Gå til innhold

Å ikke betale på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er for likestilling, men realiteten er ikke helt der ennå. Jeg er for at et par jobber som et team. Jeg mener at begge skal bidra i et forhold. Ofte går damene ( statistisk sett) i minus grunnet laggvarig sykmeldinger, dropper lederstillinger, har lavtlønnede yrker osv. som alt bidrar til dårligere pensjon og generelt lavere inntekt. Min egen mor måtte si nei til høyere stilling fordi vi var 3 barn som trengte oppfølging, så hun ofret seg. Hun er ekstremt samvittighetsfull. Jeg synes det er direkte turn off når mannen ikke betaler for glasset med juice du bestiller på første date. Jeg ble helt satt ut da han ba om separat betaling og stappet kortet sitt inn. Han gaflet i seg mat og drikke, mens jeg satt med en juice og ba om den betalt separat. Jeg hadde betalt for han om jeg hadde fått kortterminalen. Han som ba meg med ut. Folk kan forandre seg når de kommer i et forhold, men det å ikke kunne betale på første date sier meg at fyren muligens er ekstremt gjerrig og da blinker varsellampene. 

Anonymkode: 1aad9...8ed

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært mann, og opplevd at kvinnen jeg datet ikke tok det som en selvfølge at hun betalte for seg selv, hadde det ikke blitt noe forhold ut av det.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex said:

Hadde jeg vært mann, og opplevd at kvinnen jeg datet ikke tok det som en selvfølge at hun betalte for seg selv, hadde det ikke blitt noe forhold ut av det.

Ofte går damene ( statistisk sett) i minus grunnet laggvarig sykmeldinger, dropper lederstillinger, har lavtlønnede yrker osv. som alt bidrar til dårligere pensjon og generelt lavere inntekt. Min egen mor måtte si nei til høyere stilling fordi vi var 3 barn som trengte oppfølging, så hun ofret seg. Hun er ekstremt samvittighetsfull

Anonymkode: 044c8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex said:

Hadde jeg vært mann, og opplevd at kvinnen jeg datet ikke tok det som en selvfølge at hun betalte for seg selv, hadde det ikke blitt noe forhold ut av det.

Tenker du mye på det når du er på date :laugh:

Anonymkode: 044c8...bc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Chloe87 said:

Er helt enig med deg.

Ofte går damene ( statistisk sett) i minus grunnet laggvarig sykmeldinger, dropper lederstillinger, har lavtlønnede yrker osv. som alt bidrar til dårligere pensjon og generelt lavere inntekt. Min egen mor måtte si nei til høyere stilling fordi vi var 3 barn som trengte oppfølging, så hun ofret seg. Hun er ekstremt samvittighetsfull

Anonymkode: 044c8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chloe87 said:

Er helt enig med deg.

Du også`?

Tenker mye på dette i begynnelsen av dating fasen?

Anonymkode: 044c8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ofte går damene ( statistisk sett) i minus grunnet laggvarig sykmeldinger, dropper lederstillinger, har lavtlønnede yrker osv. som alt bidrar til dårligere pensjon og generelt lavere inntekt. Min egen mor måtte si nei til høyere stilling fordi vi var 3 barn som trengte oppfølging, så hun ofret seg. Hun er ekstremt samvittighetsfull

Anonymkode: 044c8...bc9

Som mann uten barn, ville jeg ikke datet en husmor med tre barn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri sett ham igjen.

Noen gang.

For en guttevalp. 

Anonymkode: 74e74...a1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du også`?

Tenker mye på dette i begynnelsen av dating fasen?

Anonymkode: 044c8...bc9

Jeg er kanskje gammeldags, men jeg syntes det er koselig at mannen spanderer på første date. Så spanderer jeg senere og det byttes litt på, slik at det går opp i opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Syntes bare det er et dårlig tegn når han aktivt skal dele regningen på noe så lite som en juice. Det har ingenting med at man ikke kan betale for seg selv, og man kunne gjerne tatt hele regninga for den saks skyld... det bare gir (for meg) et dårlig bilde på eventuell fremtid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, T-Rex said:

Som mann uten barn, ville jeg ikke datet en husmor med tre barn.

Det var ikke det jeg spurte om, tenker du på sånne ting så tidlig dating fasen uavhengig om det var en mann eller kvinne du date, uavhengig om du var mann eller kvinne?

Anonymkode: 044c8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Chloe87 said:

Jeg er kanskje gammeldags, men jeg syntes det er koselig at mannen spanderer på første date. Så spanderer jeg senere og det byttes litt på, slik at det går opp i opp. 

Det var ikke det jeg spurte om. alle disse tingene ts ramser opp i tilegg og spandere, er det slike ting du tenker på i dating fasen?

Det høres bra syk ut.

Anonymkode: 044c8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det var ikke det jeg spurte om, tenker du på sånne ting så tidlig dating fasen uavhengig om det var en mann eller kvinne du date, uavhengig om du var mann eller kvinne?

Anonymkode: 044c8...bc9

Det var ikke det jeg svarte på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex said:

Som mann uten barn, ville jeg ikke datet en husmor med tre barn.

Hvis man tenker så mye på slike ting som er skrevet hi, er man syk.

Anonymkode: 044c8...bc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, T-Rex said:

Det var ikke det jeg svarte på.

men det var det jeg spurte om, så hva med å svare på ts sitt spørsmål og mitt, tror du at du klarer det?

Eller er det for vanskelig?

Anonymkode: 044c8...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nuttery said:

Jeg er enig med deg. Syntes bare det er et dårlig tegn når han aktivt skal dele regningen på noe så lite som en juice. Det har ingenting med at man ikke kan betale for seg selv, og man kunne gjerne tatt hele regninga for den saks skyld... det bare gir (for meg) et dårlig bilde på eventuell fremtid.

For meg gir det ett dårlig bilde på eventuell fremtid om noen jeg datet hadde tenkt å så mye og detaljert om det å bli spandert på.

 

Ofte går damene ( statistisk sett) i minus grunnet laggvarig sykmeldinger, dropper lederstillinger, har lavtlønnede yrker osv. som alt bidrar til dårligere pensjon og generelt lavere inntekt. Min egen mor måtte si nei til høyere stilling fordi vi var 3 barn som trengte oppfølging, så hun ofret seg. Hun er ekstremt samvittighetsfull

Anonymkode: 044c8...bc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloe87
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke det jeg spurte om. alle disse tingene ts ramser opp i tilegg og spandere, er det slike ting du tenker på i dating fasen?

Det høres bra syk ut.

Anonymkode: 044c8...bc9

I og med at jeg dessverre har to samboerskap bak meg med menn som tjente det dobbelte av meg, men allikvel bidro mindre, så ja, det er definitivt noe jeg tenker på. Er livredd for å involvere meg med noen igjen og slite økonomisk pga en partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville aldri sett ham igjen.

Noen gang.

For en guttevalp. 

Anonymkode: 74e74...a1f

Enig, men jeg hadde nok hatt lyst på en date med som overtenker så mye som TS gjør.,

hun virker direkte syk med rare meninger, som jeg ikke kan se en framtid med-

Anonymkode: 044c8...bc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...