gutter fordi de fortjener ikke å bli kalt menn, på samme grunnlag som Chloe87. Har forsørget en lat snylter før, aldri aldri igjen. Noe så lite attraktivt!

Anonymkode: d9427...ffd

men du er jo gjerrig selv, du nekter å betale din egen del på date og forventer at han skal betale...tror de fleste menn hater gjerrige og egosentriske kvinner. det er aldri noen selvfølge at han skal betale

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være gentleman er ikke det samme som å behandle en person som et barn. Å gjøre noe hyggelig for andre er ikke å behandle personen som et barn. Gjør du ingenting hyggelig for folk du er glad i eller vil gjøre et godt inntrykk på du da?

Anonymkode: d0033...379

gentleman generasjonene har død ut, og det er kvinners egen feil, så ikke klag

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Infectiouz skrev:

Glad jeg er lesbis:alice:

 

oi , her blir det et dilemma, hvem i hulest skal betale på date da ? ingen ? skal dere spørre kelner om dere begge kan få det gratis siden dere er kvinner ? eller kanskje kelner kan spandere på dere ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Infectiouz skrev:

Glad jeg er lesbis:alice:

Men tror du likevel skjønner bedre hva TS forsøker å ta opp enn det later til at enkelte av gutta her inne gjør? Hvis du er på date med en som du gjerne hadde batalt for selv, men så er det tilfeldigvis andre parten som får utlevert regning/kortterminalen ville du vel reagert på om hun ba deg betale for én juice eller brus? Ikke pga pengene selvsagt, men det sier så mye annet om vedkommende.

Når det er sagt har jeg et spørsmål til dere gutta her inne som tydeligvis er så innmari imot likestilling og mener vi kvinner er for kravstore og alt det der: Ville dere synes det var bedre om vi heller overlot alt til dere så dere kunne fått alt stress og ansvar - også økonomisk? Ville dere klart det?

Anonymkode: 2cb0e...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tror du likevel skjønner bedre hva TS forsøker å ta opp enn det later til at enkelte av gutta her inne gjør? Hvis du er på date med en som du gjerne hadde batalt for selv, men så er det tilfeldigvis andre parten som får utlevert regning/kortterminalen ville du vel reagert på om hun ba deg betale for én juice eller brus? Ikke pga pengene selvsagt, men det sier så mye annet om vedkommende.

Når det er sagt har jeg et spørsmål til dere gutta her inne som tydeligvis er så innmari imot likestilling og mener vi kvinner er for kravstore og alt det der: Ville dere synes det var bedre om vi heller overlot alt til dere så dere kunne fått alt stress og ansvar - også økonomisk? Ville dere klart det?

Anonymkode: 2cb0e...ac0

Da svarer de at siden de jobber mest og har hovedinntektskilden, så må kvinnen ta mest av ansvaret for husholdningen. Alt må ligge til rette for at han skal kunne yte max på jobb. Dessuten er det så vanskelig å ta noe ansvar når damen uansett klager på at det ikke er  bra nok...

Anonymkode: f8b33...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pewdiepie skrev:

men du er jo gjerrig selv, du nekter å betale din egen del på date og forventer at han skal betale...tror de fleste menn hater gjerrige og egosentriske kvinner. det er aldri noen selvfølge at han skal betale

Det er jeg ikke. Leste du hele innlegget? Jeg skrev at det ikke jevner seg ut økonomisk i lengden, da jeg statistisk sett tjener mindre, det er likevel veldig mye annet jeg har å tilby. Et hjemmelaget måltid er i mange tilfeller mer omtenksomt og verdifullt enn et restaurantbesøk, selv om restaurantbesøket koster mer i kroner.

Om man ender i et forhold så bidrar man uansett med forskjellige ting.

Anonymkode: d9427...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg ikke. Leste du hele innlegget? Jeg skrev at det ikke jevner seg ut økonomisk i lengden, da jeg statistisk sett tjener mindre, det er likevel veldig mye annet jeg har å tilby. Et hjemmelaget måltid er i mange tilfeller mer omtenksomt og verdifullt enn et restaurantbesøk, selv om restaurantbesøket koster mer i kroner.

Om man ender i et forhold så bidrar man uansett med forskjellige ting.

Anonymkode: d9427...ffd

forklar meg hvordan det jevner seg ut i lengden ? han skal ikke betale fordi han mest sannsynelig har høyere utbetalt enn deg i mnd ? er det der logikken din ligger ? virkelig ?

nei det jevner seg ikke ut økonomisk om han skal betale alt i starten, da går jo alt på hans lommebok og det vil aldri jevne seg tilbake andre veien. Du er en voksen kvinne med jobb din egen lommebok og penger ta ansvar for deg selv og ikke skyld på alle andre flåsetet ting.

hadde jeg datet en som deg som forventet slik så hadde jeg funnet meg en ny date 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Har du ikke hørt at kvinnen fordobler alt hun får?
“Whatever you give a woman, she will make twice greater back to you. If you give her sperm, she'll give you a baby.. If you give her a house, she'll give you a home. If you give her groceries, she'll give you a meal. If you give her a smile, she'll give you her heart. "

Anonymkode: d0033...379

Grøss!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pewdiepie skrev:

gentleman generasjonene har død ut, og det er kvinners egen feil, så ikke klag

Jeg er sammen med en gentleman jeg da så klager ikke... ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Mrs.Purdey said:

Kanskje like greit for kvinnen at det ikke blir noe forhold? Skal vel bli slitsomt å måle kroner og øre hele tiden

Det er noe annet å være i et forhold enn å møte noen for første gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjokoladeknask
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada og beleilig nok så er det menn som må be kvinner ut... ALLTID.

 

Men greit nok vi kan godt ta den videre:

  • Jeg er av den oppfatning at den som er mest opptatt av at huset skal være ryddig og vasket, også er den som skal gjøre disse tingene.
  • Jeg er av den oppfatning at den som er mest opptatt av julegaver, også er den som burde sørge for alle julegavene.
  • Jeg er av den oppfatning at den som er mest opptatt av et fint bad og kjøkken burde være den som betaler for, og utfører hele oppgaven selv alene.
  • osv.

Anonymkode: acd18...7d9

Du høres veldig sur og sær ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, pewdiepie skrev:

forklar meg hvordan det jevner seg ut i lengden ? han skal ikke betale fordi han mest sannsynelig har høyere utbetalt enn deg i mnd ? er det der logikken din ligger ? virkelig ?

nei det jevner seg ikke ut økonomisk om han skal betale alt i starten, da går jo alt på hans lommebok og det vil aldri jevne seg tilbake andre veien. Du er en voksen kvinne med jobb din egen lommebok og penger ta ansvar for deg selv og ikke skyld på alle andre flåsetet ting.

hadde jeg datet en som deg som forventet slik så hadde jeg funnet meg en ny date 

Det hadde jeg også, så det er like greit. Vi er nok ikke kompatible. Heldigvis fant jeg meg en som spanderer på date. 

Som jeg skrev, jeg foretrekker at mannen betaler, om han ikke betaler så i hvert fall initierer å betale. Om jeg ikke ser noen date nr 2, eller videre fremtid vil jeg insistere på å betale i hvert fall for min egen halvdel. Det er ikke riktig for meg å ta imot gratis mat når jeg ikke ser noen fremtid.

Det vil ikke jevne seg ut økonomisk, les hva jeg skriver da! Det finnes veldig mange andre ting enn penger man kan gi tilbake.

Anonymkode: d9427...ffd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes veldig mange andre ting enn penger man kan gi tilbake.

Anonymkode: d9427...ffd

Slik som sex. 

Anonymkode: 25bda...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slik som sex. 

Anonymkode: 25bda...f47

Hvis vi snakker om første date her så har jeg ikke sex på første date. Og i hvert fall ikke fordi noen spanderte mat på meg og følte seg berettiget til det.

Anonymkode: d9427...ffd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at den som ber med noen på date, burde betale. Mann eller kvinne 😊 

Anonymkode: 0d207...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Chloe87 said:

Jeg er kanskje gammeldags, men jeg syntes det er koselig at mannen spanderer på første date. Så spanderer jeg senere og det byttes litt på, slik at det går opp i opp. 

Og hvordan mener du det "går opp i opp" hvis det ender med den første daten? Og han da gjør dette for 10 - 20 jenter der alle ender med første date? Du syntes fortsatt det er helt ok?

Anonymkode: 63c78...a18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis vi snakker om første date her så har jeg ikke sex på første date. Og i hvert fall ikke fordi noen spanderte mat på meg og følte seg berettiget til det.

Anonymkode: d9427...ffd

Men du selv føler deg berettiget til at han spanderer mat på deg kun fordi han er mann, ellers er han gjerrig å ikke noe å samle på? **Gold digger alert**

Anonymkode: 63c78...a18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...